Mi a teendő abban az esetben, ha a munkavállaló a saját bankkártyájával egyenlíti ki a cég nevére kiállított számlát?
Számvitelileg az említett esetben a beszerző megelőlegezi a szóban forgó beszerzés árát, és annak költségét később a társaság (a cég nevére szóló számla alapján) megtéríti neki, azaz egy banki utalással rendezett vásárlásból így lehet – a cég nézőpontjából – akár készpénzes vásárlás.
Amikor megtérítik a megelőlegezőnek az összeget, a kifizetéskor kiadási pénztárbizonylatot kell kiállítani, amennyiben a megtérítés készpénzben történik. Akár ennek, akár a banki átutalással történő megtérítésnek melléklete a cég nevére szóló számla.
Miután ezen pénzügyi rendezés módjaként a bankkártya szerepel – ami jelen esetben nem a cég számlájának megterhelését jelenti –, a számlán vagy egy mellé tűzött feljegyzésen fel kell tüntetni, ki előlegezte meg a kifizetést, és hogy annak céges elszámolása jogszerű, azaz a cég tevékenysége érdekében felmerült kiadásról van szó. Javasolt az adóhatóság gyanújának elkerülése érdekében a beszerzést a legrövidebb időn belül elszámolni – figyelmeztet szakértőnk.
Ilyenkor a cég által történő tényleges beszerzés/kifizetés időben eltér az ügylet eredeti pénzügyi rendezésétől.
A társaság szempontjából a kiadás a pénztári kifizetés vagy banki átutalás napján, annak dátumával merül fel, függetlenül attól, hogy az ügylet ténylegesen mely napon zajlott, illetve, az érintett bankszámláját mely nappal terhelték meg.
Forrás: adozona.hu
Amennyiben a cikkben leírtakkal kapcsolatban kérdése merülne fel kérjük írjon a e-mail címre. Megfelelő számú érdeklődő esetén a legközelebbi Adófórum témái közé javasoljuk.