Tengeri szállítmányozás-tengerentúli üzletek sikeres kezelése – képzés angol nyelven

Az International Chamber of Commerce Austria angol nyelvű, online képzést szervez export/import tengeri szállítmányozás – tengerentúli üzletek sikeres kezelése témában.

Azonnal alkalmazható gyakorlati ismeretek:

  • Konténerek A-tól Z-ig
  • Tengeri fuvarozási okmányok és kockázataik
  • Incoterms® 2020 a tengeri fuvarozásban
  • Hasznos betekintés az árufuvarozásba
  • Hajózási társaságok, ügynökségek, NVOCC-k
  • A költséges csapdák elkerülése (pl. leállás / visszatartás)
  • Értékes gyakorlati példák

Célcsoport:

  • Hajózási / logisztikai részleg vezetői és alkalmazottai
  • Menedzserek és alkalmazottak, akik az import / export területén dolgoznak (tengerentúli piacok)
  • Szállítmányozási cégek alkalmazottai
  • Mindazok, akik bővíteni akarják ismereteiket a tengeri fuvarozás témájában

 

A képzés online, angol nyelven valósul meg.

A képzés helyszíne Zoom platform.

A képzés díja: 480 € + adó

 

További információ, részletes program: ICC Austria – Ocean freight in Import and Export Online October 2021

 

REGISZTRÁCIÓ

Elektronikus fuvarlevél bevezetéséért fogtak össze a közúti fuvarozók és szállítmányozók

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá, az ún. CMR fuvarlevél elektronikus platformjának (e-CMR) hazai bevezetése érdekében 2021. január 28-án, Budapesten. A dokumentumot Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétében, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) írták alá.

A CMR fuvarokmány a szektor összetett funkciójú árukísérő dokumentuma, amely a szállítási szerződés létrejöttének, az áru átadásának és átvételének igazolására szolgál, a fuvarozó által elvégzett munka számlázásának alapja, amely ezidáig csak papír alapon működött.

A rendszer előnyei:

  • Az e-CMR bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét a számlázás felgyorsításával,
  • az ágazat vállalkozásai így hamarabb hozzájuthatnak megszolgált fuvardíjukhoz,
  • egyszerűbbé válik a logisztikai információk archiválása,
  • egyszerűbbé válik a panaszkezelés,
  • azonnali, valós adatok alapján lesz nyomon követhető a szállított áru,
  • a termelő vállalatok megbízásából eljáró szállítmányozók adminisztratív terhei is csökkennek,
  • átláthatóbb lesz számukra a fuvarozó cégek tevékenysége.

„Az elektronikus fuvarlevél meghonosításával Magyarország nemzetközi viszonylatban is innovatív megoldást vezethetne be. Az ágazati digitalizáció a fuvarozásban érintett többi szereplő mellett az állam számára is átláthatóbb működési környezetet teremt. A szakminisztérium tehát támogatja a szakmai kezdeményezést, a megvalósításhoz szükséges jogalkotás elindítására készen áll. A jogi szabályozás megteremtése mellett elengedhetetlen a rendszer informatikai hátterének kiépítése is.” – hangsúlyozta Mosóczi László.

Forrás: ITM