Sok hazai vállalkozás gondolkodik el azon napjainkban, hogy a beszűkült hazai piacon eladhatatlanná vált termékét tudná-e, és hogyan külföldön forgalmazni. Jobb esetben ez a gondolat már a termékfejlesztés és gyártás korai szakaszában felmerült, így a nemzetközi piacra eleve alkalmassá tett termék bevezetésére és értékesítésre keresik a legmegfelelőbb csatornákat. Ez számos és sokrétű kérdést vet fel és sokan fordulnak ilyen esetekben a kamarához.
A nemzetközi üzleti partnerkereső rendszereket és adatbázisokat jól ismerő tanácsadóink segítenek a vállalkozónak végiggondolni a termékkel kapcsolatos piaci elvárásokat egy adott célország esetében. Az Enterprise Europe Network (EEN) 60+ országot lefedő hálózatának pécsi irodája rendezvények, tréningek, adatbázisok és háttérinformációk segítségével gyors piackutatást tud végezni, valamint segít megtervezni a termék külpiacra juttatásának egyes lépései. Kiemelt szerepe van ilyenkor az adott piaci információk első kézből és hivatalos forrásból való beszerzésének, valamint a kamarai és EEN hálózat által biztosított számos online hozzáférhető információnak. Ezen a ponton a vállalkozó közös kutatásba és tervezésbe fektetett munkája és erre fordított ideje nagyon jelentős, de hatékonyan csökkenteni tudja ezzel a továbbiakban a felmerülő költségek nagyságát a megfelelő eszköz kiválasztásával.
A hálózat foglalkozik szakvásárok, kiállítások, nemzetközi üzletember találkozók és konferenciák szervezésével egyaránt. Ezekkel kapcsolatban számos szolgáltatást nyújt: