A legfontosabb, hogy a termék önmagát adja el

Két kislány beszélget sportolás közben, az egyik azt mondja: mindjárt megyünk fagyizni! Mire a másik, hogy überelje játékostársa kijelentését, azt válaszolja: mi is, de mi a Trüfibe! Ezt a helyes kis történetet, amely valóban megesett, Sztanics Balázs, a Trüffel tulajdonosa osztotta meg velünk és azt tükrözi, hogy mára sikk lett a prémium termékeiről ismert pécsi cukrászdába járni. Ahhoz azonban, hogy a vállalkozás vállalkozásként is működjön, azaz jól el tudják adni a cukrászműhely remekeit, nem árt, ha kereskedői vénával is rendelkeznek.

– A cukrásztermékek értékesítésében szerintem az a legfontosabb, hogy a termék önmagát adja el. Ha jó a termék és erről a pult mögött álló értékesítő kollégák meg vannak győződve, akkor ők is hitelesebbek lesznek a vendégek előtt, mivel hisznek a termékben, ismerik a jellemzőit, a minőségét – válaszolja Sztanics Balázs arra a kérdésre, hogy milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a cukrásztermékek értékesítésekor. – A Trüffelben természetes, minőségi hozzávalók felhasználásával, adalékanyagok nélkül készülnek a sütemények. Korszerű, egészséges alapanyagokkal prémium minőségben idézzük meg a régi ízeket és számos tortát, süteményt, fagylaltot kínálunk az egészségesen vagy valamilyen táplálkozási problémával küzdő vendégeink számára. Ezzel tisztában vannak a munkatársaink is, ezért tudják teljes szívvel kínálni a termékeinket.

– Minden vállalkozás keresi azokat a jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a konkurenciától. A Trüffelnek mik a fő ismérvei, a védjegye?

– A szlogenünk: Nassoljunk másképp! Egyrészt az a célunk, amiért létrejött a vállalkozás, hogy szoktassuk vissza az embereket a cukrászdába járásra. Ezért új köntösbe öltöztettük az Osztrák-Magyar Monarchiabeli süteményeket, mégis meghagyva az eredetihez hasonló jellegüket. Emellett rengeteg fejlesztésünk van a reformtáplálkozás terén, cukor-, laktóz-, tejfehérje-, gabonamentes édességeket készítünk, amelyek ugyanolyan finomak, mint a hagyományos sütemények.  Védjegynek tekinthetjük azt is, hogy az összes termékünkhöz kapcsolódóan mi intézzük az alapanyagok beszerzését, sőt a beszerzéstől a késztermékig folyamatosan kontrolláljuk az összes folyamatot, és ezekért vállaljuk is a felelősséget. Nem kerülhet hibás, akár minőségében, akár kinézetében nem megfelelő színvonalú, vagy az általunk felállított mércét meg nem ütő termék a vásárló elé.

– A vevői visszajelzések miként alakítják a termékkínálatot vagy a cukrászda megjelenését?

– A vendégeink visszajelzései roppant fontosak számunkra. Minden véleményre odafigyelünk, és ha valami többedszer fordul elő, akkor annak komolyabban utánajárunk. Vannak olyan vendégeink, törzsvendégeink, akiknek kikérjük a véleményét egy-egy termékfejlesztésnél. Sok esetben egy külső szemlélő objektívebben tud megítélni ízeket, formákat, mint mi, bár talán mi magunk vagyunk a legkritikusabbak a saját termékeinkkel kapcsolatban. A visszajelzések kiválóak arra, hogy megnyugtassanak bennünket, ha jó irányba haladunk, vagy megmutassák, hogy mit változtassunk.

– Vannak olyan szezonális termékek, mint nyáron a fagylalt, most, télen pedig a karácsonyi sütemények, amelyekre nagyobb figyelem irányul. Miként készül ezek értékesítésére a Trüffel?

– Előzetes felméréseink alapján tudjuk, hogy melyik időszakban mi iránt mutatkozik fokozottabb érdeklődés, ennek megfelelően ütemezzük a gyártást és kerülnek pultba az aktuális csemegék. Például tisztában vagyunk vele, hogy ilyenkor, karácsony előtt melyik időintervallumban keresik a mézeskalácsot a vevőink, akkor úgy tervezünk, hogy az adott hetekben rendelkezésre álljon a megfelelő mennyiség. Mindig készülünk valamilyen újdonsággal, idén például az aprósüteményeink ízvilágát bővítettük, a sós süteményeink, a sajtos rúdjaink ötféle ízben, a kekszeink hét ízben kaphatók és van kifejezetten karácsonyi fűszeres is. Akár a kandalló előtti borozgatáshoz is kiváló ropogtatni valók ezek. Mint ahogy az év többi időszakában, ilyenkor is aktuális, tematikus dekorációval díszítjük fel az üzletet, hogy ünnepivé varázsoljuk a betérők hangulatát. A lehető legkényelmesebbé tesszük vásárlóink számára a sütemények megrendelését, akár egy online felületen is leadhatják az igényeiket. Folyamatosan azt keressük, hogy miben lehetnénk még jobbak, hogy mivel szerezhetnénk még teljesebb cukrászdaélményt a Trüffelbe látogatóknak. Azt szeretnénk elérni, hogy nálunk senki se maradjon finomság nélkül.

Kis Tünde