Előleg igénylés, kifizetési kérelmek, változás-bejelentés, felkészülés a monitoring látogatásokra és helyszíni ellenőrzésekre, jó gyakorlatok – csak néhány azon témák közül, amelyekről a kamara tájékoztató napján résztvevő vállalkozások hasznos információt, kérdéseikre választ kaphattak.
A GINOP-6.1.5 és GINOP-6.1.6 nyertes pályázói számára a projektek sikeres megvalósítása érdekében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2019. április 4-én Pécsett „Információs napot” tartott, amelyre valamennyi érintett baranyai vállalkozást meghívott.
A rendezvényen az Irányító Hatóság (Pénzügyminisztérium) és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (NSZFH) képviselői vettek részt, valamint képző intézmény és nyertes pályázó cég oldaláról is hallhattunk tippeket, jó gyakorlatot a megvalósításhoz.
A minisztérium képviselője előadásában többek között kitért:
- a változások bejelentésére, ezzel összefüggésben a támogatói okiratok módosításának lehetőségére,
- az előleg igénylésekre,
- időközi és záró kifizetési igénylések menetére,
- az elszámolhatóság feltételeire, kifizetést felfüggesztő esetekre,
- a záró szakmai beszámoló elkészítésére,
- a használandó elektronikus felületre (EPTK),
- a várható helyszíni ellenőrzésekre.
Az NSZFH részéről megtartott előadás a szakmai monitoring látogatásokra fókuszált.
Amit tudni kell:
- a hivatal munkatársai a projekt időszakában minden kedvezményezetthez két alkalommal fognak ellátogatni,
- a monitoring látogatások után a cég részére szakmai monitoring jelentés készül,
- kötelezően ajánlott a Monitoring Támogató Rendszer használata, amely elérhető INNEN is.
Az előadó kiemelte: minden felelősség a kedvezményezetté, azaz a pályázaton nyertes vállalkozásé! (Nem a pályázatíróé és nem a képző intézményé!)
Kamaránk önkéntes tagja, az AKA Kereskedelmi Kft. részéről Schmidt Ferenc a Crocus Gere Bor Hotel, Villány szálloda igazgatója mutatta be cégük jó gyakorlatát a munkavállalók képzésével kapcsolatban.
Elmondta, a GINOP-6.1.6 pályázati forrás jó lehetőség arra, hogy a teljes munkavállalói kört olyan képzésekbe vonják be, amelyekre eddig pályázati körülmények között nem, vagy csak korlátozott mértékben volt lehetőség. Ezek a képzések zömével kisebb óraszámú és kis csoportokban megvalósított tréningek, amelyek elsősorban a munkahelyi kapcsolatokat és együttműködést javító „soft készségekre” fókuszálnak, mint a kommunikáció és a konfliktuskezelés. Habár a tervezett tréningeknek még csak egy része valósult meg, a cégnél máris érezni lehet ennek pozitív hatását. Olyan munkavállalók, akik korábban nem jöttek ki jól egyes kollégákkal, vagy éppen a többség számára láthatatlanok voltak, más szemmel tekintenek a munkatársakra, és rájuk is más szemmel néznek. Schmidt Ferenc egyik alkalmazottja szavait idézte: „A tréning után reggel már egy másik munkahelyre jöttem be dolgozni.”
A program még közel sem ért a végéhez, de az igazgató az eddigiek alapján így összegezte tapasztalatait: „Ha a munkahelyi kapcsolatok erősödnek, a fluktuáció meg fog szűnni.” Hangzott ez el részéről azért is, mert a szóban forgó szállodában korábban jelentős volt a fluktuáció, a képzések elindulása óta eltelt 3 hónap során azonban senki sem mondott fel.
Egymás megismerése segíti az együttműködést, a munkahelyi kapcsolatok kiegyensúlyozottá tételét, így a munkavállaló „jól vagyok és jól érzem magam a helyemen” érzését, ami kialakítja, erősíti a céghez való lojalitást és hűséget.
Az információs napon tehát a résztvevők az elnyert pályázatuk megvalósításával kapcsolatban számos kérdésükre kaphattak szakértőktől választ, valamint első kézből hallhattak pozitív beszámolót – egyúttal bátorítást – a programot már részben megvalósított vállalkozástól.
A munkahelyi képzések támogatását és a munkaadók e téren való szemléletformálását a kamara kiemelten fontosnak tartja, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján bátran állíthatjuk: a munkavállalók fejlesztésébe, képzésébe való befektetés megtérül.
A nyertes pályázók számára a megvalósítással kapcsolatban – az eddigiek során – felmerült kérdések és válaszok gyűjteménye megtalálható a GINOP-6.1.7 szakmai támogató projekt munkaerokepzes.hu című weboldalán, amely elérhető IDE kattintva.
Amennyiben a megvalósítás során akadályba ütközik, legyen szó akár elszámolásról, módosítási igényről, vagy ellenőrzésre való felkészülésről, kérdései megválaszolásában állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken: