Nana: bisztró sok rendezvénnyel

Az, hogy lokálisan hol található egy vendéglátóhely, jelentősen meghatározza a mindennapjait. Azt gondolhatnánk, ha a pécsi Király utca elején működik, az önmagában garanciát jelent a sikerre. Ez azonban sokkal összetettebb kérdés, amire igyekszik megtalálni a jó válaszokat a Nana Bistro&Bar. A fiatalos, igényes berendezésű vendéglátóhely mind az üzletemberek, mind a szórakozni vágyók kedvelt találkozási pontja. Számos kiállításnak és rendezvénynek biztosított már helyszínt, elég csak a DesignPécs hatalmas sikerű megnyitóira, kiállításaira gondolni. Ők hogyan csinálják? – tettük fel a kérdést Szabó Zoltán üzletvezetőnek.

– Nem lehet egységesen tekinteni az évre, hiszen a nyár leginkább a turistákra épül, és ebben az esetben nem feltétlenül a nagy számok törvénye alapján ítélhető meg a forgalmunk. Ha egy hely jó, akkor előbb-utóbb betérnek a vendégek, de a megfelelő minőséget, a szakértelmet, illetve ezek mellé valamilyen vizuális élményt biztosítani kell. Ami az év többi részét illeti, ekkor főként a külföldi diákoknak, a helyi lakosoknak kell megfelelni, és talán ez a nehezebb. Itt olyan plusz élményt kell adni, ami nem csak a vendéglátásban jelent nagy feladatot. Szóba jöhetnek rendezvények, koncertek, kiállítások, egyedi ajánlatok, de lehet különleges is ez a „ráadás”. Mi például rendelkezünk a „Fenntartható vendéglátóegységek” minősítéssel, ezt Pécsett rajtunk kívül még egy vendéglátóegység kapta meg, ennek a minősítésnek szeretnénk megfelelni. Törekszünk arra, hogy tudatosabban lássuk vendégül a hozzánk betérőket, így nem adunk szívószálat az italokhoz, csak ha külön kérnek és megfizetik. Azt gondoljuk, hogy az ételkínálaton túl Ilyen dolgokkal lehet megfogni az embereket – foglalja össze röviden a Nana stratégiáját Szabó Zoltán.

– Mi az előnye, hogy a város frekventált helyén van a bisztró?

– Talán könnyebb dolgunk van, mint ha Kertvárosban működnénk, viszont annál nagyobb az elvárás a vendégeink részéről. Csak az, hogy szép a hely, ma már önmagában nem elég, kell mellé a már említett plusz is.

– Hogyan lehet pozicionálni a Nanát, miként lehet meghatározni, hogy itt mire van kereslet?

– A tapasztalataink alapján pozicionáltuk a helyet. Eleinte voltak nehézségeink, mert nem ebbe az irányba indultunk, amit a jelenlegi kép mutat, de büszkén vállaljuk, hogy mára már megtaláltuk a jellegünket: a bisztrós vonalat, amit igyekszünk nagyon jól csinálni. A koncepciónk az, hogy egyszerű, de közkedvelt ételeket kínálunk igen jó minőségben, emellé az itt tartózkodás élményét szeretnénk magas szintre emelni. Így mára már nem egy drága helyként tekintenek a vendégeink a Nanára, hanem kulturális térként is. Nemsokára elindulnak a kiállítássorozataink, annak ellenére igyekszünk minél több programot idehozni, hogy közeleg a nyár.

– Évek óta jelentős a minőségi munkaerő hiánya a vendéglátásban. Hogyan lehet erre válaszolni?

– Mára eljutottunk oda, hogy nálam – és én sem tartozom az idősebb korosztályba – fiatalabb szakácsok, felszolgálók dolgoznak. Rá kellett jönnünk, hogy őket nem feltétlenül csak pénzzel lehet motiválni, az ő foglalkoztatásuk már másféle vezetési stílust, a korábbitól eltérő szemléletet kíván. Ha valaki úgy jön be dolgozni, hogy szeret itt lenni, akkor itt is marad.

– A digitális világ a vendéglátóhelyeket is eléri. Fontos az online jelenlét, például úgy is, hogy nemrégiben a Wolt élelmiszerkiszállítás partnere lettek.

– Nagyon régóta szerettünk volna kiszállítást és kiváló alakalom volt, hogy egy finn startup cég az első vidéki városban, éppen Pécsett nyitott. A kiszállítással szeretnék még több embert elérni, így a kényelmes külföldi diákokat is.

Az nem kérdés számunkra, hogy folyamatosan fejlődni kell. Ilyen például a már említett kiszállítás, hiszen el kell fogadnunk, hogy nem jár mindenki étterembe, sokan inkább otthon szeretnék elfogyasztani az ételt. De ha valaki tudja, hogy jól főznek a Nanában, akkor esetleg ha benn jár a belvárosban, be is ül hozzánk. A marketing ma már egyértelműen online zajlk, kihasználjuk a technika adta lehetőségeket, azaz alkalmazkodunk az igényekhez. Nagyon sokáig én álltam helyt a Facebook-on, de mivel sok más feladatom is van, így ezt kiadtuk egy szakembernek. Elfogadtuk, hogy a marketingre specializálódott szakemberek jobban csinálják, hiszen ezt tanulták és tudjuk, hogy a munkájuk ugyan pénzbe kerül, de előbb-utóbb megtérül.

– Milyen terveik vannak a jövőre nézve?

– Sok olyan rendezvényt szeretnénk tartani, mint pl. a kamara által szervezett DesignPécs, amire büszkék is vagyunk. Az ilyen és ehhez hasonló programokkal véleményünk szerint sikeresen pozicionáljuk magunkat és így talán a vendégek is más szemszögből látják az éttermünket, nem úgy, hogy csak egy a sok közül.