Új székhely/telephely – új tevékenységi kör. Ezt hozta a pécsi székhelyű Kasza és Társa Kft. számára a 2019-ben bekövetkező változás. Tulajdonképpen annak a kényszere miatt költözött új telephelyre az E.On által a 2014/2015-ös évben az Év beszállítója címmel elismert vállalkozás, hogy tulajdonosa eladta a korábbi székhelyükként használt ingatlant, ám az új hely kiváló lehetőségeket is teremtett számukra. A nagyobb terület módot ad egy légtechnikai, szigetelés- és rögzítéstechnikai szaküzlet kialakítására. Persze ehhez piackutatásra és tudatos tervezésre is szükség volt.
– Ipari szerelvények nagykereskedelmével foglalkozunk 2002 óta. Nagyberuházásokhoz tartozó csövek, csőidomok, csőszerelvények és az ehhez kapcsolódó kiegészítő elemek, alkatrészek értékesítését, szállítását végezzük ipari felhasználók számára. Ahogy a piac megkívánta, úgy bővítettük folyamatosan a cég profilját – kezdi a vállalkozás történetét Kasza Tibor ügyvezető. – Fejlődésünk „klasszikusnak” mondható, hiszen kezdetben egy garázsraktáram volt, majd a folyamatos növekedésnek köszönhetően 2019-ben már 9 munkatárssal dolgoztunk egy mintegy 600 m2-es raktárban. Tavaly a volt Délhús telephelyén, a Siklósi úton alakítottuk ki az új bázisunkat, ahol utcafronti üzletet is nyitottunk, így megkezdtük a kiskereskedelmi tevékenységet, emellett pedig az épületgépészetre is nagyobb hangsúly került. A korábbi kétszerese lett a raktárkapacitásunk, és már 12-en vagyunk a vállalkozásban. Szintén 2019-ben nyitottunk üzletet Zalaegerszegen, így könnyebb kiszolgálni nyugat-magyarországi partnereinket.
– Milyen koncepció, elgondolás alapján alakítják ki, hogy mivel kereskedjenek?
– Alapvetően az ipari-, kazánházi- és az épületgépészeti szerelvények és kiegészítők a fő irányvonal, de ez egy nagyon széles paletta. Figyeljük, hogy a partnereink részéről mire keletkezik igény, és mi is keressük a kapcsolódó termékeket. Eddig főleg acéltermékeket forgalmaztunk, de mivel megnőtt a raktárkapacitásunk, lehetőségünk van az eddig a nagyberuházásokhoz, a nagyobb építkezésekhez és a jelentősebb nehézipari cégekhez, kivitelezőkhöz szállított termékválaszték kibővítésére. Ugyanis vevőink a nagyobb beruházások mellett kisebbekben is közreműködnek, esetleg más típusú munkákat is végeznek, pl. tűzivíztárolókat, csatornákat építenek, így a teljes körű kiszolgálás érdekében kibővítjük a mélyépítési, vízgépészeti kínálatunkat – ez az egyik idei tervünk. A másik irány pedig, hogy külön üzletágként, de ugyanezen a telephelyen nyitunk egy légtechnikai, szigeteléstechnikai és rögzítéstechnikai szaküzletet. Ezzel a gépészeti kivitelező vevőinknek szeretnénk kedvezni.
– Ezek szerint az új telephely új perspektívát is hozott a cég életébe.
– Igen, eddig csak nagykereskedelemmel foglalkoztunk, tavaly óta pedig kiskereskedők is lettünk. Jelentős láthatóságot teremtett számunkra, hogy a Siklósi úton vagyunk, lényegsen bővült az iroda- és raktárkapacitásunk, illetve a logisztika, a kamionok szempontjából is sokkal kedvezőbb ez a hely.
– Mik azok a kihívások, feladatok, amelyekkel naponta szembesülnek, akár ha a piacot tekintjük?
– Egyrészt kihívás a meglévő vevők magasabb szintű kiszolgálása és megtartása, mint ahogy az új partnerek megtalálása is. Vallom, hogy a piacon maradáshoz szükség van a folyamatos bővülésre, ami azt eredményezi, hogy egyre erősebbé, jelentősebbé válik a piacon való jelenlétünk.
– Azt a szakértelmet, amely a partnerek megtartásához szükséges, honnan szerzik?
– Figyeljük, hogy milyen új termékek jelennek meg a piacon, emellett szakadatlanul tanulunk a raktáron tartott termékeinkről is. A bejövő termékekről a lehető legszélesebb körben informálódunk, ezt a beszállítói üzletkötők szakmai támogatása, illetve esetenként a gyártói képviselők bevonása is segíti.
– A honlapjukon találhatók katalógusok, termékismertetők, viszont nincs webáruházuk, ami ma már szinte kikerülhetetlen egy kereskedést folytató cégnél.
– Éppen folyamatban van a webáruházunk kiépítése. Másfél évvel ezelőtt bevezettünk egy vállalatirányítási rendszert, ehhez kapcsolódik majd a webshop. Amit azért is tartunk elengedhetetlennek, mert az emberek, így partnereink jelentős része is az interneten keres, ott informálódik. Egy jól működő webáruház újabb vevőket hozhat, könnyebben megtalálnak bennünket. A webáruház a készleten lévő termékek eladását is segíti, ami gyorsítja a kereskedelmi folyamatot és a mi vállunkról is levesz egy bizonyos mennyiségű munkát.
– Miként alakul a versenytársakkal a kapcsolatuk?
– Kereskedői alapelvem: élni és élni hagyni. Lehetőség szerint én is vásárolok attól, aki tőlem vesz. Több országos hálózattal is kapcsolatban vagyunk, számunkra fontosak ezek az együttműködések, mert ezekkel kölcsönösen erősítjük egymást.
Kis Tünde