Munkavédelmi képviselők adatbázisa

2017.

A munkavédelmi törvény egyik legfontosabb változása volt a munkavédelmi képviselők intézményének bevezetése: 20 főnél több munkavállaló esetén munkavédelmi képviselőt kell választani, akik a jövőben kiemelt jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek a munkahelyi biztonság legkülönbözőbb területein.

A kisebb-nagyobb cégek a törvényi előírás nyomán bizonyára megválasztották a munkavédelmi képviselő(ke)t minden telep- és munkahelyen, de nem biztos, hogy van idejük, lehetőségük biztosítani a képviselők képzését, a jogok és kötelezettségek teljes körű megismerését.  A nagy cégek eddig is foglalkoztattak főállású munkavédelmi szakembert illetve munkavédelmi részleget – részben a munkavégzés biztonságának felügyelete, részben a hatósági előírások érvényesítése érdekében.

 

Kamaránk a munkavédelmi képviselők adatbázisával próbál segíteni a vállalkozásoknak és a megválasztott képviselőknek:

–          tájékoztatás a képviselők jogairól és kötelezettségeiről

–          tájékoztatás a munkavédelmi és munkaegészségügyi jogszabályok változásairól

–          képzési lehetőség biztosítása (az első képzésre 2017. február 22-én kerül sor)

 

A PBKIK a munkaügyi hatóság szerepét ellátó kormányhivatalokkal együtt már az elmúlt évben is szervezett négy rendezvényt, a megjelent munkavédelmi képviselők részére tanúsítványt állítottak ki, mely igazolta a képzésen való részvételt.

Ez a gyakorlat folytatódik, a nyílt napok 2017-ben tervezett időpontjai a következők: március 22. szerda, június 7. szerda, szeptember 26. szerda, november 22.  szerda.

 

A munkavédelmi képviselők adatbázisába történő bekerülés díjmentes, a kamara a képviselők adatait nem adja tovább, részükre tájékoztató levelet kizárólag a munkavédelmi törvénnyel, a változásokkal, a képviselők működésével kapcsolatban küld.

 

Ha fontosnak tartja munkatársai díjmentes tájékoztatását, kérjük, hogy töltse ki ezt az elektronikus űrlapot és ajánlja partnereinek is. Együttműködésüket előre köszönjük.