Kehidai László írta a kamarai kiadású Angstertől Zsolnayig című kötetben:
„Pécs városa fejlődésének, hírnevének meghatározó alakjai azok a polgárok voltak, akik tehetségükkel, tudásukkal és kitartásukkal önzetlenül nem csupán saját felemelkedésüket, hanem környezetük jobbítását is céljuknak tekintették. Munkájuk gyümölcse az a kétezer éve fennálló város, melyet töretlen hittel és elszántsággal építettek, melyhez hűek maradtak, legyenek kézművesek, professzorok, iparosok, politikusok vagy egyszerű városlakó polgárok.”
Mi lehet ma a célunk?
Párhuzamosan a globális gazdaság exponenciálisan gyorsuló kiterjedésével, a tudatos települések ráébredtek, hogy egymással is egyre erősödő versenyt folytatnak.
Versenyt folytatnak, hogy attraktív, a nemzetközi piacon is látható turisztikai központok, gazdasági centrumok legyenek, munkaerőt és fiatalokat vonzó városként értékelje őket a „piac”.
Mindannyiunknak van felelőssége, ha és amennyiben úgy gondolunk a városra és a térségre, mint egy számunkra valamiért jelentős identitás alapra. Mindannyian hatással bírunk. Bár egyre kevesebben akarnak és tudnak figyelni, érezni még éreznek. Ha a polgárok megérzik, hogy valóban akarnak az intézmények és a mérvadó cégek vezetői, akkor előbb mögénk, majd mellénk, kis idő múlva elénk állnak. Támogatnak céljainkban, majd az első sorban viszik a kardot.
Minderről, a város és a térség arculatáról, a hívószóról, az identitásról és a tudatos és tervezett Pécs brandingről beszélgetünk ma a HR Festen, a Kodály központban. A kerekasztal tagjai, fiatal és motivált cégvezetők, a pécsi egyetem és a város képviselője – megegyezésünk alapján a ma megkezdett munkát (ahogy írom a sorokat még 1 óránk van a kezdésig) nem zárjuk le, hanem együtt folytatjuk.
Igyekezetünk motivációját a felelősségérzetünk, az elhivatottságunk és a város iránti hűségünk adja.
Ha végre eljutunk oda, hogy a célok megértését követi az együttműködés is, akkor eredményesek leszünk. Kialakul a gazdaság központú attitűd. Megérdemli a város, hogy az elmúlt 3 évtized kultúra alapú fókuszából kapjon csak 3-5 évet, és bizonyítani fog a helyi üzleti közösség és a gazdasági szféra. Lesz tudatos és épített város brand, az együttműködés hatásai felerősödve egy irányba vezetnek majd.