Az Európai Parlament Közlekedési Bizottsága rábólintott arra a kompromisszumos egyezségre, amely újraszabályozza a nemzetközi közúti fuvarozásban résztvevők munkakörülményeit.
Az intézkedések hátrányosan érintik majd a közép-kelet-európai szállítási vállalkozókat, mert a külföldi kiküldetésidejére jelentősen megemelt juttatásokat kell nyújtaniuk munkavállalóik számára, ami drágítja a szolgáltatásaikat, és ezzel piacvesztést is eredményezhet. Az is kedvezőtlen változás, hogy kevesebb fuvart vállalhatnak az alatt az időszak alatt, ami a kiérkezés és visszaindulás közötti telik el (kabotázs). A közép-európai szállítók a régebbi tagállamok fuvarozói lobbija által kierőszakolt piacvédelmi intézkedéseknek tartják a most kitárgyalt jogszabálycsomagot, ami „szociális indokokkal” azt is tartalmazza, hogy a gépkocsivezetők a hétvégéket nem tölthetik az autó kabinjában, hanem csak szállodában, valamint a munkáltatóknak a sofőrjeiket gyakrabban haza kell rendelniük, mint eddig. A bizottsági szavazás után a tervezet most visszakerül a tagállami miniszterek elé, és ha ők egyetértenek, akkor a parlament plenáris ülésén is el kell fogadni a végleges változatot.
További információ: