E-kereskedők figyelmébe!

Az elmúlt években dinamikusan bővülő e-kereskedelem az áruk vámhatárokon átnyúló áramlását is módosította. A magyarországi online vásárlók már csaknem kétharmada belföldről és külföldről is egyaránt vásárol. Idén július 1-vel az Európai Unión kívülről beérkező áruk esetében változások lépnek életbe.

Bővebben…

77 millió forintot bukott volna, ha nem segít az EEN nemzetközi hálózata

Havonta 2-3 olyan gyanús megkeresés érkezik interneten a villányi Günzer Családi Birtokhoz, amelyekben nagy tételben rendelnének tőlük bort. Mint Günzer Norman, a Günzer Családi Birtok marketingvezetője mondja, igencsak résen kell lenni, mert különben hatalmas kár érné a gazdaságot. A közelmúltban a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara munkatársainak segítségével éppen egy ilyen ügyet sikerült felderíteni, bár a csaló egyelőre nem került kézre.

Bővebben…

„Az online üzleti platformok olyan segítséget jelentenek, amivel élni kell!”

Nem ördöngösség az online világ, aki beletanul és rendszeresen használja, kiválóan tud üzleti kapcsolatot építeni és konkrét megállapodásokat kötni – vélekedik Kamu János, a bőrtáskák, bőráruk készítésével foglalkozó Blázek&Anni Kft. ügyvezetője. Tavaly aktívan használta a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által indított Itt&Most üzletipartner-kereső platformot, amely által több szerződést is sikerült kötnie. Az Enterprise Europe Network segítségével pedig ha nem is személyesen, de még Brazíliába is eljutott egy lehetséges partnerhez. Arra kértük Kamu Jánost, hogy ossza meg az online térben szerzett tapasztalatait.

Bővebben…

A boltzár feloldását javasolja a kamara

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mind a tavaszi időszakban, mind a második, illetve a jelenlegi harmadik hullámban nagy figyelmet fordít a koronavírus okozta gazdasági nehézségek azonosítására, a vállalkozói észrevételek és javaslatok összegyűjtésére. A beazonosított területeket és lehetséges intézkedéseket folyamatosan megosztottuk a szabályozásokért felelősökkel.

Bővebben…

Japán üzleti lehetőségek, export-import szabályok

Az EU-Japán KKV Központ szeptemberben is szervez angol nyelvű ingyenes webináriumokat, melyekben a japán piac sajátosságait és az abban rejlő lehetőségeken vezetik végig a résztvevőket az egyes területek szakértői. A soron következő szeptemberi „képzésekre” már megkezdődött a regisztráció.

 

A részvételhez először regisztrálnia kell a következő címen:

http://www.eubusinessinjapan.eu/user/register

Miután megerősíti regisztrációját a kapott e-mailben, be tud jelentkezni a webináriumok bármelyikére az alábbi linkeken:

2021. március 02.  10.30  WEBINAR 165: Okos mezőgazdaság Japánban 

2021. március 03.  10.30  EXPORT TO JAPAN 15: Piacok, terjesztési és értékesítési csatornák, B2B és B2C

2021. március 09.  10.30  WEBINAR 166: Biogáz üzemek Japánban

2021. március 10.  10.30  EXPORT TO JAPAN 16: Kiállítások és üzleti partnerkeresés

2021. március 16.  10.30  EPA HELPDESK WEBINAR 32: Feldolgozott mezőgazdasági termékek

2021. március 23.  10.30  WEBINAR 167: Az olívaolaj-ipar Japánban 

2021. március 25.  10.30  WEBINAR 168: EU-Japán AI projekt (H2020)

2021. március 30.  10.30  EPA HELPDESK WEBINAR 33: Vámtarifa-díjak, eljárások

 

 

 

Elektronikus fuvarlevél bevezetéséért fogtak össze a közúti fuvarozók és szállítmányozók

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá, az ún. CMR fuvarlevél elektronikus platformjának (e-CMR) hazai bevezetése érdekében 2021. január 28-án, Budapesten. A dokumentumot Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétében, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) írták alá.

A CMR fuvarokmány a szektor összetett funkciójú árukísérő dokumentuma, amely a szállítási szerződés létrejöttének, az áru átadásának és átvételének igazolására szolgál, a fuvarozó által elvégzett munka számlázásának alapja, amely ezidáig csak papír alapon működött.

A rendszer előnyei:

  • Az e-CMR bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét a számlázás felgyorsításával,
  • az ágazat vállalkozásai így hamarabb hozzájuthatnak megszolgált fuvardíjukhoz,
  • egyszerűbbé válik a logisztikai információk archiválása,
  • egyszerűbbé válik a panaszkezelés,
  • azonnali, valós adatok alapján lesz nyomon követhető a szállított áru,
  • a termelő vállalatok megbízásából eljáró szállítmányozók adminisztratív terhei is csökkennek,
  • átláthatóbb lesz számukra a fuvarozó cégek tevékenysége.

„Az elektronikus fuvarlevél meghonosításával Magyarország nemzetközi viszonylatban is innovatív megoldást vezethetne be. Az ágazati digitalizáció a fuvarozásban érintett többi szereplő mellett az állam számára is átláthatóbb működési környezetet teremt. A szakminisztérium tehát támogatja a szakmai kezdeményezést, a megvalósításhoz szükséges jogalkotás elindítására készen áll. A jogi szabályozás megteremtése mellett elengedhetetlen a rendszer informatikai hátterének kiépítése is.” – hangsúlyozta Mosóczi László.

Forrás: ITM