Új, a korábbinál nagyobb és kényelmesebb helyre költözik a Trenkwalder pécsi irodája. A Trenkwalder Magyarország egyik vezető szereplője a HR-szolgáltatás területén, immár több mint 25 éve. Új pécsi irodájuk ezentúl a Király u. 66. sz. alatti Király ház földszintjén lesz megtalálható. A költözést az iroda létszámának bővülése is indokolta, és ahogy a vállalat nyugati régiójának fizikai toborzásért felelős vezetője, Abay-Nemes Máté mondja, szerették volna már egy nagyobb, a belvároshoz közelebbi, modern irodában fogadni az ügyfeleiket.
– Az új iroda megnyitása több szempontból is előnyös. Egyrészt csapatbővülésre kínál lehetőséget, mivel a nagyobb hely miatt több belsős kollégával tudunk dolgozni, másrészt a partnereink, az ügyfelek, illetve a munkavállalók vagy az álláskeresők is könnyebben megtalálnak bennünket. A korábbinál sokkal feltűnőbb lesz a jelenlétünk, ami önmagában is jelentős marketingértékkel bír, és a hozzánk érkezők szebb, komfortosabb közegben érezhetik magukat nálunk. Az elmúlt három-négy évben a dél-dunántúli régióban és különösen Baranya megyében sokat fejlődött a Trenkwalder, ami szintén indokolta az új irodába költözést.
– A hazai munkaerőpiac – amelyen a Trenkwalder is működik – jelentős változáson megy át. Ma milyen kihívásokkal néznek szembe és mi jelenti a sikerélményt az önök számára?
– Hiszünk abban, hogy minden munkavállaló és munkát kereső ember számára létezik egy úgymond tökéletes munkahely vagy egy tökéletes pozíció, emellett arról is meg vagyunk győződve, hogy minden pozícióra létezik tökéletes jelölt. A mi feladatunk, mondhatnánk küldetésünk az, hogy a két fél között hidat képezzünk. A Trenkwalderrel igyekszünk az egész HR-szolgáltatói piacot lefedni, a diákfoglalkoztatástól kezdve az aktív korú felnőttek foglalkoztatásán át a nyugdíjas foglalkoztatásig minden korosztállyal kapcsolatba kerülünk, mint ahogy megváltozott munkaképességűekkel és külföldi munkavállalókkal is. Mindezek mellett egyre több ügyfél keres meg bennünket üzleti folyamataik kiszervezésével. A HR-piac igen sokat változott az elmúlt időben. Egyre kevesebb az aktív korú munkavállaló Magyarországon, ami a munkaerő elvándorlására, illetve az öregedő társadalomra is visszavezethető. Ezzel kapcsolatban minden évben kiadunk egy színvonalas szakmai anyagot Mobilitási Index címmel. A 2023-as felmérésünkből is az látszik, hogy a megkérdezettek 46%-a hajlandó lenne elköltözni akár belföldön, akár külföldre.
– Baranyára is ez jellemző?
– Minden megye egy kicsit más, és mindenhol megvannak a speciális körülmények. Nálunk, szemben például az északi régióval, sokkal vegyesebb képet mutat a gyártói, illetve a termelői szektor. Komárom–Esztergom vagy Győr–Moson–Sopron vármegyében jóval nagyobb arányban működnek autóipari beszállítók, itt a Dél-Dunántúlon nem tolódott el ennyire az arányuk, viszont az autóiparnak való kitettség közvetetten minket is érint.
– Többségében azt gondolnánk, hogy elsősorban a cégek veszik igénybe egy HR-cég szolgáltatásait, de jellemző-e, hogy a munkavállalók keresik meg önöket, hogy találjanak nekik egy jó állást?
– Ez egyre gyakoribb, egyik fél sincs meg a másik nélkül. Van, aki személyesen bejön az irodánkba kezében az önéletrajzával, és elmondja, hogy milyen területen, milyen feltételek mentén szeretne elhelyezkedni. Gyakran pályakezdő jelöltek választják az álláskeresésnek ezt a módját. Nagy számban előfordulnak olyanok is, akik váltani szeretnének, vagy esetleg kipróbálnák magukat más területen. Még olyan pályázóval is találkozunk, aki szeretné magát megversenyeztetni a piacon, hátha ráakad egy jobb lehetőségre és így a jelenleginél sokkal kedvezőbb pozícióban helyezkedik el egy jobb feltételeket biztosító munkáltatónál.
– A kis- vagy középvállalkozások, amelyeknél sok esetben nincs külön munkatárs a HR-feladatok ellátására, egyre többször fordulnak külső szervezethez segítségért. Milyen előnyük származhat ebből?
– Elsősorban az, hogy olyan profi szakemberekkel kerülnek kapcsolatba, akik megspórolják nekik a több éves tanulási folyamatot. A mi profilunk a toborzás, a munkaerő-kiválasztás, amivel napi szinten foglalkozunk Magyarországon több mint 25 éve. Olyan módszereink, folyamataink, tapasztalataink vannak, amelyek által hatékonyabban megtaláljuk azokat a munkavállalókat, akiket a nem ilyen profilú cégek esetleg nem tudnak elérni vagy megszólítani. Egy komoly álláshirdetést nem elég egyszer kirakni a közösségimédia- vagy egy álláskereső platformra, mert nem tud olyan elérésszámot produkálni, mint egy profi szakember. Mindezek mellett azt is ki kell emelni, hogy nekünk rendelkezésünkre áll egy 450.000 fős saját adatbázis is, ami egyedülálló az országban.
K.T.