Integrált fuvarszervezés: ma már elvárás, hogy minden egy rendszerben legyen

A világ az egyszerűsítés felé tart, a ma informatikai megoldásai a papírhasználat minimalizálására, a folyamatok átláthatóságára és automatizálására törekednek, ezáltal csökkentve az emberierőforrás-igényt és a hibalehetőséget. Hasonló megfontolások alapján készült az Innomedio Kft. által a fuvarozóknak és szállítmányozóknak fejlesztett innoTMS logisztikai szoftver, amely már a nemzetközi piacon is megjelent.

– A piac elvárása, hogy egy platformra hozzuk azt a rengeteg információt, adatot, amiből a fuvarozó vállalkozásoknak dolgozniuk kell, az általunk fejlesztett szoftverrel a korábbinál sokkal hamarabb és egyszerűbben jeleníthető meg az eddig számos helyről összeollózott adatokból az eredmény – fogalmaz Rack-Rácz Ildikó, az Innomedio Kft. üzletfejlesztési vezetője. – Ezzel nemcsak rengeteg időt nyernek a cégek, de egy döntési helyzetben olyan prompt információkhoz is jutnak, amely versenyelőnyt jelenthet számukra.

– Milyen megoldásokat ötvöztek ebben a rendszerben?

– Egyrészről nyilván reagálnunk kell a piac változásaira és elvárásaira. A Covid hatására az addig hatalmas mennyiségben használt papír, mint például a fuvarlevelek, a menetlevelek, a különféle göngyölegjegyek stb. kezelése megváltozott, már a nyugat-európai megbízók is megelégednek azzal, hogy az eredeti példányok helyett a beszkennelt formátumot kapják meg. Ezt például kiválóan tudja kezelni a szoftverhez fejlesztett applikáció, ami által rögtön a rendszerbe tudja beküldeni a gépkocsivezető az épp aktuális feladatához a dokumentumot. Ez nem igényel plusz embert. Egy zárt rendszeren keresztül tudnak kommunikálni a munkatársak, ami a biztonság miatt szintén fontos.

Mivel partnerekként dolgozunk az ügyfeleinkkel, rengeteg visszajelzést kapunk tőlük, amelyeket beépítünk a rendszerbe. Természetes, hogy reagálunk az új törvényi szabályozásokra, a partnereink igényei mellett azonban mi is meghatároztunk magunknak egy irányt. A hazai piacon például egyedülálló ez az applikációs megoldás, amely által státuszt és dokumentumot is be tudnak küldeni a sofőrök a rendszerbe, illetve a kifejezetten teherautók közlekedésére kifejlesztett térkép, ezzel speciálisan a nagy súlyú vagy az extrém magas autók útvonalát is meg lehet tervezni. A navigáció tájékoztat az esetleges késésről, így akár közbe is lehet avatkozni egy fuvar menetébe.

– A piaci igényre reagálva születik meg a szoftver vagy elébe megy az igényeknek?

– A kettő együtt. Mi is ott vagyunk a szakmai fórumokon, rendezvényeken, figyeljük, hogy mi történik a világban, és igyekszünk előre gondolkozni, információt gyűjteni, hogy mire odaér a fejlődés, addigra már legyen valamiféle megoldásunk. De természetesen a szoftver fejlesztése során az ügyfelek igényeit is figyelembe kell venni.

– A piaci szereplők felkészültek-e egy ilyen rendszer működtetésére, van-e bizalmuk az új iránt?

– Mint minden új rendszert, ennek a szoftvernek a működését is meg kell tanulni, és folyamatosan követni a változást, hiszen ahogy mondtam, az új elvárásokra reagálva mi is állandóan fejlesztjük az innoTMS-t. A szoftver moduláris felépítése a különböző méretű cégek számára különböző megoldásokat tesz lehetővé, így a számukra legmegfelelőbb módon tudják bevezetni. A vállalkozások jelentős részénél most zajlik egy generációváltás, a fiatalabb vezetők számára alapelvárás, hogy egy rendszerben dolgozzanak, mindenki számára látható legyen a másiknál lévő adatállomány. A pandémia csak felgyorsította a digitalizálási folyamatot.

– Hogyan lehet érvényesülni a mind hangosabb IT-piacon ezzel a szoftverrel?

– Mi egy nagyon jól körülhatárolható piac számára dolgozunk, így kellőképpen le tudjuk szűkíteni azt a kört, akit meg akarunk szólítani. Az értékesítés során számos webinárt szervezünk – tettük ezt a járvány miatt is –, ezekre hatalmas az érdeklődés, még oktatási intézményekből is regisztráltak tanulók és tanárok, akik rengeteg kérdést intéztek felénk. Ennek az is az előnye, hogy látják: ma már milyen korszerű eszközöket használnak ebben az iparágban, és hogy mire számíthatnak az iskola elvégzése után. Mivel partnerként dolgozunk az ügyfeleinkkel, őket is megszólítottuk a webinárok alkalmával, hogy mondják el a tapasztalataikat. Ezeket a javaslatokat aztán be is építjük a szoftverbe, ezáltal ők is a fejlesztés részeseivé válnak. Elindultunk a külföldi értékesítés felé, első körben a környező országokban gondolkozunk. A viszonteladóinkkal szeretnénk felépíteni egy koncepciót, ami alapján a helyi piacon tudnak érvényesülni. Romániában máris nagyon jó az innoTMS fogadtatása.

K.T.