„Az IMP3rove felmérés megmutatta, hogy miben kell még fejlődnünk”
Saját fejlesztésű szoftverekkel segíti a kereskedelemben részt vevő üzletek – vendéglátók, nemzeti dohányboltok, kiskereskedelmi üzletek, pékségek és kisboltok – működését a pécsi Xoft Kft. A szoftverek megbízható támogatást nyújtanak a pénz elszámoltatásához, csakúgy, mint a leltározáshoz, a standoláshoz és a kedvezmény kezeléshez. A vállalkozás a közelmúltban alávetette magát az EEN és a kamara által nyújtott IMP3rove felmérésnek, amely módszertannal, kérdéssorral, szoftverrel és szakértőkkel segít meghatározni az innovációs folyamatok erős és gyenge pontjait, általa beazonosíthatók a cégen belül azok a területek, ahol változtatásra lehet szükség. A felmérés arra is választ ad, hogy melyik területeket érdemes továbbfejleszteni annak érdekében, hogy az innováció pozitív gazdasági hatása minél jobban érvényesüljön a vállalkozásnál. Pelle Gábor ügyvezetőt először arról kérdeztük, eddig milyen tapasztalataik, sikereik voltak az innováció területén.
– Cégünk mindig törekedett arra, hogy a piaci igények változásának megfelelően innovatív megoldásokkal segítse partnerei elégedettségét. A korábbi években szükségessé vált a felhőben működtetett adatbázisok elérése, és az, hogy a technológiai fejlődésnek köszönhetően ügyfeleink bármilyen eszközről monitorozhassák az adataikat. Így a helyi adatbázisokról áttérve egy biztonságosabb, platformfüggetlen rendszert fejlesztettünk. Sikereink között tudhatjuk, hogy egy fesztiválon egy időben akár 500-1000 POS terminál elindítását tettük lehetővé, egy nap alatt is, és az összes telephelyről egy időben érkező adatokat központilag fel is tudtuk dolgozni. A tapasztalatok és a visszajelzések alapján e fejlesztéseink időt és pénzt spóroltak meg a felhasználóinknak.
– Miért fontos a cég számára az innováció?
– Ebben az iparágban rohamtempóban fejlődnek a hardverek, a szoftverek, és ha valamelyik szereplő nem szeretne lemaradni, akkor folyamatos újításokat kell bemutatnia. Cégünk nagy hangsúlyt fektet az innováció fontosságára. Folyamatosan egyszerűsítjük és gyorsítjuk a szoftvereink használatát, hogy tudjuk tartani a tempót mind az igényekkel, mind a konkurenciával.
– Van-e innovációs terve, stratégiája a vállalkozásnak?
– Igen, van! Ahogy pénzügyi, fejlesztési tervünk is van rövid távon (1 év) és hosszú távon (3-5 év), úgy szorosan kapcsolódik ezekhez az innovatív ötletek tervezése is. Aztán a piac ezeket az ötleteket validálja és változtatja. A mi területünkön a törvényi keretek is változnak, így az igények is ehhez igazodnak. Jelenleg a meglévő elszámoltató szoftvereink adózási törvénynek megfelelő változtatásán dolgozunk.
– Miként illeszkedik a cég jövőképébe az innováció?
– Az e-ügyintézés egyértelműen a jövő. Szintén jelentősnek érzem, hogy megjelentek az ergonómiai elvárások is: legyen minél könnyebben használható a felület, és minél kevesebb kattintással lehessen elvégezni a feladatokat. Ráadásul bekerült a mobil eszközök támogatásának igénye is, ami ugyancsak előremutató, hiszen bizonyos lépéseket (árváltoztatás, jóváhagyás) mobilról is meg lehet tenni, így ezzel tovább gyorsulhat a folyamat. Folyamatosan nőnek az elvárások felénk. Szoftverfejlesztő cégként a termékeink csak innovatív megoldások, adott problémára kínálnak olyan lehetőségeket, amelyek pénzt takarítanak meg a felhasználónak.
– Miért vállalkoztak az IMP3rove felmérésre és mire világít rá a felmérés, amiről eddig esetleg nem tudtak?
– Kíváncsiak voltunk, hogy hol helyezkedik el cégünk innováció tekintetében az európai térképen. Visszajelzést kaptunk, hogy mely területeken szükséges még fejlődnünk a hozzánk hasonló cégekhez képest.
– Egyetértenek-e az eredményekkel, és ezek tükrében milyen lépéseket terveznek megtenni?
– A IMP3rove felmérése alapján kapott riport egyértelműen rámutat arra, hogy vállalkozásunkban hol kell még fejlődnünk.
#ajelenajövőd
(megjelent a kamarai Dél-Dunántúli Gazdaság májusi számában)