Zuhanásbiztonsági tudáscseppek az elmaradt személyes előadások helyett

 

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatban elrendelt korlátozások időszakában nem mindenki tudott csatlakozni a #maradjotthon kampányhoz, hiszen például az építőiparban, illetve más termelőágazatokban a szakembereknek lehetetlen volt home office-ban végezni a munkájukat. Ha egy területen változás következik be, az magával rántja a hozzá kapcsolódó partnerek szolgáltatásait is. A karantén idején a magasban végzett munka védelmét oktatással és biztonsági eszközökkel kiszolgáló Gazek Safety Expert sem tudta megtartani a korábban személyes jelenlétet igénylő előadásait, de a pécsváradi vállalkozás munkatársai nem estek kétségbe: a tudásanyagot átvitték az internetre.

– Rengeteg oktatást tartunk országszerte, amelyeken személyesen vesznek részt a zuhanásbiztonságban érdekelt szakemberek. A koronavírus-járvány miatt azonban az oktatásaink nagy részét lemondták – mondja Bogos Csaba ügyvezető. – Mint mindig, ebben a megváltozott helyzetben is a megoldást kerestük. Már korábban is gondolkodtunk azon, hogy e-learningeket fejlesszünk vagy online órákat tartsunk, de a vírusjárvány betörésével felgyorsult ez a folyamat. Kerestük a számunkra legmegfelelőbb platformot, és mivel korábbról rendelkezésre álltak az anyagaink, azokat egy-két hét alatt átalakítottuk webináriummá. Mivel nem a teljes tananyagot adtuk át az online oktatáson, elneveztük őket zuhanásbiztonsági tudáscseppeknek.

– Mi volt az online jelenlét célja?

– Hogy fenntartsuk az érdeklődést, és ha az érdeklődők között a potenciális ügyfeleink is helyet foglalnak, ők valószínűleg előbb-utóbb megkeresnek bennünket. A magasban végzett munka biztonságát taglaló előadásaink anyagát négy részre bontottuk, ez 8 alkalmat jelentett, és napi két időpontban tartottuk a 40-50 perces webináriumot. Több mint 100 embert vonzottunk be. Volt, ahol egy regisztráció mellett négyen-öten ültek a monitor előtt. Az előadás alatt és után is lehetett kérdezni a kollégánktól és nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a hallgatóktól. A végén meghirdettük a zuhanásbiztonsági tudáspróbát, ez egy 25 kérdésből álló kérdéssor volt, és aki ezt 100%-osan teljesítette, az ajándékba kapott egy Gazek testhevedert. Közel negyvenen vállalták ezt a megméretést.

– Miben kellett átalakítani a tartalmat egy valódi előadáshoz képest?

– Lecsökkentettük a tananyagot, hiszen nem az volt a célunk, hogy az összes előadástartalmat átadjuk a hallgatóságnak. A célunk az volt, hogy felismertessünk problémákat, és felkeltsük a szakemberekben az igényt arra, hogy a megoldáshoz specialista segítségét kérjék.

– Tervezik, hogy a jövőben is használják az oktatásukban az internetet mint lehetőséget?

– A tapasztalatainkat ezután összegezzük, de most úgy látom, hogy van helye a munkánkban az online oktatásnak, ehhez viszont meg kell találnunk a megfelelő platformot. Az online tanulásnak ott lehet meg az előnye, hogy hozzánk, a gyakorlati oktatásra már felkészülten, a kellő ismeretek birtokában jönnek el a szakemberek. Ezáltal sokkal több időnk marad a gyakorlatra, így még hatékonyabb lehet a munkánk.

Kis Tünde