Háború, Covid járvány, energiaválság, alapanyaghiány, infláció. Mit tehet a cégvezető, a tulajdonos, az alkalmazott, az egyén?
- Fogadjuk el, hogy fenti válsághelyzetekre nem lehetett és nem lehet tervszerűen felkészülni. Életünket, vállalkozásunkat a folyamatos változás mentén szükséges szervezzük.
- Szolidaritás és kooperáció az egyén és a szervezetek szintjén is a válságkezelés egyik legfontosabb tényezője.
- A saját magunkba, saját erőnkbe fektetett hit alapfeltétele a megoldásnak, a problémák kezelésének.
- A tradicionális alapnormák felértékelődnek. Közösség, család, összefogás, kultúra, társadalmi normák, üzleti etika.
- Óvatosnak kell lennünk. Óvatosan kezeljük a konfliktusokat, problémákat, híreket…
- Koncentrálnunk kell a jelenre és a középtávú jövőre. Élni és a jövőt tervezni a vállalkozás és személyes szintünkön nehéz feladat, koncentráljunk az időtávok és kapcsolódó aktivitások harmóniájára.
- Tanuljunk. Tanuljunk új dolgokat, frissítsük fel meglévő tudásunkat. Tanuljunk másoktól.
- Álljunk több lábon, építsünk új divíziókat, új üzleti tevékenységeket.
- Értékeljük magunkat őszintén, a vállalkozást is.
Kollégáimmal mindenben segítünk, bármilyen kérdése és/vagy javaslata van itt őszinte fülekre és segítő szándékra talál. Nincs mindenre egyéni – vállalati megoldás, de minden kihívásra van válaszlehetőség. Folyamatosan ezeket a válaszokat keressük és közvetítjük a vállalatok és az üzleti közösség felé.