Új szerepvállalás és szemléletváltás szükséges: szorosabb együttműködés a szakképző iskolákkal, (az elméleti és gyakorlati képzés nincs szétválasztva, megállapodáson alapul, hogy ki mit tanít meg) nagyobb rugalmasságot ad.

 

A duális partner:

  • kezdeményezi – nyilvántartás hiányában – a kamarai nyilvántartásba vételt,
  • biztosítja a szakirányú oktatáshoz szükséges személyi és tárgyi feltételeket,
  • kidolgozza szakirányú oktatásra vonatkozó képzési programot, feltölti a tanulmányi és regisztrációs rendszerbe a KRÉTÁ-ba,
  • minőségirányítási rendszert működtet vagy legalább a kamara által kidolgozott szempontrendszerben meghatározott minőségi követelményeknek megfelel,
  • megköti a szakképzési munkaszerződést a tanulóval, feltölti a KRÉTÁ-ba,
  • biztosítja az Szakképzési törvényben meghatározott juttatásokat,
  • kidolgozza az értékelésre és minősítésre vonatkozó szempontokat, és ez alapján értékeli és minősíti a tanulót,
  • a szakmai gyakorlatról foglalkozási naplót vezet, feltölti a KRÉTÁ-ba,
  • nyilvántartja a tanulói mulasztásokat,
  • a tanuló javára felelősségbiztosítást köt,
  • biztosítja a foglalkozás-egészségügyi vizsgálatot,
  • biztosítja a tűz-munkavédelmi oktatást,
  • kapcsolatot tart a kamarával, szakképző intézménnyel, szülőkkel.

 

Képzési program

Szakmánként, az adott szakma programtantervéhez igazodóan tartalmazza

  • a duális képzőhely által oktatott tananyagelemeket és ehhez kapcsolódóan az elméleti ismereteket,
  • a felügyelet mellett és az önállóan végezhető gyakorlati feladatokat,
  • a kompetencia- és készségfejlesztés feladatait,
  • a tanuló, illetve a képzésben részt vevő személy értékelésére és minősítésére vonatkozó, a duális képző által kidolgozott értékelési és minősítési kritériumokat.

 

A képzési program elkészítéséhez segítségül ajánljuk az MKIK sablonját és útmutatóját.

tanuloszerzodes.hu/wp-content/uploads/2020/10/utmutato_kepzesi_program_web2.pdf

 

Új szemlélet alapján új módszertan a szakirányú oktatás tervezésében, szervezésében, követésében és értékelésében.

Tanulási Eredmény Alapú oktatás (TEA):

  • A szakképzés fő célja a szakmai cselekvőképesség kialakítása.
  • A tanulással, a tanulási szakasz végére elérhető kimeneti követelmények leírása. Meghatározza, hogy
    • a tanuló mit tud,
    • mit ért és
    • önállóan mire képes, miután lezárt egy tanulási folyamatot.