„Egy gyakorlatias tudományterületen, mint a marketing, testközelből kell látni, hogy miként működik a piac”

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara egyik legaktívabb klubjának, a Marketing Klubnak immár 23 éve dr. Orosdy Béla, a PTE címzetes egyetemi tanára az elnöke. Hatékony és kitartó munkáját jelzi, hogy ez a klub a kamara legrégebb óta, megszakítások nélkül működő közössége. Szakmai munkája nemcsak a klubösszejöveteleken nyilvánul meg, hanem a kamara és a helyi vállalkozások marketingtevékenységének segítésében, gazdagításában is. Szakmai eredményei tiszteletet parancsolóak, választott szakterülete iránti elkötelezettsége sokak számára példa lehet. Dr. Orosdy Béla tevékenységét a kamara Címzetes kamarai tanácsos címmel ismerte el.

– A Marketing Klub 23 éve alatt rengeteget változott a velünk kapcsolatba kerülő helyi vállalkozások marketingtevékenysége. A kezdetekkor egyfajta kutakodó kíváncsiság jellemezte a klub tagjait, markánsan jelent meg ebben az időszakban a piackeresés, a kapcsolatépítés, néha pedig kívülről is érkeztek segítségkérő hangok egy-egy vállalkozástól a marketingjükkel kapcsolatban. Ilyenkor közös megbeszéléseken ötleteltünk a klubtagokkal – ez egyébként, igaz, kisebb súllyal, de a mai napig így van.

Azt tapasztaljuk, hogy mára megerősödött a kisvállalkozói kör marketinghez való viszonya, így napjainkban sokkal inkább az aktuális trendek, témák iránti érdeklődés hozza el tagjainkat a klubba. Többségük valamilyen marketinges képzést vagy ilyen irányú egyetemet végzett, ezért már nem az alapokra kíváncsiak. Van, aki a közösségi hálóban, az internethasználatban, más a hagyományos médiumok világában járatos, így igyekszünk olyan témákat keresni, ajánlani, amelyek mindenkit érdekelnek, és fellelni a gyakorlatban működő azon vállalkozókat, akik szívesen megmutatják, mitől sikeresek. Fontosnak tartjuk a „jó gyakorlatok” bemutatását, de minden félévben szervezünk elméleti előadásokat is.

– Miért fontos az ön számára a klub létezése, működése?

– Egy ilyen gyakorlatias tudományterületen, mint a marketing, testközelből kell látni, hogy miként működik a piac, hogyan gondolkoznak a vállalkozók, mi és hogyan változik. Mindannyiunk számára hasznosak az új információk, amelyeket az összejöveteleteken szerzünk. Én, magam már nyugdíjban vagyok, de még néhány tárgyat tanítok az egyetemen, így nekem is fontos, hogy lássam az új trendeket, hogy naprakész maradjak.

– Miként értékeli, hogy a kamara Címzetes kamarai tanácsos címet adományozott önnek?

– Ez nagy megtiszteltetés számomra, amelyben benne van egy húsz évet meghaladó társadalmi munka is. Amit az ember szakmai oldalról kezel és akként is visz, hogy ez az életútja, és hogy ezt más is elismeri, az nagyon nagy öröm. Másrészt pedig ez a cím felelősséget is jelent, mert mostantól még jobban kell csinálni a Marketing Klubot. Most éppen azon dolgozunk a klub titkárával, Katona Petrával, hogy miként újíthatnánk meg a tevékenységünket.