Válságról válságra, válságból válságba….

Háború, Covid járvány, energiaválság, alapanyaghiány, infláció. Mit tehet a cégvezető, a tulajdonos, az alkalmazott, az egyén?

  1. Fogadjuk el, hogy fenti válsághelyzetekre nem lehetett és nem lehet tervszerűen felkészülni. Életünket, vállalkozásunkat a folyamatos változás mentén szükséges szervezzük.
  2. Szolidaritás és kooperáció az egyén és a szervezetek szintjén is a válságkezelés egyik legfontosabb tényezője.
  3. A saját magunkba, saját erőnkbe fektetett hit alapfeltétele a megoldásnak, a problémák kezelésének.
  4. A tradicionális alapnormák felértékelődnek. Közösség, család, összefogás, kultúra, társadalmi normák, üzleti etika.
  5. Óvatosnak kell lennünk. Óvatosan kezeljük a konfliktusokat, problémákat, híreket…
  6. Koncentrálnunk kell a jelenre és a középtávú jövőre. Élni és a jövőt tervezni a vállalkozás és személyes szintünkön nehéz feladat, koncentráljunk az időtávok és kapcsolódó aktivitások harmóniájára.
  7. Tanuljunk. Tanuljunk új dolgokat, frissítsük fel meglévő tudásunkat. Tanuljunk másoktól.
  8. Álljunk több lábon, építsünk új divíziókat, új üzleti tevékenységeket.
  9. Értékeljük magunkat őszintén, a vállalkozást is.

 

Kollégáimmal mindenben segítünk, bármilyen kérdése és/vagy javaslata van itt őszinte fülekre és segítő szándékra talál. Nincs mindenre egyéni – vállalati megoldás, de minden kihívásra van válaszlehetőség. Folyamatosan ezeket a válaszokat keressük és közvetítjük a vállalatok és az üzleti közösség felé.