DesignPécs jelentkezési lap

Design Pécs 2025 jellap

Design Pécs 2025 - jelentkezési lap

Tisztelt Partnerünk!

Idén 11. alkalommal szervezi meg a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara partnereivel a DesignPécs rendezvénysorozatot október 8-19. között Átszövi a design Pécset címmel. A DesignPécs idén is csatlakozik a Budapest Design Week-hez, ami így országos láthatóságot biztosít programjainknak.

A Budapest Design Week mottója idén: Fluid Boundaries.

A Budapest Design Week 2025 tematikája az anyagok, technológiák, médiumok és szerepek közötti különbségek összemosódását, folyamatos alakulását állítja a középpontba. Arra hívja fel a figyelmet, mi történik, amikor az alkotók túllépnek a megszokott kereteken – és munkáik új terekbe, például hibrid tárgyakba, kollektív kiállításokba vagy részvételi élményekbe lépnek át. A mesterséges intelligencia és a kézműves technikák összefonódása, vagy a művészeti ágak közötti átjárás mind azt jelzik: a design ma már nem csupán forma, hanem gondolkodásmód. A Fluid Boundaries a komfortzónából való kilépésre és az új lehetőségek keresésére ösztönöz – nyitottságra, kísérletezésre, és a jövő alakítására.

Az elmúlt évek hagyományaihoz hasonlóan idén is minél több helyi releváns szereplőt bevonva és velük, a kompetenciáik mentén együttműködve valósítjuk meg a rendezvényt, lehetőséget adva a programsorozathoz való kapcsolódásra saját programok szervezésével.

A kezdeményezés célja, hogy lehetőséget biztosítson a helyi alkotóknak, tervezőknek, kreatív iparági szakembereknek és a művészethez kapcsolódó valamennyi embernek és vállalkozásnak, hogy bemutassák tevékenységüket és mint eddig is ingyenesen részt vehessenek a DesignPécs-en.

Kapcsolódjon Ön is az idei programhoz! A következő lehetőséget ajánljuk Önnek:

-        saját kiállítással, programmal való csatlakozás

-        workshop szervezés esetén helyszínt biztosítunk

Minden eseményhez, megjelenéshez láthatóságot biztosítunk a kamarai kommunikációs felületeken illetve a Budapest Design Week felületein.

Jelentkezési határidő: 2025. augusztus 5.

1. Jelentkező adatai

2. Szervező adatai

3. Program adatok

Program időtartama
Program jellege
Program jellege
Program kezdési időpont
Program vége időpont
Program kategória

További programok esetén kérjük a Hozzáad gombra kattintson!

4. Csatolmányok, fotó feltöltés

Erre a linkre kattintva töltse fel a logot, elnevezve: programneve.logo, programneve.kep, programneve.facebook 1 db képet a facebookra (jpeg, xx méret stb leírás kell)

https://cloud.pbkik.hu:4433/index.php/s/Y9ynHBIOTKsMZus

Adatkezelési tájékoztató

TEÁOR és ÖVTJ kötelezettségek július 1 után

A vállalkozásoknak július 1-ig volt lehetőségük leellenőrizni, hogy a hivatalos nyilvántartóban szereplő tevékenységek mindegyike a 2025. évi besorolás szerinti-e, illetve hogy összhangban állnak-e a vállalkozás által végezni kívánt tevékenységekkel. Az átmeneti időszakban a vállalkozások végezhették tevékenységüket az esetlegesen még nem rendezett kódokkal is.

Bővebben…

Kérdőív a duális képzésről 2025

Céges kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról

Tisztelt Duális Képzőhely!

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény, 100. §-a alapján látja el hatósági feladatait Baranya vármegyében a szakképzés, a felnőttképzés és a pályaorientáció területén.

Kérjük, hogy segítse munkánkat az alábbi rövid, anonim kérdőív kitöltésével, hogy első kézből kaphassunk visszajelzést a vármegyei szakképzéssel, illetve duális képzéssel kapcsolatban.

Válaszait 2025. július 11-ig várjuk!

Az adatokat a kutatásetikai szabályok betartásával használjuk fel!

