Fókuszban az Egyesült Királyság – webinárium

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara az Egyesült Királyság gazdaságának helyzetéről és üzleti lehetőségeiről szóló online rendezvényt szervez. Az esemény az Egyesült Királyság iránt érdeklődő vállalkozások számára nyújt tájékoztatást:

  • a gazdaság aktuális helyzetéről, annak jövőbeli kilátásairól,
  • a koronavírus által gyakorolt hatásokról,
  • a piacralépés gyakorlati vonatkozásairól,
  • az üzleti lehetőségekről magyar vállalatok számára,
  • a brit áruszállítással kapcsolatos aktuális tudnivalókról,
  • Wales gazdaságáról és üzleti lehetőségeiről.

Az előadások után a résztvevők kérdéseket tehetnek fel az előadóknak a platform chatfalán keresztül.

A rendezvény nyelve magyar ás angol. Tolmácsolást nem tudnak biztosítani.

PROGRAM

Moderátor: Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, MKIK

14.00 – 14.10 Köszöntő
Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, MKIK
Kumin Ferenc, nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, London
14.10 – 14.30 A gazdaság aktuális helyzete, lehetőségek a magyar vállalatok számára az Egyesült Királyságban
Amer Tamás, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, London
14.30 – 14.50 A brit áruszállítással kapcsolatos aktuális tudnivalók
Cartwright Éva, szakértő, Magyar Vámügyi Szövetség
14.50 – 15.05 Magyar vállalkozói tapasztalatok, üzleti sikerek az Egyesült Királyságban
Everguest – MGMT Group Kft.
15.05 – 15.15 Kérdések & válaszok
15.15 – 15.30 Wales gazdasága és üzleti lehetőségei a magyar vállalatok számára (előadás angol nyelven)
Sarah Clifford, igazgató, Chambers Wales South East, South West and Mid

Jelentkezési határidő: 2022. február 2., szerda, 12.00 óra (CET)

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2022. február 2-án, szerda délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Tájékoztató videók a Brit áruszállításhoz kapcsolódó szabályváltozásokról

2022. január 1-től teljes vámellenőrzés alá esik az Európai Unió és Nagy Britannia között fuvarozott minden áru. Ennek elősegítésére került bevezetésre a brit áruszállítási ellenőrzési elektronikus rendszer, az ún. Goods Vehicle Movement Service (GVMS).

Az Magyar Vámügyi Szövetség és a Külgazdasági és Külügyminisztérium együttműködésében eddig két tájékoztató videó feliratozása készült el a január 1-től életbe lépett árufuvarozási szabályváltozásokról, amelyeket az MVSZ saját Youtube csatornáján osztott meg, ezen kívül számos más hasznos dokumentum is megtalálható az oldalon a következő linkre kattintva: https://mvsz.eu/index.php/item/1443-brit-aruszallitashoz-kapcsolodo-informaciok

A brit vámhatóság által 2021. december 6-án a GVMS rendszer működéséről tartott webinárium felvétele itt látható:

A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott Közép-Európai Ipari Nap című webináriuma itt tekinthető meg

A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott webinárium felvétele itt látható:

A magyar feliratokat a videóknál a kis fogaskeréknek ábrázolt Settings (Beállítások) gombra kattintva a Subtitles (Feliratok) menüpontban a „Hungarian” opcióra kattintással lehet elindítani.

A webináriumok prezentációi itt letölthetőek:

Forrás: MVSZ

További információk:

Új jogszabályok az EU és Nagy-Britannia között árut szállítók számára 2022. január 1-jétől

Lean & Green Program Workshop

A közlekedés és áruszállítás mint a szén-dioxid-kibocsátások közel egyharmadáért felelős emberi tevékenység, egyre kiemeltebb fókuszpontja a klímaváltozás elleni küzdelemnek. Ennek megfelelően az Európai Unió egyik legfontosabb célja, hogy 2050-re – 1990-hez képest –60%-ra csökkentse a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás mértékét.

Az eseményen megismerheti a Lean&Green Programot, és konkrét gyakorlati tippeket is kaphat arra, hogyan csökkenthető hatékonyan egy vállalkozás logisztikai folyamatainak CO2 kibocsátása úgy, hogy mindez előnyökkel is járjon a cége számára.

A hazai Lean & Green program bevezetésén a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. a Holland Királyság Nagykövetségével és a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társasággal (MLBKT) együttműködésben tevékenykedik.

Időpont: 2021. november 25. 13:00 – 14:30

Helyszín: hibrid: online (Microsoft Teams) és személyes részvétel (ÖbölHáz Rendezvényközpont – 1117, Budapest, Kopaszi-gát 2.)

Várják azokat a hazai és nemzetközi cégeket, szakembereket, befektetés iránt érdeklődő üzletembereket, civil és nonprofit szervezeteket, pályakezdőket és karrierváltókat, akik a zöldiparban élik a jelenüket vagy itt tervezik a jövőjüket. Ne feledje, a logisztikai területen a környezetvédelemért tett fejlesztések költségei a működési költségek csökkentésével megtérülnek és egyúttal jelentős marketing értékkel is bírnak! Használja ki a Lean&Green tagságban rejlő lehetőségeket, legyen részese a Lean&Green zártkörű Platformnak, hogy további ötletekhez juthasson vállalata fejlesztéséhez! 

PROGRAM

13:00 – 13:10   Megnyitó köszöntő
Bodor Tibor, vezérigazgató, ING Bank N.V. Magyarországi Fióktelepe
Désirée Bonis, Nagykövet, Holland Királyság Nagykövetsége
13:10 – 13:30 A logisztikában realizálható CO2 kibocsátás csökkentés Programja – A Lean&Green Program bemutatása
Krázli Zoltán, Szektormenedzsment igazgató, GS1 Magyarország
13:30 – 13:45 Környezetvédelmi fejlesztések a csomagszállítást területén – DPD és a Lean&Green
Lukács Bálint, Fenntarthatósági Szakértő, DPD Hungary Kft.
13:45 – 14:00 A logisztikai folyamatok korszerűsítésével elérhető előnyök
Előadó felkérés alatt, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.
14:00 – 14:15 Fenntartható flottakezelés a gyakorlatban
Pesti Tímea, vezérigazgató, LeasePlan Hungária Zrt.
14:15 – 14:30 Kérdések & válaszok, az esemény zárása

A workshopon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. 

 

REGISZTRÁCIÓ

Új szabályozási rendszer az Egyiptomba hajóval érkező importárucikkekre

Egyiptomban, a magyar exportőrök számára is változásokat jelentő, új szabályozási rendszert vezetnek be a vízi úton érkező importot érintően.

Az egyiptomi Pénzügyminisztérium új, integrált informatikai platform kötelező használatának bevezetését jelentette be szeptember 3-án. A hamarosan életbelépő szabályozás minden hajóval Egyiptomba érkező importárucikkre kiterjed. Az „Advanced Cargo Information system” (ACI) rendszer teszt jelleggel szeptember 1-étől elindult, célja az Egyiptomba érkező áruk szakszerű nyomon követése és a hozzátartozó dokumentáció egyszerűsített, papír nélküli eljárásban történő benyújtásának lehetővé tétele.

Az ACI rendszer két részből áll: a Nafeza és Cargo X elnevezésű platformokból. A Nafeza webes felület kapcsolja össze Egyiptom valamennyi kikötőjét és a nemzetközi kereskedelemben érintett valamennyi szállítmányozó céget. Ezt a felületet az egyiptomi importőr vállalat/disztribútor használja majd. A rendszer összeköttetésben áll a helyi hatóságokkal, így a jövőben a szállítmányozás ügyintézése ezen a felületen, online zajlik.

A Cargo X felületet kell használni az exportőr vállalatoknak, ahol a regisztrációt követően szükséges rögzíteni a küldendő áruk adatait 48 órával a szállítást megelőzően.

A rendszert 2021. október 1-étől vezetik be kötelező jelleggel, amely egyben további költségeket és plusz ügyintézési terhet jelent az cégek számára. Előzetes információk szerint kripto valutában kell majd fizetni az azt üzemeltető Cargo X vállalat számára. A regisztráció 15 USD, majd szállítmányonként 50 USD-t kell fizetni, illetve csatolt dokumentumonként 3 USD-t.

A rendszer működéséről szóló bemutató szeptember 15-ig itt érhető el:

https://us02web.zoom.us/rec/share/TDTB2vlPjFv_17MJb_OQu6lLLlOdXoBCOcJVmOUVkTThPXMWxq00jks_MGU_PkSH.rc0bnD1PpftJqVlV

(jelszó: aRxq0@sc)

A CargoX felületének használatával kapcsolatosan elérhető tájékoztató videó itt található:

https://cargox.io/videos/egyptian-aci-filing-cargox-platform/

A rendszer működésére vonatkozóan további információk itt érhetők el:

A rendszerrel kapcsolatos további kérdés esetén, kérjük vegyék fel a kapcsolatot Orosházi Bernadett külgazdasági attaséval (), illetve javasoljuk az egyiptomi partnerekkel történő konzultációt is.

Forrás: Magyarország Kairói Nagykövetsége

Moving On – 25 years and beyond – személyes és online üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network közreműködésével szervezett rendezvényen a fő téma a mobilitás, és annak dinamikus fejlődése lesz. A rendezvény résztvevői a mobilitás (itt: személy-és áruszállítás) világáról és annak innovatív megoldásairól hallgathatnak előadásokat, illetve a témában megrendezett, technológiai újdonságokat bemutató kiállításokat tekinthetnek meg. Az esemény keretein belül a vállalatok virtuális vagy személyes üzleti tárgyalásokat bonyolíthatnak le.

A rendezvényen a jelentkezők részt vehetnek személyesen (Graz, Ausztria) vagy az online térben.

A részletes program ITT tekinthető meg.

Regisztrálni itt lehet: 

REGISZTRÁCIÓ

Európai Logisztikai Innovációs Nap – nemzetközi konferencia és üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network társszervezésében megrendezésre kerülő online rendezvény lehetőséget biztosít kétoldalú üzleti találkozók lebonyolítására, technológiai és szakmai együttműködések kialakítására, valamint befektetői lehetőségek és a szállítmányozáshoz kapcsolódó új technológiai, zöld, okos megoldások, trendek megismerésére.

Bővebben…