A FANTÁZIA Esküvő és Rendezvényszervező iroda tulajdonosa azon kevesek közé tartozik, aki még nem autózott Suzukival, így a legnépszerűbb hazai márka legnagyobb modelljével ismerkedhetett meg, amikor kipróbáltuk az FX Autóház SX4 S-Cross tesztautóját.
Suzukival ugyan még nincs tapasztalatom, de a japán autókat nagyon kedvelem. Számomra a megbízhatóság és a praktikum a legfontosabb, amikor autót választok. Előbbit talán nem kell magyarázni, utóbbi pedig a munkámból fakad, hiszen az autó számomra is munkaeszköz. Azt tudom, hogy a magyar gyártású Suzukik is remek minőségben készülnek, és ugyanolyan megbízhatóak, mint a Japánban készült társaik, így az S-Cross is jó pontokkal indult nálam.
A munkájának hangsúlyos része a dekoráció, így biztosan fontos az is, hogy kívül-belül milyen az autó.
A dizájn természetesen nagyon fontos, hiszen egy autót sok esetben az ad el. A Suzuki jó munkát végzett, nekem tetszik az S-Cross. Az orra igazán hangsúlyos lett, ez a leginkább megosztó része, de ma már annyi van belőle az utakon, hogy talán mindenki megszokta. Egy kevésbé karakteres orral biztosan unalmasabb lenne. Nagyon jók az autó arányai, nekem tetszenek a szélesebb, laposabb autók, és az S-Cross jól leplezi, hogy valójában egy magas építésű SUV. Ugyanakkor a nagyobb hasmagasság remek városi autóvá varázsolja, nem kell tartani a járdaszegélyektől, a kátyúkat is jobban tolerálja, és a beszállás is kényelmesebb, mint egy hagyományos személyautóba. Azt egy ideje észrevettem, hogy a Suzukikat szép színekben lehet rendelni, nekem még a tesztautó szokványosabb sötétkékje is nagyon tetszik.
Az utastérben először a tágasságát emelte ki.
Nekem nem csak azért fontos a nagy autó, mert a dekorációk szállításához sok tér kell, hanem azért is, mert nagyobb rendezvényekre sokszor utazom három-négy kollégával. Az S-Cross utastere meglepően tágas, elöl és hátul is nagyobb a tér, mint amit a külső méretek alapján vártam. A hangulata is tetszik, szépek a díszítések, ízléses a műszerek grafikája, és a vezetővel kapcsolatba kerülő anyagok is kellemesek. Jó, hogy sok tárolóhely került a kocsiba, középen három mélyedést is kialakítottak, plusz ott van a hatalmas tárolót rejtő könyöktámasz, aminek a teteje ráadásul egy csúsztatható is. Az ajtókban pedig a klasszikus zsebek mellett van hely a vizespalacknak. A megvilágított sminktükrök is fontosak, mind a két oldalra ilyen került, és a hátsó utasok könyöklőjében is ott a pohártartó, így praktikum szempontjából jól vizsgázott az utastér.
A csomagtér is elegendő?
Elsőre azt hittem, hogy nem elég mély, de aztán észrevettem, hogy áthelyezhető a padlója. Ráadásul nagyon ötletes megoldással, mert ha felemeljük a padlót, akkor megáll, és kényelmesen lehet pakolni az alsó rekeszbe. Ha nagyobb tárgyakat szállítunk, akkor pedig át lehet helyezni, és megnövekszik a hasznos tér. Ügyes megoldás, hogy az oldalsó rekeszek fala kivehető, így hosszabb tárgyak is beférnek. Van világítás és 12 voltos csatlakozó is, talán csak az egyetlen egy kampó kevés, ebből elférne még néhány darab. A raktér mérete nyilván nem akkora, mint amit a saját egyterűmben megszoktam, de az S-Cross külső méreteihez képest egészen jó adat a 430 literes térfogat.
A motorházba viszont egy meglepően kicsi motor került, az 1 literes turbó a magyar autósoknak szokatlan lehet.
