A Fashion System Game egy interaktív, kártyaalapú oktatási eszköz és workshop, melynek célja, hogy segítse a résztvevőket a fenntarthatóbb divatrendszer komplex összefüggéseinek vizualizálásában és értelmezésében. A közösen felépített gondolattérkép a textil- és divatipar kulcsfogalmaira épül, átfogva a fogyasztói pszichológia, a társadalmi hatások, a szabályozási és ipari folyamatok, valamint a rendszerszemlélet határterületeit.
A workshop üzenete
Minden nap azzal, ahogyan felöltözünk, egy könnyen manipulálható kommunikációs eszközt használunk. Öltözékünkkel pár másodperc alatt kialakíthatjuk azt az első és nagyon komplex benyomást, mellyel kifejezzük attitűdünket, szexualitásunkat, értékrendszerünket, vagy akár politikai nézetünkről, kultúránkról, szocio-ökonómiai státuszunkról is képet adhatunk. Az öltözködés mindannyiunk számára fontos, mivel általa fejezzük ki a személyiségüket a társadalom felé. Az állandóan változó divat azonban könnyen túlfogyasztáshoz vezet. Napjainkra a textil- és divatipar az egyik legkörnyezetszennyezőbb globális ágazattá vált, emellett a hosszú és átláthatatlan ellátási lánctól nem idegen a gyermek-, és kényszermunka sem. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a gazdasági, környezeti, kulturális és társadalmi aspektus mellett az egyén, azaz a fogyasztó szintjén is megvizsgáljuk a divatipar mindennapjainkra gyakorolt befolyását.
A Fashion System Game egy kreatív stúdió, ahol oktatási eszközök, interaktív játékok és közös gondolkodás révén segítünk megérteni a divatipar összefüggéseit. Programjaink a fenntarthatóság és a kritikai designgondolkodás metszéspontjában születnek. A Fashion System Game kártyajáték két szakember – Dr. Papp Anett és Szilágyi-Csüllög Mónika közös kezdeményezéséből született. A fejlesztést évek óta tartó oktatási és kutatási gyakorlat, valamint különböző fenntarthatósági fókuszú, interdiszciplináris műhelyek tapasztalatai alapozták meg.
Papp Anett DLA textilművész, struktúratervező, biodesigner és oktató, aki növényi alapú textilekkel és élő rendszerekkel dolgozik. Munkáiban az anyag élő és folyamattá válik, a tervezés együttműködéssé alakul. Installációi és kutatásai nemzetközi kiállításokon és konferenciákon szerepelnek, miközben az alkotás-alapú tanulás ökológiai szemléletét építi.
Szilágyi-Csüllög Mónika magyar és francia egyetemeken tanult menedzsmentet és üzleti ismereteket, majd szakmai karrierjét márkamenedzserként (ELLE, Marie Claire, Interieur, Nők Lapja Évszakok magazinok) kezdete vezető nemzetközi médiakiadóknál. Több év divatmenedzsment oktatás után kidolgozta a „Luxus- és divatmenedzsment” posztgraduális program tantervét, amit 2020-ban újraakkreditál „Fenntartható divatmárka-menedzsment” néven a Budapesti Metropolitan Egyetemen. Jelenleg az Eötvös Loránd Tudományegyetemen tanársegéd és doktorjelölt, kutatásnak középpontjában a fogyasztói pszichológia és a fenntartható divat áll.
A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött:
További információ a szervezőről:
![]() |
![]() |
![]() |
Várjuk a DesignPécs további eseményeire is!