A legfontosabb, hogy a termék önmagát adja el

Két kislány beszélget sportolás közben, az egyik azt mondja: mindjárt megyünk fagyizni! Mire a másik, hogy überelje játékostársa kijelentését, azt válaszolja: mi is, de mi a Trüfibe! Ezt a helyes kis történetet, amely valóban megesett, Sztanics Balázs, a Trüffel tulajdonosa osztotta meg velünk és azt tükrözi, hogy mára sikk lett a prémium termékeiről ismert pécsi cukrászdába járni. Ahhoz azonban, hogy a vállalkozás vállalkozásként is működjön, azaz jól el tudják adni a cukrászműhely remekeit, nem árt, ha kereskedői vénával is rendelkeznek.

Bővebben…

Hiányzik a középkorosztály az építőiparban is

Az építőipar a kedvező feltételeknek köszönhetően újra felfelé ívelő pályára állt. Ez a vállalkozásoknak nemcsak örömet, hanem egyben nem kis fejtörést is okoz. Nem kis szervezést igényel, hogy a megnövekedett megrendeléseket a cégek, az építőipari vállalkozások az egyre szorítóbb szakemberhiány miatt, időben tudják teljesíteni.

Bővebben…

„Olyan cégeket látunk magunk előtt, ahol megvan a hatékonyság és kiváló a munkahelyi légkör”

Szinte megszámlálhatatlan tréning, szervezetfejlesztés, coaching és oktatás, képzés van a pécsi Forlong Szervezeti Tanulást Fejlesztő Bt., azaz Sipos Tünde és Héder Sándor háta mögött. A két évtizede működő családi vállalkozás partneri körében ugyanúgy megtalálhatók a nemzetközi nagyvállalatok, mint a kis önkormányzatok vagy a civil szervezetek. A szakmailag is egymást jól kiegészítő két szakember speciális területe a frontvonali vezetők képzése, amiről a kamara által szervezett Dél-Dunántúli Humánerőforrás Konferencián is tartottak előadást – igen nagy sikerrel.

Bővebben…

„A csapatmunka, a másik sikerének való örülés olyan érték, amely az élet egyéb területein is nélkülözhetetlenek”

Gyerekkora óta sportol, számos mozgásformát kipróbált, de sem a karate, sem az úszás, a fallabda és a tenisz sem tetszett, így a foci lett Marton Ferenc kamrai küldött, a 2019-ben százéves Pécsi Vasutas Sportkör kommunikációs munkatársa sportága. Volt játékos nagy- és kispályán, játékvezető és sportszervező, például a pécsi városi kispályás labdarúgó-bajnokságot korábban ő szervezte. „Fiatalabb” korában hetente három-négy alkalommal is pályára lépett, jelenleg heti egyszer-kétszer jut el játszani. Mint mondja: ahogy nő az életkor és a testsúly, úgy zsugorodik a pálya mérete, ahol szeret és/vagy tud játszani. Jelenleg a 4 a 4 elleni játék a nyerő számára.

Bővebben…

Együttműködés műszerekben, kapacitásban, humán erőforrásban

Az év elején újjáalakult a Szentágothai János Kutatóközpont (SzKK) Innovációs és Ipari Tanácsadó Testülete, amely az egyetemeken folytatott kutatások mielőbbi hasznosulását segíti, emellett abban közvetít, hogy a vállalkozásoknál felmerülő kutatási, innovációs kihívások támogatást kapjanak a magas szintű infrastruktúrával és tudáspotenciállal bíró intézményektől, így a Pécsi Tudományegyetemtől is. A testület munkájában aktív szerepet vállal a biotechnológiai kutatás-fejlesztés és innováció (K+F+I) területén működő pécsi Soft Flow Hungary Kft. is, amelyet néhány éve megvásárolt a mezőgazdaságban használt analitikai berendezések gyártásában piacvezető dán FOSS cég.  A vállalkozás a közeljövőben bővülést tervez, új kutatóközpontot építenek a baranyai megyeszékhelyen.

Bővebben…

New Yorkban és Kuala Lumpurban is viselik a pécsi tervező ruháit

Jól cseng a Cserkúthy név Baranyában és az egész Dél-Dunántúlon a GLT Delta Épületgépész Kft. alapító-ügyvezetője, Cserkúthy László munkája nyomán, és most már ismerik a nevet New Yorkban, illetve Kuala Lumpurban is. De már nem Lászlót, hanem a lányát, Hannát, hiszen a fiatal pécsi divattervező egyedi ruhakölteményei már e két távoli várost is meghódították. Hogyan érdemes a külföldi piac felé fordulni, milyen elvárásoknak kell megfelelni? – többek között erről is beszélgettünk a Whispering Wind Dresses márka tulajdonosával, Cserkúthy Hannával.

Bővebben…

Egyre nagyobb az igény a szakmai rendezvények kiszolgálására

Minden a legnagyobb rendben van – válaszolja a Mi újság? kérdésre Ferenczy Tamás, a kiállításszervezéssel és -kivitelezéssel foglalkozó Fair-Expo Kft. ügyvezetője, azonban ahhoz, hogy ez a mondat elhangozhasson, sokat kell tenni a mindennapokban és kellett tenni a cégalapítás óta eltelt 22 évben. A komlói vállalkozás a hazai kiállítások szervezésén túl (Esküvő kiállítás, Komlóért Expo) nagy hangsúlyt fektet a magyar vállalkozók külföldi szakvásárokon való megjelenítésére is.

Bővebben…