Nem jöttem volna rá, hogy ekkora a motor, mert kifejezetten fürge a kocsi. A motorhang szinte nem is hallatszik, és átlagos közlekedésnél nem is tűnik fel semmi különös. Ha gyorsítani kell, akkor van erő, csak a nagy fordulaton ércesebb hang mutatja, hogy nem a megszokott motor dolgozik elöl. Én elég sokat utazom vidékre is, sokszor sietnem is kell, de országúton is bőven elég ez a teljesítmény. A fogyasztás pedig kifejezetten kedvező, meglepődtem, hogy csak 6 liter körül fogyasztott városban a tesztautó.
A Suzuki 3+7 év vagy 200.000 km Boosterjet PRO garanciát vállal a motorra, a turbóra és a váltóra. Ennek hatására megnőhet a bizalom a kis turbómotorban?
Én nélküle sem kételkedtem volna benne, hiszen ahogy mondtam, úgy gondolom a japán gyártók egyik nagy erőssége a megbízhatóság, így ha nem lennének biztosak a dolgukban, nem építettek volna ilyen motort az autóba. A plusz garancia viszont értéknövelő tényező, így nem csak a bizalmat fokozza, hanem a használtautók értékét is növeli, ezzel még jobb lesz az autó értéktartása.
A tesztautó a GL+ felszereltségű volt, ami bár csak egy szinttel van csak az alap felett, mégis sok extrát tartalmaz. Volt olyan kiegészítő, ami hiányzott?
Azt hittem ez egy jobban felextrázott modell, mert minden benne van, amire általában szükség van. Az ülésfűtés így tél végén, a hideg reggelek után mindig fontosabbnak tűnik, és a hosszabb sötét időszakok után a LED lámpa hasznossága is egyértelmű. Tetszik a kulcs nélküli rendszer, valóban elég, ha a táskában, vagy a zsebben van a kulcs. Ügyesen és logikusan helyezték el a kormányon a kezelőszerveket, és tetszett a középkonzol érintőképernyős központi egysége is. Könnyű átlátni a logikáját, ügyesen kapcsolódik a telefonokhoz, és a tolatókamera funkciója is nagyon hasznos a parkolásnál. Informatív a központi kijelző, viszont a lapozógomb kerülhetett volna a kormányra is, nehézkes a műszerek mellett váltani az adatok között. Az automata ablaktörlő, a fényszóró és belső tükör sötétedésének vezérlése is hasznos, sőt még a kedvencem, a lejtőn elindulást segítő automatika is benne van, így nem tudok olyant mondani, ami hiányozna a kocsiból.
Az S-Cross kedvezményes ára ezzel a felszereltséggel most 4 520 000 forint az FX Autóháznál, ez mennyire jó ajánlat?
Szerintem ez nagyon korrekt ajánlat, mert divatos, tágas, jól felszerelt autó az S-Cross, takarékos és erős motorral. Szerintem az autósok nagyobb részének bőven elég ez a teljesítmény, de az árlistát látva meglepődtem, hogy szinte szabadon kombinálhatóak a motorok, a váltók, a hajtásmódok és a felszereltségek, ráadásul az egyes lépcsők felára sem túlzott, így könnyű a megfelelő modellt kiválasztani.
T.R.
A tesztautó adatai:
Lökettérfogat: 998 cm3
Maximális teljesítmény: 112 LE 5500/min
Maximális nyomaték: 170 Nm 2000-3500/min
Csomagtér: 430 l
Maximális sebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11.0 s
Átlagfogyasztás: 5.0 l
Alapár (1.0 GL): 4 140 000 Ft
Fontosabb alapfelszerelések (GL+): első- függöny- és oldallégzsákok, térdlégzsák, ABS + ESP + fékasszisztens, elektromos szervokormány, LED fényszórók automatikus világításvezérléssel, elektromosan állítható és fűthető tükrök, Bluetooth és USB csatlakozó, kormányról vezérelhető audioberendezés, kétzónás automata klímaberendezés, bőrborítású kormány és váltógomb, Start-Stop rendszer, visszagurulásgátló, tempomat, ülésfűtés