A komlói Anderson Group Hungary Kft. ügyvezetőjeként Teszárik Zoltán közel 20 éves tapasztalattal rendelkezik az értékesítés és az ügyfélszolgálat területén. Cégvezetőként elkötelezte magát a legmodernebb megoldások, technológiák felkutatása, használata mellett. Az Anderson Group Hungary képzett kollégái segítségével teljeskörű irodai adminisztrációs és ügyfélszolgálati tevékenységet nyújt partnereinek, ezzel biztosítva számukra a versenyelőnyt. Teszárik Zoltán célja, hogy a vállalkozás Magyarországon meghatározó szerepet töltsön be az ügyfélszolgálati, valamint a help desk területeken, sok új munkahelyet teremtve. Munkáját a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Az Év Üzletembere Díjjal ismerte el.
– Nagy öröm számomra ez a díj, egyben hatalmas motivációt jelent. Amikor arról értesültem, hogy én kapom meg, rögtön az jutott eszembe, hogy innentől kezdve kétszer annyit kell tennem, hogy a magam számára is méltóvá váljak rá. Meglepetés volt számomra, hogy mások az év üzletembereként tekintenek rám.
– Néhány éve arról beszélgettünk, hogy nem mindenki érti, mit is jelent a teljes értékesítési folyamat lebonyolítása, a széles körű irodai adminisztrációs és ügyfélszolgálati tevékenység, amelyet az Anderson Group Hungary nyújt. Ebben a tekintetben sikerült előrelépniük?
– A nagy cégek teljes mértékben értik, hogy mivel foglalkozunk, belőlük kerülnek ki a partnereink. Kiválóan tudunk együttműködni velük, mert van tapasztalatuk, pontosan tudják, hogy mit várnak el tőlünk vagy mik az előnyei, a nehézségei egy ilyen jellegű együttműködésnek. Az elmúlt években új elemként az informatikai help desk szolgáltatást is felvettük a portfóliónkba.
– Miként lehet fölépíteni egy ilyen prosperáló vállalkozást egy olyan gazdaságilag kevésbé szárnyaló térségben, mint Komló?
– Olyan működési területen vagyunk jelen, ahol tulajdonképpen nincs jelentősége annak, hogy fizikailag hol működik a cég, hiszen többségében online és telefonon dolgozunk. Cégvezetőként sokat vagyok úton, építem a szakmai kapcsolatrendszeremet, ezért rendszeresen járok Budapestre. Ez szinte bárhonnan megoldható. A mi esetünkben nem a működési hely, sokkal inkább a szolgáltatás minősége és a költsége az elsődleges. A Covid eredményeként szinte mindent meg lehet online, tréningeket, oktatásokat, megbeszéléseket tartani, a mi üzleti folyamatainkra egyértelműen pozitív hatást gyakorolt a járvány. Viszont elérkeztünk arra a szintre, amikor már nem találunk megfelelő mennyiségben képzett munkaerőt Komlón és térségében, ezért folyamatban van a pécsi iroda megnyitása. Vállalkozásunkban a folyamatos növekedés jelenti a következő lépést, amit a Covid késleltetett. Célunk, hogy minél magasabb értékű munkákat, feladatokat tudjunk végezni a megrendelőink részére. A pécsi iroda nem váltja ki a komlóit, hanem új egységként kezd el működni. Eddig kizárólag magyar nyelvű megbízóink voltak, most szerződtünk egy légitársasággal, ahol angol nyelven kell kommunikálnunk, de nyitunk a német nyelvterület felé is, ez is az apropója a pécsi iroda megnyitásának.
– Az önök által nyújtott szolgáltatás megkívánja, hogy mind informatikai, mind szakmai tudásban naprakészek legyenek. Miként lehet követni ezt a gyors fejlődést?
– A munkaerő felvételénél fontos kitétel, hogy olyan alaptudással rendelkezzenek, amelyet könnyen az adott megbízók által elvárt speciális munkafolyamatokhoz igazítva tudunk fejleszteni. Elsősorban a tanulni vágyó, pozitív attitűddel bíró, a technológia kezelésére nyitott kollégákkal tudunk jól együttműködni. A megbízóink betanítanak bennünket a náluk extraként, egyedi tudásként jelentkező ismeretekre, azonban roppant fontos a technológia kezelésében való jártasság. Magas színvonalú technológiával dolgozunk, az ügyfélszolgálati és a támogatószoftverek a legjobbak, amik elérhetők, de magunknak is fejlesztünk szoftvereket, éppen a mesterséges intelligenciát építjük be a folyamatainkba. Ezt például kiválóan tudjuk használni egy meglévő adatbázisban való azonnali információkeresésre.
– Cégvezetőként milyen szempontokat tart szem előtt, milyen vezérelvek alapján végzi a munkáját?
– Teljes mértékben támogató vezetőnek tartom magamat, az utasítások helyett a kulturált kommunikációban hiszek, amellyel mindenkit a helyes irányba lehet állítani. Ez eddig szinte minden esetben működött. Azt gondolom, egy munkahelynek olyannak kell lennie, ahol én is jól érzem magamat. Magam sem szeretnék egy stresszes, sok feszültséget magában hordozó közegben dolgozni.
Naponta 8–10 órát töltünk a munkahelyünkön, ezért sem mindegy, hogy ez a hosszú idő milyen légkörben telik el. Vezetőként fontos számomra, hogy kulturált, kényelmes környezetet tudjak biztosítani, ami szinte ugyanannyira fontos, mint a fizetés.
K.T.