Szükséged van marketing ügynökségre?

Ha az online marketingtől várod a céged teljes sikerét és csak rövid távban gondolkozol, nem valószínű. Részletesebben kifejtve azonban árnyalt képet kaphatunk a középvállalatok lehetőségeiről, ha marketing szakértővel dolgoznának együtt. Erős Gábor, a több mint 20 éve működő RG-STÚDIÓ tulajdonosa mesélt a tapasztalatáról az online marketing világából.

 

Az online marketing folyamatosan fejlődik, és egyre inkább meghatározza a vállalkozások sikerét és versenyképességét. Az online tér komplexitása miatt gyakran szükség van naprakész és tapasztalt szakértő(k)re.

– “Nem kell árulkodó jel ahhoz, hogy tudjuk, szükség van online marketingre. Megfelelő szemléletmóddal azok a középvállalatok, amelyek a hosszú távú, stratégiai tervezést részesítik előnyben, tudják, hogy a marketingnek fontos helye van a stratégiájukban.” – mondja Gábor.

Jó, ha van marketing felelős

Az optimális helyzet, ha saját marketinges dolgozik a cégben, vagy akár külön marketing osztály. Egy ilyen marketingesnek sokkal több információja van a cégről, mint egy külsős szolgáltatónak, ami komoly előnyt jelent. Projektvezetőként jól összefoghatja a marketingesek munkáját, és hatékonnyá tudja tenni az információáramlást. „Gyakran azt látjuk, hogy sok feladatot kell ellátnia a belsős marketingesnek, így tudásfejlesztésre kevés ideje jut. A legtöbb tréning nem vállalatspecifikus, ezért általában csak inspirációnak jó (szemben a teljes mértékben a cégre szabott tanácsadással). Az is kérdéses, hogy kellő alázattal áll-e a szakmájához és belátja, ha külsős marketing szakértői támogatásra van szükség. – teszi hozzá a tapasztalt marketingstratéga.

Marketing egyéni vállalkozóval

„Ha valaki nulláról indítja a marketingjét, egy egyéni vállalkozó jó választás lehet” – egészíti ki szavait Gábor. Széles online marketing szaktudást vagy akár szakterület-specifikus tudást is kínálhat. Bár költséghatékony megoldás, megvannak a maga korlátai. „Többször tapasztaltuk, hogy érdemes kiegészíteni azt a tudást, amit egy egyéni szakértő képvisel: ez történhet akár tanácsadással, akár további marketing szakértő bevonásával is.” – folytatja a gondolatot Gábor. „Egyedüli szakemberként, ha valamiért kiesik a munkából, nincs helyettese. Ráadásul hosszú távon azt látjuk, hogy a szaktudása nem mindig elég színvonalas, vagy nem tud kellő gyorsasággal lépést tartani az újdonságokkal.”

Marketing ügynökségi plusz

Gábor meglátása az, hogy az ügynökségek szerteágazó szolgáltatásokkal, magasan kvalifikált szakemberekkel dolgoznak. A nagyobb ügyfélkör és portfólió révén nekik átfogóbb tapasztalatuk van a technikai megoldások és stratégiai szemléletmód terén is. Azonban egy komplex online marketing stratégia és megvalósítás komoly tudást is igényel, amihez 1-2 ember sokszor kevés. „A tudásfejlesztés miatt drágább egy ügynökség: a szakértőknek folyamatosan fejleszteniük kell a szaktudásukat, hogy mindig naprakész és kimagasló online marketing szolgáltatásokkal járuljanak hozzá a vállalatok sikeréhez.” – fejti ki Gábor.

„Ügynökségi megbízás kezdetén gyakran látunk enyhe bizonytalanságot, sőt, bizalmatlanságot. A bizalmatlanság csökkentésére például eseti projektek, auditok vagy akár tanácsadás lehet a megfelelő eszköz, egyúttal meg is tapasztalható az ügynökség munkamódszere.” Gábor hozzáteszi: „A marketing ügynökséggel való hatékony együttműködés stratégiát feltételez, hiszen bár vannak látványos, rövid távú marketingakciók is, de a digitális jelenlét és online marketing akkor lesz tartós és sikeres, ha a vállalatnak van hosszú távú víziója és stratégiája.”

Egy gyümölcsöző együttműködés alapja a bizalom, amihez lehet, hogy idő kell, de egy hosszú távú partnerség lehetőséget teremt arra, hogy a marketingszolgáltató, azt kínálja, ami üzleti szempontból az ügyfél céljait leginkább támogatja. Mert az ügyfél a szakterületének a kimagasló szakembere, ami kiegészülve a marketing szakértői tudással, együtt hozhat igazi eredményeket.  „Az RG-STÚDIÓ-nál mi is ezeket az értékeket képviseljük: a magas szakmai színvonal és partneri hozzáállás mellett üzleti szemléletmóddal is támogatjuk az ügyfeleinket” – zárta Gábor a beszélgetést.