Autóteszt: Göndöcsné Agócs Dóra– Volkswagen Taigo

A több mint 25 éve működő üzleti tanácsadással foglalkozó Eco-Cortex Kft. ügyvezetője az AutoCity Zrt. sportos SUV modelljét, a Volkswagen Taigo-t próbálta ki.

Már a teszt előtt utánanéztem az autónak, és tudtam, hogy nagyon szép, de élőben még jobban tetszik. A Taigo minden oldalról jól mutat, a kupés tetőív határozza meg a sportos karaktert. Látványos az orr rész is, a valószínűleg extraként rendelhető intelligens lámpák is szépek, ízléses és arányos a menetfény kialakítása és a ködlámpák körüli dekoráció mennyiségét is jól eltalálták. Nagyon tetszik a Taigo hátulja is, meghatározza a széles dekorelem alul, a felette párhuzamosan végighúzott hátsó lámpacsík pedig biztonsági szempontból is hasznos, mert nagyobb felületen világít.

Meglepően lelkesen beszél a Taigóról, ennyire érdeklik az autók?

Nagyon szeretek vezetni, és sok időt is töltök kocsiban. A vállalkozásainkhoz kapcsolódóan is elég sokat utazok, de a családi programok kapcsán is gyűlnek a kilométerek. Egy időben motoroztunk is a férjemmel, de az nem fogott meg, az autózás áll hozzám közel. Sportosan vezetek, de természetesen a biztonság a legfontosabb. Van egy kabrio a családban, ez igazi élményautó, mellé pedig egy automataváltós dízel SUV.

A Volkswagen Taigo szinte a kettő ötvözete, sportos SUV, de a kisebbek közé tartozik.

Talán épp ez a sportosság ragadott meg elsőre. A mérete is szimpatikus, nem túlzó, emiatt barátságos, és a városban praktikus is egy ekkora autó. Amikor elindultunk beigazolódott az, amit vártam, és néhány kilométer után már azt is észrevettem, hogy mennyire jó vezetni. Agilis, kényelmes, a méretéhez képest kifejezetten tágas, és az emelt karosszéria miatt a kilátás is remek, ami szerintem főleg a női sofőröknél egy nagy piros pont.

A belső berendezés is olyan vonzó, mint a karosszéria?

Az első benyomás az ülésektől és a kormánytól jött, és mindkettő pozitív volt. Én szeretem a vastagabb karimás kormányokat, a bőrborítás is jó minőségű rajta, és a küllők gombjai is egyértelműek. Az ülések nagyon jók, a helykínálat is megfelelő. Tetszik a digitális műszerfal, mellette a középső kijelző is szépen simul a műszerfalba. Az anyagok is jó minőségűek, csak néhány helyen érhető tetten, hogy a Volkswagen SUV palettájának egyik legkisebb modelljében ülünk. Van egy webshopunk is, a woodspot.hu, ahol környezettudatos alapanyagokból készült prémium minőségű termékeket forgalmazunk. Az itt szerzett tapasztalatokra építve látom azt, hogy a Taigo-ban milyen jól választották ki az anyagokat a Volkswagen szakemberei. Az összkép is vonzó, az autó belső tere igazán otthonos lett.

A hátsó régiókra is igaz ez?

A második sorban is elegendő a hely. A lapos ötödik ajtó miatt a fejtér ugyan korlátozott, de négy személy kényelmesen utazhat. Tetszik, hogy a kiszolgálás itt is nagyon jó, a hátsó utasok is kaptak usb csatlakozókat, zsebek kerültek az első ülések hátoldalára, itt is világítás került a mennyezetre és az ajtókban is ott az italtartó. A csomagtérnél pedig meglepődtem, mert sokkal nagyobb, mint amit vártam. A padló alsó állásában kifejezetten öblös, de a felső állásban is bőven elég a mindennapokban.

Sok elektronikus kiegészítő került a tesztautóba. Ezeket kedveli?

Amit kifejlesztettek a mérnökök, azt szívesen használom, mert jellemzően ezek hasznos eszközök. A holttérfigyelő nagyon praktikus, és elég nagy felületen világít a tükör belső felén, így szembeötlő, ha jelez. Az adaptív tempomat hasznossága nem kérdés, ahogy a légzsákok, és a többi biztonsági berendezésé sem. A sávtartóval mint oly sokaknak, nekem is vannak fenntartásaim, de szerencsére itt szükség esetén két gombnyomással ki lehet kapcsolni. A mobiltelefonos integráció is megvan, sőt indukciós töltő is került a váltókar előtti rekeszbe. Nagyon tetszik, hogy rengeteg beállítási lehetőséget nyújt a Taigo, egészen apró részletekig személyre szabható az autó. A pozitív benyomáshoz az is nagymértékben hozzájárult, hogy olyan hagyományos területeken is ügyes, mint például a szellőzés, jó elosztással, huzatmentesen érkezik az utastérbe a friss levegő. Érdekes a sok elektronikus kiegészítő között a hagyományos kézifék, ma már talán ritka, de bevált és jó megoldás, ráadásul ez is bőrborítást kapott.

A tesztautó az erősebb motort kapta, a 150 lóerős benzines 1.5 TSI-t, gondolom a teljesítmény elegendő volt.

Én jobban kedvelem a benzineseket, a pörgős karakterük miatt. Ebben az autóban a nyomaték is megvan mellé, így az automata váltóval élmény a vezetése. Remekül gyorsul, mindig van erőtartalék, igaz javarészt Sport módban autóztam vele. Tetszett, hogy a technológiát a fogyasztáscsökkentés érdekében is bevetették, érdekes volt, amikor kéthengeres üzemmódba vagy szabadon gurulásba kapcsolt az autó. Ezekből semmit nem lehetett érezni, de megnyugtató, hogy csökkenti a fogyasztást, és ezzel a környezetet is védi.

A futómű is illik a motorhoz?

Nekem az is tetszett. A kátyúkkal kifejezetten jól birkózott meg, annak ellenére, hogy sportos a futómű, nem volt rázós. Az úttartás, az irányíthatóság is jó, de a legfontosabb, hogy az összkép nagyon harmonikus. Ahogy már mondtam, jó vezetni a Taigót, és összességében egy élhető, praktikus, harmonikus autót épített a Volkswagen.

Kinek ajánlható a Taigo?

Tulajdonképpen mindenkinek. A méretei éppen megfelelőek, városban is agilis, a remek tolatókamerával könnyű vele a parkolás. Egy hosszabb utat is bátran vállalnék vele, és a csomagtere is bőven elég négy személynek. Ezzel akár családi autónak is megfelel, de sportos fiataloknak, városi második autónak is megfelelő lehet, sőt a magasabb építés miatt könnyű a beszállás így akár időseknek is jó választás. A vételára a mai autóárak mellett kedvezőnek mondható, még a jól felszerelt tesztautó ára sem szökött az egekbe.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                              1498 cm3

Maximális teljesítmény:                              150 LE

Maximális nyomaték:                                   250 Nm

Csomagtér:                                                   440 l

Maximális sebesség:                                     212 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                 8.3 s

Átlagfogyasztás:                                          5.9 l/100km

Alapár (Life):                                                           8 342 027 Ft

A fontosabb alapfelszerelések: ESP, Fáradságérzékelő, Front Assist, City vészfék, LED fényszóró, Sávtartó rendszer, Tempomat távolságtartó automatikával, Apple Car Play, Android Auto, We Connect Plus