Minőségirányítási tudásfelmérő teszt Megjelent 2022-04-252022-04-25 Szerző: Purger Valéria Minőségirányítási tudásfelmérő teszt BEVEZETÉS Ez a tudásfelmérő teszt 30 kérdésből áll. Válaszoljon minden kérdésre. Használható segédeszköz a jegyzet. A teszt tartalmaz ún. választós kérdéseket, amelyekre csak egy helyes válasz létezik, és vannak kérdések, ahol több helyes válasz is van. Minden helyesen megválaszolt kérdés 1 pontot ér, így a maximális pontszám 30 lehet. A hallgató megfelelt, ha elérte a 20 pontot. Hallgató neve: * 1. Mi a minőségpolitika? * (a) a lehető legjobb minőségű szolgáltatás teljesítésének kinyilatkoztatása (b) a szervezetnek a minőségre vonatkozó, a felső vezetőség által hivatalosan megfogalmazott és kinyilvánított általános szándékai és irányvonala (c) a minőség szempontjából még megfelelő, minimális költség mellett biztosítható szolgáltatás minimális áron 2. Mi a minőségirányítási rendszer * (a) a minőségügyi követelmények teljesítése céljából alkalmazott operatív eljárások és tevékenysége összessége (b) az eljárásleírások összessége (c) a minőségirányítás megvalósításához szükséges szervezeti felépítés, feladatkörök, eljárások, folyamatok és erőforrások összessége 3. Mi a lényeges jellemzője a minőségirányítási rendszereknek * (a) a jó termék, szolgáltatás (b) csak a minőségirányítási szervezet feladata a működtetés (c) az egész szervezetre kiterjed, mindenkinek feladata a működtetés, megelőzi a nem megfelelőségek keletkezését 4. A felső vezetésnek a minőségirányítási rendszerben való aktív részvételét jelzi: * (a) a rendszer működési hatékonyságának rendszeres kiértékelése (b) a nemmegelelőségek miatti magas működési költségek (c) a felülvizsgálat leletein alapuló gyors és érdemi intézkedések (d) a folyamatos személyes ellenőrzésekre alapozza az minőségirányítási rendszer működtetését (e) a minőségügyi vezető tagja a felső vezetői teamnek (f) alkalmas javító intézkedések és követő felülvizsgálatok kezdeményezése, hogy biztosítsák az minőségirányítási rendszer tényleges bevezetését 5. A minőségügyi rendszer követelményeinek ismerete és abban való jártasság szükséges: * (a) csak a minőségügyi szervezet tagjainál (b) minden, a minőségre hatást gyakorló tevékenységet végző személynél2 (c) csak a minőségellenőrzést végző személyeknél 6. A szervezeten belül ki a felelős a minőségért: * (a) a vezetők (b) a minőségügyi vezető (c) a szervezeten belüli minden munkatárs 7. A szervezeten belül kinek a feladata a nemmegfelelőségek észlelése és annak nyomán a kapcsolódó dokumentum felvétele? * (a) a vezetőknek (b) a minőségügyi vezetőnek (c) a szervezeten belüli minden munkatársnak 8. Melyik szabvány tartalmazza a rendszer kialakításával kapcsolatos követelményeket? * (a) ISO 9000:2000 (b) ISO 9001:2015 (c) ISO 9004:2000 9. Helyes-e az a gyakorlat, hogy a szállítói szerződés elfogadását megelőzően felülvizsgálják azt a vevői igények, valamint a műszaki és minőségi követelmények pontos meghatározása szempontjából? * (a) igen (b) nem 10. A minőségügyi szabályozó dokumentumok ellenőrzése azt jelenti, hogy: * (a) a minőségre ható dokumentumokat a minőségügyi szervezet irányítása mellett rendszeresen felülvizsgálják (b) a dokumentumok módosításánál ugyanolyan eljárást kell követni, mint az eredeti dokumentum kiadásánál beleértve az ellenőrzést és jóváhagyást (c) a versenytársak nem kaphatják meg az önök dokumentumainak másolatát (d) a nyomdai hibákat kiküszöbölik (e) a dokumentumok ellenőrzése révén biztosítják, hogy korrekt dokumentumokat alkalmaznak a tevékenység végrehajtása során 11. A beszállítók minősítése annak biztosításához szükséges, hogy a beszállító: (a) megértse az árrés-tervezési szempontok fontosságát (b) legyen minőségirányítási rendszere, mely a szállított tételekre és szolgáltatásokra alkalmazható (c) legyen meg a termék vagy szolgáltatás nyújtására vonatkozó képessége. 12. A mérő- és vizsgáló eszközök, valamint a kalibráló/beállító etalonok hitelesítését dokumentálni kell: (a) igen (b) nem 13. A helyesbítő/megelőző intézkedések követelményét mint a minőségjavítás alapvető elemét a minőségügyi rendszerszabvány tartalmazza. * (a) igaz (b) nem igaz 14. A minőségügyi feljegyzések javítását előírásszerűen az alábbiak szerint kell végezni: * (a) fehér javítófolyadék használatával „kimeszelni” a javítandó szövegrészt, majd elvégezni a szükséges módosítást (b) új feljegyzést készíteni (c) a javításra jogosult személy áthúzza a helytelen szövegrészt, elvégzi a szükséges módosítást, bejegyzi a javítás dátumát és aláírással igazolja tevékenységét 15. A minőségirányítási rendszerszabványok előírják a minőségirányítási rendszer periodikus felülvizsgálatát * (a) igaz (b) nem igaz 16. A belső minőségügyi felülvizsgálat olyan vezetési eszköz, mely lehetővé teszi: * (a) a nemmegfelelő anyagok megtalálását (b) ellenőrzési listák megírását (c) annak biztosítását, hogy előírt minőséget érjenek el, (d) annak kimutatását, hogy a tevékenységeket az előírásoknak megfelelően hajtják-e végre 17. Melyik igaz? A minőségügyi felülvizsgálat hatékony vezetési eszköz, mert: * (a) igazolja, hogy a szervezet a követelményeknek megfelelően működik (b) a felülvizsgáló elmagyarázza a dolgozóknak, hogy hogyan kellene a szervezetnek működnie (c) feltárja a rendszerbevezetés hiányosságait és meghatározhatók a nemmegfelelőségek okai, és a szükséges javító intézkedések (d) a felülvizsgálat statisztikai adatokat bocsát rendelkezésünkre 18. Az alábbi listából válassza ki azokat a tevékenységeket, melyeket a felülvizsgált szervezetnek a felülvizsgálat befejezését követően el kell végeznie: * (a) helyesbítő/megelőző intézkedések meghatározása és bevezetése (b) a felülvizsgálat megállapításainak kritizálása és vitatása (c) panaszkodás az auditorok munkájára (d) a nemmegfelelőségek okának vizsgálata (e) írásos jelentés készítése, mely tartalmazza a tervezett és végrehajtott helyesbítő/megelőző intézkedéseket (f) a nemmegfelelőségek kijavítási költségeinek meghatározása, melyek kapcsolatban vannak a felülvizsgálat megállapításaival 19. Az auditálás előtt célszerű felkészülési időt adni, ezért éves auditterv alapján előre értesítjük az auditáltat. * (a) nem az audit lényege a hirtelen gyors vizsgálat (b) igen az audit célja az is, hogy az előtte lévő időszakban az auditált felkészüljön és kijavítsa az általa is jól ismert hibákat 20. A hibák rangsorolására és a legnagyobb veszteséget okozó néhány hiba kiválasztására alkalmas módszer * (a) Ötletbörze (b) Halszálka diagramm (c) Paretó elemzés 21. A döntéseknél mire helyezi a hangsúlyt az szabvány * (a) az adatok gyűjtésére (b) a tényeken alapuló döntés hozatalra (c) a demokratikus döntésekre 22. Mi a szerepe a PDCA ciklusnak a szervezet életében * (a) a hibák keresését végzi (b) az okok kutatásában segít (c) egy folyamatos tervezés, megvalósítás, ellenőrzés, és korrigálás ciklust rendszeresít 23. Mi a benchmarking * (a) a szomszéd cégeknél kémkedés (b) az iparági legjobb gyakorlathoz hasonlítása a saját működésünknek (c) a munkatársak belső rivalizálása 24. Mi az MSZT * (a) a Magyar Szabadalmi Hivatal (b) Akkreditált rendszertanúsításokkal foglalkozó szervezet, ahol a magyar szabványokat is gondozzák (c) A Magyar Szemészeti Társaság 25. Megköveteli-e a minőségirányítási rendszerszabvány a rendszer folyamatos továbbfejlesztését * (a) nem (b) igen 26. A következők közül melyek a szervezet átalakítást gátló tényezők? * (a) Az önelégültség túltengése (b) Létezik egy jó irányító csapat (c) A rövidtávú eredmények elszalasztása (d) A győzelem túl korai kihirdetése (e) A jövőkép jó, mindenki számára világos kommunikálása. 27. Mire való a CE megfelelőségi jel? * (a) A biztonságosságra utaló jel (b) A minőségre utaló jel (c) A gyártás helyére utaló jel. 28. A CE megfelelőségi jel használata, * (a) Minden területen kötelező (b) Csak a szabályozott területeken kötelező (c) Nem kötelező önként választható. 29. A szabványok használata az EU-ban,? * (a) Kötelező. (b) Nem kötelező. 30. Milyen típusú embert igényel a jövő szervezete. * (a) Önálló saját véleménnyel és kockázatvállalással rendelkező munkatársat. (b) Olyan munkatársat, aki az előírásokat pontosan teljesíti. (c) Az egyedül eredményeket elérő munkatársakat. (d) A csoportban dolgozó, nyitott elfogulatlan, ismereteit folyamatosan bővítő munkatársat. If you are human, leave this field blank. Beküldés