Hogyan növelheted webáruházad bevételeit? I. rész

Az online kereskedelem térnyerésével egyre több webáruház nyílik a világon. A fotelünk kényelméből ma már szinte bármit rendelhetünk házhoz. Rengeteg eszköz áll rendelkezésre az értékesítési tevékenységünk növelésére. Természetesen a legfontosabb, hogy webáruházunkat megalapozottan, üzleti terv alapján indítsuk el.

A legtöbb embernek a bevételek fokozására a hagyományos és online marketing eszközök jutnak eszébe: SEO, Facebook és Google hirdetésektől kezdve hírlevél küldésen át közösségi média menedzsmentig. Amit viszont kevesebben tudnak az az, hogy ezekkel a módszerekkel csak a forgalmat lehet a weboldalra terelni, amiből nem egyértelmű a bevétel növekedése. A garantált profit növekedéséhez több szempontot is fontos figyelembe venni, ebben a cikkben a legfontosabb területeket mutatjuk be.

  1. Adatgyűjtés

Ahhoz, hogy megállapíthassuk a bevétel növeléséhez szükséges beavatkozási pontokat, a legelső lépés az, hogy megértsük, mit is csinálnak a látogatók a weboldalunkon. Nem is gondolnánk, hogy egy egyszerű weboldal is mennyi adatot rejt a felhasználók viselkedéséről a háttérben, hát még egy webáruház! Az adatgyűjtés és az adatok elemzése olyan, mintha betekintést nyernénk a fekete dobozba. Ha megértjük a látogatók viselkedését, könnyen megtalálhatjuk, hogy hol van szükség beavatkozásra, hol akadnak el, milyen problémákkal szembesülnek a vásárlás során. Nézzük meg, hogy melyik rendszerekkel lehet a leghatékonyabban a legtöbb típusú adatot összegyűjtenünk.

  • Google Analytics

A Google ingyenes szolgáltatásával az oldal összes látogatójáról és azok tevékenységéről kaphatunk részletes statisztikákat, kimutatásokat. Megismerhetjük a közönségünk demográfiai szerkezetét és érdeklődési körét, megtudhatjuk, hogy milyen forrásból érkeztek, és azt is, hogy az oldalon belül mennyi időt töltöttek el, és pontosan melyik oldalakat keresték fel. Ha a konverziós célokat is megfelelően állítjuk be, akkor az értékesítési folyamatba is részletes betekintést nyerhetünk az eszköz segítségével.

  • Search console

A Google másik ingyenes szolgáltatásával folyamatosan nyomon követhetjük weboldalunk helyezését a keresőben, valamint az egyes kulcsszavaink organikus teljesítményét a Google keresőjében. A szolgáltatással gyorsan feltárhatjuk azokat az alapvető problémákat, amelyek befolyásolják a keresőben elért optimális helyezésünket.

  • Hőtérkép

A hőtérképes vizsgálat elvégzésére több szoftver is elérhető (pl. Hotjar, Mouseflow). Ezek segítségével vizuálisan is megérthetjük, hogy az oldalakon belül konkrétan mely elemeken töltenek több időt a látogatók, hova kattintanak, és meddig görgetnek. Az elemzések megmutatják azokat a pontokat is, ahol az emberek elakadnak, nem értik, hogy pontosan mit kell tenniük.

  1. Növekedési lehetőségek meghatározása

Az első lépés során a lehetőségeinkhez képest a legtöbb típusú elemzést és adatgyűjtést érdemes elvégezni, hiszen ezekből kapjuk meg a legpontosabb képet a webáruházunk teljesítményét illetően. Ha feltártuk a problémás pontokat, abból egyértelmű következtetéseket tudunk levonni, hogy hol van a legjobb lehetőség a növekedésre. A leggyakrabban előforduló konklúziók az alábbiak lehetnek:

SEO: Ha az oldalunkra nem jön elég organikus látogató, akkor a keresőoptimalizálás a megoldás.

ADS: Ha a hirdetések nem teljesítenek jól, de azok, akik mégis eljutnak az oldalra, már sikeresen konvertálnak, akkor a hirdetéseket kell felülvizsgálni.

UX: Ha az eredmények azt mutatják, hogy kellő számú látogató érkezik az oldalra, azonban mégsem jutnak el a konverzióig, akkor valószínűleg a felhasználók nem értik az oldalt.

CRO: Ha a felhasználók el is jutnak a céloldalakhoz, akár a vásárlási folyamatig, de a konverzió mégsem teljesül, akkor a konverzió optimalizálásával érhetjük el a kívánt célt.

https://w5host.com

https://demoshop.w5labs.com/