A hibrid workshop célja, hogy a legjobb gyakorlatokon és esettanulmányokon keresztül útmutatást és tippeket adjon az európai KKV-knak arra vonatkozóan, hogy miként közelíthetik meg, vonhatják be és miként tárgyalhatnak a kínai kormánnyal regionális és nemzeti szinten, különböző csatornákon keresztül, beleértve a kereskedelmi kamarákat, nyilvános rendezvényeket, egyetemi oktatókat, és a kínai médiát.
A kormányzati ügyek (Government Affairs – GA) Kínában mindig is kritikus pont volt a külföldi vállalatok napirendjén. Míg a nagy multinacionális vállalatok külön GA-csapattal és költségvetéssel rendelkeznek, sok európai vállalkozás még mindig másodlagos fontosságúnak tekinti ezt a területet, és többnyire passzív hozzáállást tanúsít, például az ellenőrzésekkel, jóváhagyások vagy engedélyek megszerzésével kapcsolatban. A valóságban óriási előnyökkel jár, ha a kínai kormányhatóságok stratégiai szerepvállalásával proaktív megközelítésre térünk át, az európai KKV-knak nem kellene félniük ettől, még akkor sem, ha méretük és erőforrásaik korlátozottak.
PROGRAM
16:00-16:10 Az EU KKV Központ bemutatkozása – Alessio Petino, tudáskoordinátor, EU KKV Központ
16:10-16:30 1. előadás – Érdekérvényesítés kezdőknek – Joe Cash, a CBBC politikai elemzője
Bevezetés a kínai érdekérvényesítési környezetbe (előítéletek kontra valóság)
Az üzleti szervezetek szerepe a külföldi cégek támogatásában Kínában: Hogyan lépnek kapcsolatba az üzleti szervezetek a kormánnyal
o Esettanulmány: A CBBC önkormányzati párbeszédek.
o Hogyan lépnek kapcsolatba az üzleti szervezetek a saját kormányukkal?
o Hogyan néz ki a lobbizás Kínában?
A kínai kormánnyal folytatott párbeszéd útjai:
o Konferenciák
o Kapcsolatok a K+F területén tevékenykedő akadémikusokkal
o Média…
o Kisebb kínai kormányzati intézmények
Stratégiák
o Példák azokra a vállalatokra, amelyek ezt jól megoldották
o A kínai hírek olvasásának fontossága/lokalizált személyzet
o Ismerd meg a jogaidat…
Következtetés
16:30-16:45 Kérdések és válaszok – Joe Cash
16:45-17:15 2. előadás – kormányzati környezet, stratégiák és taktikák a vállalati hírnév erősítésére – Magyar Róbert, a Sandpiper North Head vezető ügyvezető igazgatója
A Public Affairs (PA) és a kormányzati kapcsolatok (GR) bemutatása Kínában
o A kormányzati szervekkel való kapcsolatok kezelése.
Hogyan erősíthető a vállalati hírnév és a kínai kormánnyal való kapcsolatrendszer
o Az általános GR-környezet, stratégiák és taktikák bemutatása
PR és kommunikációs eszközök, amelyek segíthetnek az üzleti célok elérésében
Következtetés
17:15-17:30 Kérdések és válaszok – Magyar Róbert