Használjon ügykatalógust a NAV segítségével!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), mint az ügyfelekkel az elektronikus ügyintézés terén is legnagyobb számban kapcsolatba kerülő hatóság, az ügyfelek segítése érdekében az elektronikus küldemények könnyű és átlátható kezeléséhez új szolgáltatást vezetett be. Ügyfelei számára kialakította a dokumentumokat rendszerező, úgynevezett ügykatalógust.

 

A NAV, feladat- és hatásköréből adódóan számos ügytípushoz kapcsolódóan, sokféle iratot küld ügyfeleinek. Azért, hogy a küldeményeket a címzettek gyorsan, már a címük alapján átláthassák, katalogizálhassák, 2019. január 1. óta a NAV ügyféli tárhelyre kihelyezett elektronikus küldeményei megnevezésükben az ügyfél adóazonosító száma mellett tartalmazzák az iratra vonatkozó főbb információkat, melyek alapján könnyebb eligazodni a küldemények között.

Rendszerezést segítő információként jelenik meg a dokumentum típusa és leírása.

A dokumentum típusa, ahogyan az az ábrán látható, az első sorban jelenik meg, és azt jelzi, hogy az adott irat milyen ügycsoporthoz (például bevallás, ellenőrzés, végrehajtás stb.) kapcsolódik. A dokumentum-leírás a második sor összefoglaló neve, itt található az adózó adóazonosító száma és az irat típusa.

Az ügykatalógus a dokumentum típusa mezőben szereplő bejegyzések katalógusa.

Az ügykatalógusban feltüntetett dokumentumtípusok alapján a cégkapu tárhelyre érkező küldemények címkézhetőek, vagyis megfelelő beállításokkal az ügyfelek a küldeményeket azok megnyitása, letöltése nélkül kategorizálhatják, és ügyelosztási szabályokat rendelhetnek az egyes címkékhez. A cégkapu tárhelyen elvégezhető címkézési szabályokról bővebb információ itt található:

Bővebb infó a címkezelési szabályokról

Forrás: NAV