Turisztikai szereplők tapasztalatai

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) az elmúlt néhány hónapban Önökkel szorosan együttműködve folyamatosan nyomon követte a COVID-19 járvány gazdasági hatásait. Annak érdekében, hogy a turizmus ágazatban működő gazdasági szereplők tapasztalatairól egy aktuális és országos szintű helyzetképet kapjunk, a Gazdaság és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) segítségével elkészítettünk egy kérdőívet, amely

Bővebben…

Baranya – Európa Gasztronómiai Régiója

Az „Európa Gasztronómiai Régiója” cím egy európai elismerés, mellyel olyan közösségeket tüntetnek ki, melyek a fenntartható fejlődés szellemében fontosnak tartják különleges gasztronómiai és kulturális értékeiket, helyi termékeiket, természeti környezetüket és ezek védelmén túl megmutatják mindezt önként, közösségi összefogással.

Bővebben…

#pecsNYITVA! – csatlakozási lehetőség az országos turisztikai kampányhoz

Pécs turisztikai forgalmának erősítésére Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata országos kommunikációs kampányt szervez 2020. július-augusztus hónapokban. A kampány célja a város turisztikai újraindításának támogatása. A kampányban szálláshelyek, vendéglátóegységek, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciógazdák aktív közreműködésére is számítanak.

Bővebben…

Nyári turizmus: sokféleség az egységben

Nagy  próbája  lesz  az  idei  nyár  a  nemes  európai  elveknek,  a megkülönböztetés nélküli egységes piacnak, különösen a turizmus területén.  Visszájára  fordulhat  az  uniós  jelszó:  „Egység  a sokféleségben”,  hiszen  egységes  megoldás  helyett  számos kétoldalú külön megállapodásban igyekeztek újrakezdeni az életet a tagállamok a nyári szabadságok előtt. Gazdaságilag kiemelkedően fontos területről van ugyanis szó: ebből az „iparágból” származik az uniós  GDP  10  százaléka,  az  ágazatban  foglalkoztatottak  száma rendkívül jelentős, és a területen számtalan kis-és középvállalkozás működik (szállásadók, vendéglátók, stb.).

Bővebben…