1. Miért döntött úgy, hogy részt vesz a duális képzésben (több válasz is megjelölhető):
2. Duális képzésben elsősorban (több válasz is megjelölhető):
2.0. Amennyiben elsősorban tanulói jogviszonyos (nappalis), 25 év alatti tanulók oktatását végzem:
2.1. A diákok motivációja, hozzáállásuk:
2.2. A szakképző intézményben az ágazati alapoktatás során megszerzett ismereteik, kompetenciáik a szakirányú oktatás megkezdéséhez:
2.3. Fogalmazza meg a legfontosabb problémákat, melyeket a tanulóképzés során a tanulókkal, képzésben résztvevőkkel kapcsolatban tapasztalnak (több válasz is megjelölhető):
3. A duális képzés megvalósítása során igénybe veszem/vesszük külső tanácsadó vállalkozás szolgáltatását:
4. A duális képzés képzési programjának, programjainak összeállításában részt vettem/vettünk:
5. A KRÉTA duális moduljának vezetése:
6. A KRÉTA duális moduljának vezetését:
7. A kamara duális képzési tanácsadója (több válasz is megjelölhető):
8. A duális képzés megvalósítása során alkalmazom a (több válasz is megjelölhető):
9. Tanulóimat rendszeresen készítem fel szakmai versenyekre (pl. SZKTV/OSZTV, vagy egyéb szakági):
10. Tervezem végzett tanulóim felkészítését nemzetközi szakmai versenyekre (EuroSkills, WordSkills):
11. Végzett tanulóim közül több a munkatársam:
12. A szakképző intézmény(ek) támogató munkáját a szakirányú oktatás során:

Kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról 2025

Kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról

Kedves Tanuló! Kedves Képzésben Résztvevő!

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény, 100. §-a alapján látja el hatósági feladatait Baranya vármegyében a szakképzés, a felnőttképzés és a pályaorientáció területén.

Kérjük, hogy segítse munkánkat az alábbi rövid, anonim kérdőív kitöltésével, hogy első kézből kaphassunk visszajelzést a vármegyei szakképzéssel, illetve duális képzéssel kapcsolatban.

Válaszait 2025. július 31-ig várjuk!

Az adatokat a kutatásetikai szabályok betartásával használjuk fel!

2. Jelölje meg, hogy hányadik szakmáját szerezte meg:
3. Jelölje meg, hogy milyen jogviszonyban tanult:
4. Mi alapján döntött, hogy az adott szakmát tanulja?
5. Hogyan érezte magát a duális képzőhelyen, ahol tanult? Mennyire elégedett a duális képzőhely otkatási munkájával?
6. Mi alapján választotta a duális képzőhelyet, ahol tanult?
7. Véleménye szerint a duális képzés során megszerezte-e azokat az ismereteket, tudáselemeket (gyakorlat és elmélet), melyekkel a szakmájában meg tudja állni a helyét a munkaerőpiacon?
8. A duális képzés során:
9. A tanult szakmámhoz szorosan illeszkedő munkafolyamatokban dolgoztam a képzőhelyemen:
10. A duális képzés során megismert-e, használt-e digitális technológiákat, esetleg mesterséges intelligenciát:
11. Projektoktatás, projektfeladat
12. Tisztában volt-e a szakmai záróvizsga követelményeivel?
13. A szakmai záróvizsgára felkészítést a duális képzőhely biztosította az Ön számára, vagy az iskola?
14. Megítélése szerint mennyire készítették fel a szakmai záróvizsga követelményeire?
15. Kíván-e továbbtanulni?
16. Annál a vállalkozásnál kíván-e elhelyezkedni ahol tanult?
17. Hol kíván elhelyezkedni?

„A türelem és a pozitív szemlélet a legfontosabb” – Végh Istvánnal, a Vmax-Tec Kft. alapítójával beszélgettünk

Folyamatos fejlődés, hosszú távú kapcsolatok, és egy szilárd értékrend, ami a nehézségek közepette is irányt mutat – talán ezek jellemzik leginkább a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) tagvállalata, a Vmax-Tec Kft. működését. A céget Végh István alapította, aki ma már fiával, Végh Andrással közösen irányítja a vállalkozást. A gépipari beszállítóként ismert cég mostanában új lendületet kapott – de hogy jutottak el idáig?

Bővebben…

Segítsen tapasztalatai megosztásával – formáljuk együtt a jövő exporttámogatását!

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a WOMEX – Widening Opportunities for SMEs to Export nevű európai uniós projekt keretében felmérést indított az exportáló kis- és középvállalkozások helyzetéről.

A projekt külön figyelmet fordít a női vállalkozók exporttevékenységének ösztönzésére, de a felmérés minden vállalkozó – nő és férfi – számára nyitott, aki már jelen van külpiacokon, vagy éppen a kilépést fontolgatja.

