Autóteszt – Kaposi Katinka – Renault Austral TCe 160 mild hybrid

A fodrászattal és kozmetikával foglalkozó családi vállalkozás, a Super Fej Kft. ügyvezetője a Renault új SUV modelljét az Australt próbálta ki. A Nyitrai Autóház tesztautója mild hibrid hajtásláccal érkezett a próbaútra, de a hibridség helyett a hagyományos értékekre fókuszál.

Az első, ami szembe ötlött, hogy a Renault visszatért a régi emblémához, amit ha jól tudom Vasarely tervezett, így ezentúl újra van pécsi kötődése a Renault autóinak. Azon meglepődtem, hogy mennyire élhetőek az autó méretei. Az Austral nem túlzó, épp csak egy hajszálnyival lóg ki a mai autók közül, nyoma sincs benne a kategóriára sokszor jellemző túlzásoknak. Az orr rész mutatós, úgy látom új arculata lett a márkának, vagy legalábbis a karakteres hűtőmaszkkal más lett, mint az eddig modellek. Oldalról az autó alján levő fekete sáv tűnt fel, ez karcsúbbá teszi a formát, és ahogy az a francia és olasz formák esetén lenni szokott, ezen az autón is rengeteg olyan apró finomság van, aminek felfedezéséhez hosszú idő kell. Hátul is tele van ötlettel a karosszéria, itt sem válik unalmassá. Ami elsőre szokatlan, hogy sok a csillogó elem, a tető körül, az ablakkereteknél rengeteg a tükröződő felület. Összességében praktikus a karosszéria, talán a hátsó lökhárítóba helyezett kisebb lámpatestet kellett volna máshová helyezni, mert itt nagyon sérülékeny helyen van. Érdekes, hogy nem éreztem a vonalakon a francia eredetet, olyan nagyon modern autót látok, amire sok más emblémát is el tudnék képzelni.

Az utastérben sem fogyott el a tervezők fantáziája?

Nehéz elsőre átlátni, annyi az újdonság, legalábbi számomra, mert ennél egyszerűbb autókat vezettem és vezetek. A két nagy kijelzőből álló műszerfal nagyon szép, átlátható, minden fontos információt könnyen megtaláltam. A szögletes kormány elsőre furcsa volt, de sokkal könnyebb volt megszokni, mint vártam. A középkonzol is egyedi, a könyöklő és az előtte található állítható csuklótámasz praktikus és kényelmes. A legnagyobb meglepetést mégis az ülések okozták, hihetetlenül kényelmesek, talán itt érhető legjobban tetten az autó franciasága. Egy francia autótól pontosan ilyen kényeztető üléseket vártam.

A díszítéseket viszont néhol soknak találta.

Összességében ez egy nagyon elegáns belső tér, a karosszériához hasonlóan itt is rengeteg finomságot lehet felfedezni. A csillogó zongoralakk felületekből viszont az én ízlésemnek egy kicsit sokat használtak, illetve a napsütésben többször is zavart a csillogás. A tesztautót szerintem inkább férfias anyagokkal és színekkel válogatták össze, én biztosan egy nőiesebb kialakítást választanék.

A hátsó régiókban is kényelmes az autó?

A visszafogott külső méretekhez képest kifejezetten nagy a tér. A hátsó üléseken is elfér kényelmesen két felnőtt, ráadásul ezek az ülések csúsztathatóak, így az utastér-csomagtér arány változtatható. Édesanyaként nekem nagyon fontos a hátul ülők biztonsága és kényelme. Láttam, hogy megvannak a gyerekülés rögzítési pontok, sőt az első utasülésre is kerültek ilyen csatlakozók. A nagyobb gyerekek és a felnőttek pedig annak örülhetnek, hogy mindenkinek jut USB töltési lehetőség, és az indukciós töltés is nagyon hasznos.

Elképesztően komoly menürendszere van az Australnak, ezeket a szolgáltatásokat ki lehet használni a mindennapokban?

Valóba sokáig tartott mire mindent végignéztem, és biztos vagyok benne, hogy maradt bőven felfedezetlen terület. A biztonsági extrák nagyon fontosak, ezek hasznosságához nem fér kétség. Nem találkoztam még a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel, ez egy belvárosi parkolóban hatalmas segítség. A kényelmi extrákban pedig az tetszett, hogy személyre szabható, és a különböző vezetői profilokhoz rendelhető, így ha többen használják az autót, akkor sem kell állandóan keresni a kedvenc konfigurációnkat. A részletek mellett mégis az tetszett a legjobban az autóban, hogy hihetetlenül következetes. Itt arra gondolok, hogy minden porcikáját úgy tervezték, hogy remek családi autó legyen. Nem akar többnek látszani, nem akar sportautó vagy terepjáró lenni. Az Austral egy nagyszerű családi autó, divatos karosszériával, hibátlan funkciókkal.

Elindulás után is ez volt a véleménye?

Bevallom, hogy eddig csak kéziváltós autókat vezettem, így a figyelmem egy részét lekötötte, hogy hozzászokjak az automatához. Ami egyébként remek szerkezet, tényleg nagyon kényelmes, és pontosan illik abba a családi autó képbe, amit az előbb vázoltam. Igaz ez a motorra és a futóműre is, egyszerűen minden részegység tette a dolgát, feltűnésmentesen, hiba nélkül. Az összkép pedig itt is megnyugtató volt, olyannyira, hogy ez a harmónia átragad a vezetőre és az utasokra is. Ebből fakadóan persze nem sportkocsi, de azt gondolom, hogy aki olyan autót akar, az amúgy sem ebben a kategóriában keresgél. Az feltűnt, hogy bár a típus nevében ott a hibrid szócska, de vezetés közben ebből semmit sem láttam, mindössze néha motorfékezésnél hallatszott egy egészen halk villamos süvítés, gondolom, ekkor töltötte az akkut. A bonyolultabb technikai részletek annyira nem állnak hozzám közel, így nem is hiányzott ez az információ. Az bőven elég volt, hogy a fogyasztásmérőn egészen barátságos számokat láttam.

A vételárra is azt mondta, hogy ma ez korrekt ajánlat.

Persze még mindig szokni kell a megemelkedett árakat, de azt hiszem, hogy az alapár is korrekt, és a jól felszerelt tesztautó 14 milliós ára is a kategóriaátlag alatt van. Kellemes meglepetés volt az autó, nem gondoltam, hogy ebben a kategóriában még lehet újat mutatni, az pedig talán még nagyobb elismerés, hogy bár az olasz autók és az Alfák rajongója vagyok, ez a Renault nagyon megtetszett.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                              1333 cm3

Maximális teljesítmény:                               158 LE 5500/min

Maximális nyomaték:                                   270 Nm 1800/min

Csomagtér:                                                    500 l

Maximális sebesség:                                     175 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                 9.7 s

Átlagfogyasztás:                                           6.5 l/100km

Alapár (equilibre):                                        11 949 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések (techno): vezető- és utasoldali első, és oldalsó légzsákok és függönylégzsákok az első és a második sorban, ESC, tolatókamera, LED fényszórók, automata Renault kártya, tempomat, eső- és fényérzékelő, követési távolságra figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó, fáradságérzékelő, táblafelismerő, aktív vészfékezőrendszer, elektromos parkolófék, automata klímaberendezés, belső hangulatvilágítás, multi-sense