Tengeri szállítmányozás-tengerentúli üzletek sikeres kezelése – képzés angol nyelven

Az International Chamber of Commerce Austria angol nyelvű, online képzést szervez export/import tengeri szállítmányozás – tengerentúli üzletek sikeres kezelése témában.

Azonnal alkalmazható gyakorlati ismeretek:

  • Konténerek A-tól Z-ig
  • Tengeri fuvarozási okmányok és kockázataik
  • Incoterms® 2020 a tengeri fuvarozásban
  • Hasznos betekintés az árufuvarozásba
  • Hajózási társaságok, ügynökségek, NVOCC-k
  • A költséges csapdák elkerülése (pl. leállás / visszatartás)
  • Értékes gyakorlati példák

Célcsoport:

  • Hajózási / logisztikai részleg vezetői és alkalmazottai
  • Menedzserek és alkalmazottak, akik az import / export területén dolgoznak (tengerentúli piacok)
  • Szállítmányozási cégek alkalmazottai
  • Mindazok, akik bővíteni akarják ismereteiket a tengeri fuvarozás témájában

 

A képzés online, angol nyelven valósul meg.

A képzés helyszíne Zoom platform.

A képzés díja: 480 € + adó

 

További információ, részletes program: ICC Austria – Ocean freight in Import and Export Online October 2021

 

REGISZTRÁCIÓ

Moving On – 25 years and beyond – személyes és online üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network közreműködésével szervezett rendezvényen a fő téma a mobilitás, és annak dinamikus fejlődése lesz. A rendezvény résztvevői a mobilitás (itt: személy-és áruszállítás) világáról és annak innovatív megoldásairól hallgathatnak előadásokat, illetve a témában megrendezett, technológiai újdonságokat bemutató kiállításokat tekinthetnek meg. Az esemény keretein belül a vállalatok virtuális vagy személyes üzleti tárgyalásokat bonyolíthatnak le.

A rendezvényen a jelentkezők részt vehetnek személyesen (Graz, Ausztria) vagy az online térben.

A részletes program ITT tekinthető meg.

Regisztrálni itt lehet: 

REGISZTRÁCIÓ

Új szabályozási rendszer az Egyiptomba hajóval érkező importárucikkekre

Egyiptomban, a magyar exportőrök számára is változásokat jelentő, új szabályozási rendszert vezetnek be a vízi úton érkező importot érintően.

Az egyiptomi Pénzügyminisztérium új, integrált informatikai platform kötelező használatának bevezetését jelentette be szeptember 3-án. A hamarosan életbelépő szabályozás minden hajóval Egyiptomba érkező importárucikkre kiterjed. Az „Advanced Cargo Information system” (ACI) rendszer teszt jelleggel szeptember 1-étől elindult, célja az Egyiptomba érkező áruk szakszerű nyomon követése és a hozzátartozó dokumentáció egyszerűsített, papír nélküli eljárásban történő benyújtásának lehetővé tétele.

Az ACI rendszer két részből áll: a Nafeza és Cargo X elnevezésű platformokból. A Nafeza webes felület kapcsolja össze Egyiptom valamennyi kikötőjét és a nemzetközi kereskedelemben érintett valamennyi szállítmányozó céget. Ezt a felületet az egyiptomi importőr vállalat/disztribútor használja majd. A rendszer összeköttetésben áll a helyi hatóságokkal, így a jövőben a szállítmányozás ügyintézése ezen a felületen, online zajlik.

A Cargo X felületet kell használni az exportőr vállalatoknak, ahol a regisztrációt követően szükséges rögzíteni a küldendő áruk adatait 48 órával a szállítást megelőzően.

A rendszert 2021. október 1-étől vezetik be kötelező jelleggel, amely egyben további költségeket és plusz ügyintézési terhet jelent az cégek számára. Előzetes információk szerint kripto valutában kell majd fizetni az azt üzemeltető Cargo X vállalat számára. A regisztráció 15 USD, majd szállítmányonként 50 USD-t kell fizetni, illetve csatolt dokumentumonként 3 USD-t.

A rendszer működéséről szóló bemutató szeptember 15-ig itt érhető el:

https://us02web.zoom.us/rec/share/TDTB2vlPjFv_17MJb_OQu6lLLlOdXoBCOcJVmOUVkTThPXMWxq00jks_MGU_PkSH.rc0bnD1PpftJqVlV

(jelszó: aRxq0@sc)

A CargoX felületének használatával kapcsolatosan elérhető tájékoztató videó itt található:

https://cargox.io/videos/egyptian-aci-filing-cargox-platform/

A rendszer működésére vonatkozóan további információk itt érhetők el:

A rendszerrel kapcsolatos további kérdés esetén, kérjük vegyék fel a kapcsolatot Orosházi Bernadett külgazdasági attaséval (), illetve javasoljuk az egyiptomi partnerekkel történő konzultációt is.

Forrás: Magyarország Kairói Nagykövetsége

Európai Logisztikai Innovációs Nap – nemzetközi konferencia és üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network társszervezésében megrendezésre kerülő online rendezvény lehetőséget biztosít kétoldalú üzleti találkozók lebonyolítására, technológiai és szakmai együttműködések kialakítására, valamint befektetői lehetőségek és a szállítmányozáshoz kapcsolódó új technológiai, zöld, okos megoldások, trendek megismerésére.

Bővebben…

Mobilitás és közlekedés a H2020 keretprogramban – nemzetközi üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network társszervezésében megvalósuló online nemzetközi üzletember találkozóra várnak, minden a közlekedésiparban és szállítmányozásban tevékenykedő céget, egyetemet, kutatóintézetet, akik nyitottak új üzleti kapcsolatok, technológiai és lehetséges H2020 együttműködések kialakítására.

Bővebben…

Elektronikus fuvarlevél bevezetéséért fogtak össze a közúti fuvarozók és szállítmányozók

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá, az ún. CMR fuvarlevél elektronikus platformjának (e-CMR) hazai bevezetése érdekében 2021. január 28-án, Budapesten. A dokumentumot Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétében, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) írták alá.

A CMR fuvarokmány a szektor összetett funkciójú árukísérő dokumentuma, amely a szállítási szerződés létrejöttének, az áru átadásának és átvételének igazolására szolgál, a fuvarozó által elvégzett munka számlázásának alapja, amely ezidáig csak papír alapon működött.

A rendszer előnyei:

  • Az e-CMR bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét a számlázás felgyorsításával,
  • az ágazat vállalkozásai így hamarabb hozzájuthatnak megszolgált fuvardíjukhoz,
  • egyszerűbbé válik a logisztikai információk archiválása,
  • egyszerűbbé válik a panaszkezelés,
  • azonnali, valós adatok alapján lesz nyomon követhető a szállított áru,
  • a termelő vállalatok megbízásából eljáró szállítmányozók adminisztratív terhei is csökkennek,
  • átláthatóbb lesz számukra a fuvarozó cégek tevékenysége.

„Az elektronikus fuvarlevél meghonosításával Magyarország nemzetközi viszonylatban is innovatív megoldást vezethetne be. Az ágazati digitalizáció a fuvarozásban érintett többi szereplő mellett az állam számára is átláthatóbb működési környezetet teremt. A szakminisztérium tehát támogatja a szakmai kezdeményezést, a megvalósításhoz szükséges jogalkotás elindítására készen áll. A jogi szabályozás megteremtése mellett elengedhetetlen a rendszer informatikai hátterének kiépítése is.” – hangsúlyozta Mosóczi László.

Forrás: ITM