Kilenc európai partner – köztük a Pécs-Baranyai Kamara – dolgozik együtt azon, hogy az exporttámogatási rendszerek hatékonyabbá és elérhetőbbé váljanak, különösen a kisebb, rugalmasabb vállalkozások számára.

Most az Ön véleményére is szükség van!
Kérjük, szánjon 10 percet egy rövid kérdőív kitöltésére, és segítse munkánkat tapasztalataival!

Az Ön válaszai közvetlenül hozzájárulnak egy vállalkozóbarátabb, célzottabb támogatási rendszer kialakításához.

A kérdőív itt érhető el.

EIC Pre-Accelerator pályázat

Az EIC Pre-Accelerator egy pilot program, amelyet az Európai Innovációs Tanács (EIC) és a WIDERA (Widening Participation and Strengthening the European Research Area) közösen hirdet meg. Célja a korai fázisú, mélytechnológiával foglalkozó startupok üzleti, technológiai és befektetési érettségének növelése, különösen a „widening” régiókban.

Bővebben…

WOMEX – exportáló kis- és középvállalkozások

WOMEX - exportáló kis- és középvállalkozások

A személyes adatok megadására csak a beküldött válaszok nyomon követhetősége, a duplikációk elkerülése miatt van szükség. Ezek semmilyen formában nem jelennek meg a felmérés kiértékelésében.

1. Általános kérdések

1.0. Ön a felelős az export tevékenységért a vállalatnál? (Exportmenedzseri pozíciót tölt be?)
1.1. Mi a legmagasabb (legtöbb felelősséggel járó) pozíció, amit jelenleg betölt?
1.2. Van tulajdonosi érdekeltsége a vállalatban? (partnerként vagy részvényesként)
1.3. Milyen területet irányít?
1.4. Hány munkavállaló dolgozik a cégnél?
1.5. Mennyi a cég hozzávetőleges árbevétele?
1.6. A bevétel hány százaléka tulajdonítható az exportnak?

2. Az exportáló cég adatai

2.0. Főtevékenysége alapján melyik szektorba tartozik a cég?
2.1. Kinek szólnak elsősorban a vállalat termékei/szolgáltatásai?
2.2. Mi az export fő piaca?
2.3. Milyen módon történik az export? (több válaszlehetőség)

3. Kitöltő személy

3.0. Nem
3.1. Életkor
3.2. Születési hely (ország)
3.5. A jelenlegi pozíciójához vezető út:
3.6. Ön milyen valószínűséget lát az előléptetésére a cégnél?
3.7. Milyen mértékben vesz részt a nemzetközi stratégiával kapcsolatos döntéshozatalban?

4. Végzettség

4.0. Mi a legmagasabb iskolai végzettsége?
4.1. Kapott valamilyen speciális külkereskedelmi vagy nemzetköziesítési képzést?
4.2. Az alábbi képességek és ismeretek listájából jelölje meg, hogy mely háromra volt a legnagyobb szüksége, amikor jelenlegi exportmenedzseri pozícióját betöltötte!
4.3. Az exporthoz kötődő karrierje során tapasztalta a következő helyzetek közül bármelyiket női mivolta miatt? (több válaszlehetőség)

5. Szakmai karrier

5.1. Az alábbi listából válasszon ki három képességet, amit szakmai pályafutása során leginkább értékeltek!
5.2. Az alábbiak közül melyek voltak a fő akadályok a karrierje során, még akkor is, ha már leküzdötte őket? (több válaszlehetőség)
5.3. Milyen személyes jellemzőkhöz kapcsolhatók a sztereotípiák? (több válaszlehetőség)

5.4. Jelölje milyen mértékben ért egyet a következő állításokkal! 1: egyáltalán nem 2: nem 3: semleges 4: nagyjából 5: teljes mértékben

5.5. Jelölje 0-tól 10-ig terjedő skálán, hogy a következő szempontok mennyire fontosak az Ön szakmai karrierjében! (0- egyáltalán nem fontos, 10- nagyon fontos)

6. A szervezeti struktúra

6.1. Az alábbiak közül melyeket alkalmazza a cég az esélyegyenlőség és a sokszínűség elérése érdekében? (több válaszlehetőség)
6.6. A külkereskedelmi (export) részlegen a legtöbb felelősséggel rendelkező személy: