Környezettudatos vendéglátás

A Király-Nappali Kft. tevékenységével hidat képez a helyi termékek előállítói, kereskedői és a helyi alapanyagokat felhasználó vendéglátó egységek között, így nagyban segíti a beszállítók tervezhető és környezettudatos működését. A környezeti fenntarthatósággal kapcsolatos edukáción túl a kamara által menedzselt Baranyai Gasztronómiai Klaszter alapító tagja maga is példaértékűen működik. Munkáját a PBKIK Baranya Megyei Környezetvédelmi Díjjal ismerte el.

– Vállalkozásunk alapértéke a fenntarthatóság, mindent ennek rendelünk alá. Felelősek vagyunk a Földért, azt valljuk, hogy ha valami sokaknak, akár a következő generációknak nem jó, akkor az nekünk sem lehet jó. Egy gasztrovállalkozásnál számos környezetterhelő tevékenység jöhet számításba, az alapanyagok beszerzésétől és használatától a csomagoláson keresztül a szelektív hulladék gyűjtéséig. Nem mindegy, hogy ezek mekkora ökológiai lábnyomot képeznek, egy felelős cégvezetőnek ma már erre is figyelnie kell. Mindezt persze úgy, hogy a szolgáltatás minőségét ne csökkentse – fogalmaz Felcser Dávid ügyvezető.

A Király-Nappali elsősorban helyi termelőktől szerzi be az alapanyagot, amit lehet, csomagolásmentesen. A távolról érkező alapanyagok, mint például a kávé esetében az organikus gazdálkodásból származó terméket és a lehető közelebbi lelőhelyet tartják szem előtt, többek között figyelnek a minél kevesebb hús használatára, a hulladékmennyiség csökkentésére, a szelektív gyűjtésre. Mindezekről rendszeresen tájékoztatják vendégeiket is, részben edukációs céllal, másrészt a társadalmi érzékenyítés és a természettel való harmóniában élés népszerűsítése érdekében.

Ezek miatt sem gazdasági növekedéssel képzelik el a Király-Nappali fejlődését, tehát nem szeretnének újabb vendéglátóhelyeket nyitni, sokkal inkább az élhető családi vállalkozást kívánják magasabb szintre emelni, úgy, hogy örömüket leljék benne. Előrelépés lehet számukra a néhány éve megfogalmazott cél, az ún. zero waste működés, ami azt jelenti, hogy semmilyen szemetet nem termel a vendéglátóhely. Erre ma még világszinten is alig van példa. Ahogy Dávid mondja, ez egy folyamatos, állandó odafigyelést igénylő igen rögös út, ami nem is biztos, hogy sikerül majd, de törekednek rá.

K.T.