„A digitális működés megteremtésével ügyfeleink stabil működést nyerhetnek”

Tér István és Késmárki Gergely, a pécsi blueBAX Solutions Kft. tulajdonos-ügyvezetőinek szakmai múltja vállalatirányítási rendszerek és nagyvállalatok informatikai ügyviteli rendszereinek megismerésével telt, és arra figyeltek fel, hogy nagy igény mutatkozik az üzleti folyamatok digitális átalakítására. Ezért hozták létre közös vállalkozásukat, amely kis- és középvállalkozások számára vállalatirányítási rendszerek bevezetését, kkv-k, illetve nagyvállalatok részére az ERP rendszerekhez kapcsolódó tanácsadást, az SAP rendszerekkel összefüggő fejlesztést, valamint egyedi szoftverfejlesztést, alkalmazástámogatást, projektmenedzsment szolgáltatásokat és minőségbiztosítást is végez.

– Szolgáltatásainkkal egészen a kisvállalatoktól a nagyvállalatokig tudjuk támogatni a cégek működését. Úgy gondoljuk, hogy ma éppen ez jelent valódi értéket az informatikában a piacunkon. A cégek informatikája speciális terület: itt találkozik az üzlet és az informatika. Egy jó informatikai rendszerrel hatalmas megtakarításokat és eredményeket lehet elérni a cégeknél – fogalmaz a két ügyvezető.

– Mi adja cégük egyediségét?

– Másként működünk a piacon, máshogy tekintünk az ügyfeleinkre, mint ahogy ezen a területen jellemző. Kiváló megértéssel rendelkezünk az üzleti folyamatokat tekintve és mindig bevonjuk ügyfeleinket a projektekbe. Az új, agilis módszerekkel pedig gyors eredményeket tudunk szállítani a gyakorlatban. Egyediségünk, hogy SAP tanácsadó és fejlesztő cégként Pécsen működünk. Felismertük, hogy tehetséges emberek élnek Pécsett, akik keresik a kihívásokat, így igyekszünk az a helyi vállalkozás lenni, amely itt tudja tartani ezt a szektort. A jövő a fiataloké, éppen ezért képzési és gyakornoki programokkal támogatjuk a kivételes képességű egyetemista és/vagy főiskolai hallgatókat.

– A cégek digitalizációjában, az üzleti folyamatok szervezésében ma mi jelent kihívást?

– Az üzleti folyamatok újraszervezése egy hosszú távú befektetés, amely nemcsak anyagi ráfordítást, hanem időt is kíván egy szervezettől, valamint a változások elfogadását. Az igazán nagy kihívást az jelenti, hogy ezek a változások akár fájdalmasak lehetnek, a cégeknek az átszervezések közben a saját üzletük építésére is koncentrálniuk kell, hiszen nyereségesnek kell maradniuk, nem jelenthet kiesést a bevezetés időszaka. Segíteni kell tudnunk őket az általunk hozott tapasztalatokkal, amelyekkel egy még optimálisabb működést teszünk lehetővé. Magában a digitalizációban az jelent kihívást, hogy ezt nem lehet kizárólag egy informatikai témaként kezelni: „ha egy rossz folyamatot digitalizálunk, akkor lesz egy digitális rossz folyamatunk”. A cél az, hogy úgy szervezzük újra a folyamatokat, hogy a vállalkozás valóban rugalmasabban és eredményesebben tudjon működni.  A hazai vállalatok esetén nagy szórásról beszélhetünk, azonban jellemzően már a kisvállalkozások vezetőiben is tapasztalható a nyitottság és egyre inkább megfogalmazódik bennük az igény, hogy profi rendszerben vezessék a cégüket. Az, hogy ezt a befektetést meg tudják-e valósítani, hogy a lehető legjobb megoldást tudják választani, többnyire a forrásokon múlik.

– Mit nyerhetnek a vállalkozások a digitális működésük megteremtésével, egyáltalán milyen vállalkozási mérettől érdemes ezen gondolkodni?

– A digitális működés megteremtésével ügyfeleink stabilitást nyerhetnek. Az üzleti információk azonnal, gyorsan hozzáférhetővé és átláthatóvá válnak a vállalkozás minden területén, ezáltal csökkennek a költségek, valamint a hibák is. A cégvezetők pontos információkat kapnak mindenről, amiről a digitális működés előtt kizárólag tapasztalati úton tudtak, így azonnal be tudnak avatkozni, amikor szükséges. Az üzleti folyamatok digitális rendszerezésével minden vállalatméretnél érdemes foglalkozni. Mindenképpen kifizetődő, ha nemcsak az internetről tájékozódunk, hanem tanácsot és egy demót is kérünk a szolgáltató partnerektől, hogy ténylegesen testközelből lássuk a szoftverek működését.

– Esetleg van saját fejlesztésű termékük, szolgáltatásuk a vállalkozások felmerülő igényeire?

– Folyamatosan gyártunk kiegészítőket vállalatirányítási rendszerekhez, de most jelent meg egy új termékünk, a blueBAX ONE, ami egy mobiltelefon-alkalmazás. Ez egy ingyenes applikáció, nem szükséges hozzá vállalatirányítási rendszert vagy új adattárházat bevezetni. A blueBAX ONE alkalmazással minden vállalatvezető saját okostelefonján néhány perc alatt ellenőrizheti vállalkozása pénzügyeit, az aktuális áfaegyenlegét, a bevételeit, a kiadásait és mindezt akár partnerek szerinti bontásban.

Kis Tünde