Outplacement – avagy hogyan tudja támogatni továbbra is a munkáltató az elbocsájtott alkalmazottait
A vállalkozások és munkavállalók nagy részét a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet olyan kihívások elé állítja jelenleg, amelyeket meg kell oldani akkor is, ha ezekhez nem állnak rendelkezésére kész megoldások és bevált eljárások.
A jelenlegi kényszeres leépítések következtében a vállalat és munkavállalói számára nagyon fontos a “gondoskodó leépítés” a cégmárka védelmében, hogy az elbocsátott dolgozókkal ne sérüljön a bizalom, és egy esetleges újra alkalmazáskor a munkavállaló szívesen visszatérjen korábbi munkahelyére.
A kamara a Nőnap 365 című projekt keretében térítésmentes lehetőségként kínálja a Baranya megyében működő felelős vállalkozások számára, hogy a már elbocsátott vagy elbocsátásra ítélt munkavállalóiknak az alábbi ingyenes szolgáltatásokat biztosíthassák:
- Álláskeresési tanácsadás
- Online segítő beszélgetés
A szolgáltatást az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. munkatársai mentálhigiénés szakemberek, munkavállalási, HR tanácsadók és coachok biztosítják.
Álláskeresési tanácsadásunk fő fókusza az egyénre szabott gyors és hatékony segítségnyújtás az erőforrások mozgósításával, a meglévő kompetenciák megfogalmazásával és megerősítésével, aktuális munkaerőpiaci információkkal és/vagy egyéni rövidtávú tervezéssel. A szolgáltatás várt eredménye, hogy ügyfeleink az információk birtokában aktivizálódnak, képessé válnak az önálló álláskeresésre, majd várhatóan a sikeres elhelyezkedésre. Tanácsadást előzetes telefonos vagy e-mailes egyeztetést követően, maximum 1-3 alkalommal tudunk biztosítani, a tanácsadók által meghatározott időpontban. A beszélgetések online úton történnek, tetszőlegesen e-mailen, telefonon, ZOOM vagy egyéb alkalmazáson keresztül.
Online segítő beszélgetés fókuszában kifejezetten a koronavírus járvánnyal kapcsolatos nehézségek állnak. Azaz a beszélgetések nem váltják ki az egyéb segítő kapcsolatokat. A beszélgetés nem jelent egészségügyi ellátást, pszichoterápiát vagy pszichiátriai gondozást. Egy embernek maximum 1-3 alkalommal tudunk segítséget nyújtani, minden segítő az általa meghatározott időtartamban, alkalmakkor és módon. A konzultáció módja online úton történik, amely lehet telefon, skype vagy egyéb alkalmazás.
A szolgáltatásokra jelentkezni a szakemberek elérhetőségein lehetséges.
A szolgáltatások az EFOP 1.2.9-17-2017-00102 számú projekt az Európai Unió támogatásával és Magyar Állam társfinanszírozásával, az Európai Szociális Alap finanszírozásában valósulnak meg.