Az online marketing hozzáadott értéke: a Fogd a Kezem Alapítvány és az RG-STÚDIÓ CSR mérföldkövei

Egy üzleti klubos beszélgetéstől a raktárkészlet kisöprésig sok izgalmas dolog történt a Fogd A Kezem Alapítvány háza táján, az RG-STÚDIÓ-val való közreműködésük során. Az alapítvány vezetőjével, Tóth Péterrel és az RG-STÚDIÓ tulajdonosával, Erős Gáborral beszélgettünk arról, hogy milyen igazi hozzáadott értéke lehet az online marketingnek a civil szférában is. 

Egy pécsi vezetői klubban kezdődött az ismertség a két fél között, ami a mai napra már több sikeres együttműködési mérföldkövet eredményezett.

– Még a covid előtt, a klubban meséltem arról a többieknek, hogy az Alapítvány Király utcai boltja bezárt és így nincs hol értékesíteni a fiatalokkal közösen készített termékeket – kezdte a visszaemlékezést Péter. – Ez bevételi oldalról is érződött és persze a társadalmi üzenete is jelentős volt a boltunknak. Ekkor javasolta Gábor a webshop kialakítását. Nem sokkal ezután ültem le Berek Péterrel, az RG-STÚDIÓ értékesítési vezetőjével egyeztetni, aki rávilágított a webáruház előnyeire, buktatóira és meggyőzött arról, hogy ez egy rentábilis és jó út az Alapítvány számára. Ez a tanácsadás adott löketet ahhoz, hogy belevágjunk a webshop fejlesztésbe.

A webshop azóta is működik, bár nem indult óriási lendülettel az értékesítés, de az Alapítvány számára ez elsősorban egy mellékszál, ami kiegészíti és támogatja a fő célokat.

Már a webshop működése során találkozott ismét az RG-STÚDIÓ és a Fogd A Kezem, hiszen online marketing szakértőként Gábor csapata továbbra is látta a potenciált az online térben.

– Nem volt kérdés, hogy támogatjuk az Alapítványt: ekkor vágtunk bele a SEO tevékenységbe.  – mesélte Gábor. – A cél az volt, hogy az alapítványnak ne kelljen külön költségen hirdetni, így a keresőoptimalizálást választottuk támogatásként, hogy a webshop minél jobb helyen jelenjen meg a Google keresőben. Így hosszútávon organikus forgalmat terel az oldalra és értékesítés növelő hatása lesz. Pár hónap elteltével érezhető is volt az eredmény.

– Már ez hozzáadott értéket jelentett az Alapítvány számára, hiszen jobban szem előtt voltunk online, ráadásul a termékportfoliónk ott volt a webshopon, nem kellett külön ajánlókat készíteni a vásárlás iránt érdeklődőknek – veszi át a szót Péter

Ezután 2022 őszén nagyköveti kampányba fogott az Alapítvány több támogatója: Kutyáncsánin Jevrem, Lipics Zsolt, Pánovics András, ifj. Ranga László, Ranga Péter raliversenyzők, Siptár Dávid, és Erős Gábor vállalták, hogy arcukat adják a kezdeményezéshez.

Gábor így emlékezett erre vissza: – Az alapítvány nemes céljainak a népszerűsítésében és az általuk készített mesés ajándékok megismertetésében segítettünk. Számos partnerünknek ajánlottuk vagy épp mi magunk is ajándékoztuk a Fogd A Kezem termékeit. Ekkor sikerült úgy fellendíteni a weboldal eladásait, hogy a marketing szakértői csapatunk által tervezett webshop értékesítés támogató kampányt elhalasztottuk.

2023 tavaszán egy új koncepciót fogalmaztunk meg és az adó 1% Alapítványnak való felajánlására indítottunk kampányt. – Ősszel látható is volt az eredmény, hiszen jóval nagyobb felajánlást kapott az Alapítvány a korábbi évekhez képest, amit a rekreációs szoba felújítására fordítottunk – egészítette ki Péter. – Az RG-STÚDIÓ CSR tevékenysége révén az év végén egy értékesítés támogató kampányba fogtunk. 2023 végére, a munkájuk eredményeként kisöpörtük a raktárkészletet.

Miért éri meg mindez?

Az értelmi sérül vagy autista felnőttek kézzel fogható értéket, eladható terméket állítanak elő, amire ők maguk és családjuk is büszke lehet. A befolyt közel háromszor nagyobb bevétel pedig óriási segítség arra, hogy akár a pályázatok kísérőköltségeit, vagy az egyéb lyukakat a kiadásainkban be tudjuk foltozni, amiket az adományok, állami támogatások egyéb források nem tudnak fedezni – mondta el Péter.

Örömteli és érdekes kihívás lesz a 2024-es év, hiszen az üres raktárakat valameddig fel kell tölteni úgy, hogy a termék gyártási folyamat terápia és élvezeti forrás maradjon az Alapítványban dolgozó fiatalok számára. Izgatottan állunk elébe! – folytatta Péter. – Azt javaslom mindenkinek, akár forprofit akár nonprofit szektorban, hogy dolgozzon bizalommal szakértőkkel. Mi minden esetben az előnyeit láttuk az RG-STÚDIÓ tanácsainak. Pontos, precíz és érthető volt a közös munka. Az elakadásokat megoldották, mindenben támogattak minket, s bár ezek a szolgáltatások számszerűsíthető értéket képeznek a piacon, számunkra az együttműködésünk gyümölcsözőbb volt, mintha pénzbeli támogatást kaptunk volna tőlük: értékesítettünk, még szélesebb körben ismertek meg minket és olyan értéket kaptunk, ami pénzben nem fejezhető ki.