Új telephely új szolgáltatásokkal

Új táblák jelentek meg tavaly a Pécs régi Kertváros forgalmas utcájának egyik házán, ide költözött ugyanis a nyomdai és dekorációs szolgáltatásokat nyújtó DekorSprint Reklámnyomda. A régi telephelyet kinőtték, de az új házzal megteremtődtek a nyomtatásra, illetve az irodai, üzleti és lakásdekoráció, valamint ajándéktárgyak tervezésére és kivitelezésére az ideális körülmények. A nyomda és dekoráció területén a dél-dunántúli régió egyik meghatározó szereplőjévé vált cég vezetője, Demeter Attila azt mondja, az új hely új lehetőségeket is hozott a szolgáltatási palettájukon.

– Ez a telephely már a sajátunk, és sokkal nagyobb, színvonalasabb a korábbinál, illetve jobban megközelíthető. A költözést az is indokolta, hogy ez a hely alkalmasabb a lakossági felhasználók, ügyfelek felé való nyitásra is, amire nagyobb hangsúlyt szerettünk volna helyezni. A fő profilunk azonban továbbra is a céges ügyfelek kiszolgálása nyomdai és kötészeti megoldásokkal, alkalmakra, eseményekre szóló kreatív ajándékokkal, dekorációval, arculattervezéssel – ismerteti röviden a költözés mögött húzódó meggondolásokat Demeter Attila.

– Miként érintette a szolgáltatásokat a telephelyváltozás?

– A költözéssel szinte egy időben egy gépberuházást is megvalósítottunk, a jobb minőség és a gyorsaság érdekében új gépeket állítottunk munkába. Az új telephellyel némi változás történt a szolgáltatásainkat illetően, mégpedig nagyobb figyelmet kaptak az egyedi ajándéktárgyak, amelyek iránt az utóbbi években jelentősen megnőtt a kereslet. Egyedi vászonképeket készítünk, egyedi könyveket kötünk, netán saját fotóval illusztrált határidőnaplókat, de vállalunk könyvrestaurálást is, amivel kevesen foglalkoznak a városban. Lézervágással, gravírozással is egyedivé tudjuk tenni az ajándéktárgyakat, és ezt a lehetőséget már a lakosság is felfedezte magának, nem csak a cégek.

– Milyen igények, körülmények alakítják a szolgáltatások körét?

– Természetesen figyelünk a partnereink igényeire, hogy ők mit szeretnének, de rendszeresen járunk kiállításokra, rendezvényekre is, ahol a dekor és a nyomda üzletág legújabb trendjeiről, a divatos anyagokról, az új technológiákról tájékozódunk, hogy mi is kínálhassuk azokat. Ebben kiváló partnereim a kollégáim, akik szakmai hozzáértése rengeteget hozzátesznek a vállalkozás sikeréhez. 10 éve szinte ugyanazokkal a munkatársakkal dolgozom, egy összeszokott, az újdonságok iránt nyitott csapattal, ez teszi lehetővé azt a gyorsaságot és megbízhatóságot, azt a minőséget, amivel a DekorSprintet azonosítják.

– Egy új telephely kialakítása bizonyára nem olcsó. Esetleg pályázati támogatást igénybe vettek hozzá?

– Nem volt pályázati támogatás, az új telephelyet teljesen saját beruházásban valósítottuk meg. A pályázat nem áll távol tőlünk, most is folyamatosan figyelem a lehetőségeket, de jelenleg nincs olyan pályázat, ami releváns lenne számunkra. Korábban már több sikeres pályázatunk is volt, amelyek eredményeként nyomdaipari berendezéseket vásároltunk. A jövőben is szeretnénk pályázni, ha lesz a mi igényeinkre meghirdetett kiírás.

– Miként történik a vállalkozás jövőjének a tervezése? Hogyan születnek meg az új célok?

– Ehhez leginkább a vásárlási igényeket monitorozzuk, illetve, ahogy említettem, a szakmai kiállításokon látott trendek alapján dől el, hogy mivel foglalkozzunk. Ha van olyan új technika, gép, ami nálunk is keresletet generálhat, akkor megnézzük, hogy miként hozható be a vállalkozásba. Ma leginkább az egyedi megoldásokra van igény, mindenki szeretne kitűnni a versenytársai közül. Mi erre igyekszünk a legjobb és a lehető legszélesebb körű megoldásokat megtalálni.

– Mi a vállalkozás fejlődésének, a sikernek a titka?

– Azt gondolom, hogy a siker egyik alappillére a gyorsaság, a másik a kollégáim ügyfélközpontú hozzáállása, a harmadik pedig természetesen a minőség. Ennek a három tényezőnek minden esetben együtt kell állnia ahhoz, hogy jó munkát tudjunk végezni. Természetesen a mi mindennapjainkban is vannak kihívások, az első helyen említhetem például a hullámzó megrendelésszámot. Ezzel azonban önmagában nem igazán lehet sokat kezdeni, legfeljebb annyit, hogy meg kell tanulnunk kalkulálni vele.

Optimista emberként bízva magamban és a csapatomban úgy gondolom, a jövőben is helytállunk a gazdaság diktálta körülmények között és továbbra is meghatározó szereplői leszünk a város, illetve a régió nyomdaipari és dekorációs szegmensének.