Kérdőív a duális képzésről 2025 Megjelent 2025-06-262025-06-26 Szerző: Purger Valéria Céges kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról Tisztelt Duális Képzőhely! A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény, 100. §-a alapján látja el hatósági feladatait Baranya vármegyében a szakképzés, a felnőttképzés és a pályaorientáció területén. Kérjük, hogy segítse munkánkat az alábbi rövid, anonim kérdőív kitöltésével, hogy első kézből kaphassunk visszajelzést a vármegyei szakképzéssel, illetve duális képzéssel kapcsolatban. Válaszait 2025. július 11-ig várjuk! Az adatokat a kutatásetikai szabályok betartásával használjuk fel! 1. Miért döntött úgy, hogy részt vesz a duális képzésben (több válasz is megjelölhető): a vállalkozásnál felmerült humánerőforrás problémák miatt azért, hogy részt vegyünk a szakember utánpótlás kinevelésében rokon, barát, vagy ismerős hozzátartozójának képzése miatt a munkatársak továbbképzése miatt az állami támogatás miatt Egyéb: Egyéb: 2. Duális képzésben elsősorban (több válasz is megjelölhető): tanulói jogviszonyban tanuló 25 évnél fiatalabbak szakirányú oktatását végzem/végezzük érettségivel rendelkező tanulók, képzésben résztvevők oktatását vállalom/vállaljuk felnőttképzésben résztvevők szakirányú oktatását végzem/végezzük családi/baráti/ismerősi kérés miatt veszek/veszünk részt saját munkatársak szakirányú oktatását végzem/végezzük 2.0. Amennyiben elsősorban tanulói jogviszonyos (nappalis), 25 év alatti tanulók oktatását végzem: 2.1. A diákok motivációja, hozzáállásuk: megfelelő nem megfelelő 2.2. A szakképző intézményben az ágazati alapoktatás során megszerzett ismereteik, kompetenciáik a szakirányú oktatás megkezdéséhez: elegendőek nem elegendőek 2.3. Fogalmazza meg a legfontosabb problémákat, melyeket a tanulóképzés során a tanulókkal, képzésben résztvevőkkel kapcsolatban tapasztalnak (több válasz is megjelölhető): szakmai alapismeretek hiánya motiválatlanság jövőkép hiánya viselkedési szabályok nem ismerete/be nem tartása kommunikációs hiányosságok figyelmetlenség együttműködési nehézségek hiányzás Egyéb: Egyéb: 3. A duális képzés megvalósítása során igénybe veszem/vesszük külső tanácsadó vállalkozás szolgáltatását: igen nem 4. A duális képzés képzési programjának, programjainak összeállításában részt vettem/vettünk: igen, azt/azokat a szakképző intézménnyel közösen állítottuk össze nem, azt/azokat a szakképző intézménytől kaptam/kaptuk 5. A KRÉTA duális moduljának vezetése: nem jelent problémát problémát jelent 6. A KRÉTA duális moduljának vezetését: munkatársam végzi (oktató, vagy képzésért felelős) munkatársam végzi (adminisztratív munkatárs) külső tanácsadó cég, illetve annak munkatársa végzi 7. A kamara duális képzési tanácsadója (több válasz is megjelölhető): személye ismert előttem/előttünk rendszeresen kommunikál velem/velünk, keres telefonon, e-mailben, személyesen minden felmerülő szakképzési kérdésemre meg tudja adni a választ segítőkész nem segítőkész előfordult már, hogy nem kaptam a kérdésemre választ együttműködési nehézségek ritkán tartja velem/velünk a kapcsolatot nem tudom ki a vállalkozásom kamarai duális képzési tanácsadója 8. A duális képzés megvalósítása során alkalmazom a (több válasz is megjelölhető): projektmódszert Tanulási Eredmény Alapú oktatást (TEA) mesterséges intelligenciát digitális megoldásokat egyéb speciális oktatási módszereket, eszközöket (sorolja fel): Egyéb speciális oktatási módszereket, eszközöket (sorolja fel): Amennyiben használ digitális megoldásokat, eszközöket, sorolja fel, hogy melyeket: 9. Tanulóimat rendszeresen készítem fel szakmai versenyekre (pl. SZKTV/OSZTV, vagy egyéb szakági): igen nem 10. Tervezem végzett tanulóim felkészítését nemzetközi szakmai versenyekre (EuroSkills, WordSkills): igen nem 11. Végzett tanulóim közül több a munkatársam: igen nem 12. A szakképző intézmény(ek) támogató munkáját a szakirányú oktatás során: megfelelőnek tartom/tartjuk nem tartom/tartjuk megfelelőnek 13. Mely ágazatban, ágazatokban képez? * Beküldés If you are human, leave this field blank.