Vidéki, lassú és finom: a Trabert Hof

Egyre ismertebb és népszerűbb a Trabert család 300 éves öröksége Fekeden. Az egykori parasztgazdaság ma már gasztroturisztikai attrakció: stifolder és sváb füstölt áruk, családi stílusú étterem, specialty kávézó és vidéki sütiző nyújt slow living élményt. Kénytelen gyakorolni a lelassulás művészetét, aki ellátogat az elsősorban hagyományos sváb ételeket kínáló Trabert Hofba, a vasárnapi ebéd például olyan, mintha egy kedves rokonunkhoz mennénk vendégségbe. De a tematikus gasztroprogramok is megteremtik a vidéki életérzést – mondja Papp Gábor, a Trabert Hof vezetője.

 

– Hozzánk, vidékre többnyire a helyi vendégek jönnek, és külön programot jelent meglátogatni bennünket. Az időjárás is jelentősen befolyásolja az utazási kedvet, ennek ellenére szépen nő a látogatottságunk. Tavaly megnyitottuk a pajtát mint étkező- és rendezvényteret, ez amiatt is fontos szerepet játszik, mert a kis lakásétterem hétvégente már kicsinek bizonyul. Van egy kialakult szűkebb étlapunk, ami a vendégek nagy kedvenceit tartalmazza, de szinte minden hétvégén kínálunk egy a szezonalitást követő új tematikát, ami miatt érdemes újra és újra ellátogatni hozzánk.

– A helyi vendégek mellett kik fedezték fel a Trabert Hofot?

– Főként egy 35–40 km-es sugarú körből érkeznek a vendégeink, tavasztól azonban a turisták is megjelennek. Nagyon jót tett az ismertségünknek, hogy bekerültünk a 444 jó hely Magyarországon c. kiadványba, annak is a top 10-es válogatásába, emellett volt néhány országos médiamegjelenésünk, ami felkeltette a távolról érkezők érdeklődését is.

– Mi az, amit önök jól tudnak, amiért szívesen jönnek a vendégek?

– Mi nem egy klasszikus vendéglátásra rendezkedtünk be, sokkal inkább egy élményalapú gasztronómiára. Ez három lábon áll. Egyrészt magának a helynek van egyfajta egyedi hangulata: egy gyönyörű sváb faluban vagyunk egy megújított gyönyörű sváb parasztházban, ahol egyszerre van jelen a modern és a hagyomány. Ez mind a fiatalabb, mind az idősebb generációk számára is értelmezhető és szerethető környezet. Másik lábként ott van a sváb gyökerekkel rendelkező, de újragondolt, korszerűsített gasztronómia, harmadik elemként pedig az a fajta közvetlen, szinte baráti hangulatú vendéglátás, ami nem a formalitásokra épül. Mintha egy közeli ismerőshöz vagy rokonhoz mennénk vendégségbe. Nálunk lelassulnak az emberek, beszélgetnek, beszélgetünk egymással, az itt eltöltött néhány óra feltölti őket. Az egyéni vendégek mellett már a cégek is felfedeztek bennünket. Volt, hogy külföldi partnerrel érkeztek egy zártkörű megbeszélésre – előnyünk, hogy távol vagyunk a várostól, így teljes diszkrécióval tudjuk kiszolgálni ezeket az alkalmakat –, ilyen lehetőséget nyitvatartási időn kívül is szívesen biztosítunk számukra.

– Mennyire marad magára az ember a hétköznapokban, esetleg van olyan szervezet, intézmény, amellyel együttműködik a hely népszerűsítése érdekében?

– Nincsenek, és nem is nagyon látom azokat a szereplőket, akikkel ilyen típusú együttműködéseket lehetne alakítani. Egy kis partnerünk van, aki minden évben egyszer eljön és hozza a slow travel programjának a résztvevőit, de rajtuk kívül egyelőre nem látunk potenciális partnereket. Persze az is igaz, hogy kevés időm és energiám van arra, hogy megfelelő szinten menedzseljem a Trabert Hofot, mert kisvállalkozóként több fronton is helyt kell állnom, erre már nem marad kapacitásom. A kamarában a turisztikai bizottságban elindult egy együtt gondolkodás, hogy a megyében működő szereplők ajánlják egymást a turistáknak. Felkerültünk a tavaly kiadott megyei turisztikai térképre, amit nagyon jó kezdeményezésnek tartok. Előbb-utóbb a fejlődés érdekében biztosan nagyobb fókuszt kell helyeznem a marketingre. Mert azt látjuk, hogy egy jó gasztronómiai élményért az emberek szívesen beülnek az autóba. Ráadásul Feked jó helyen van az M6-os autópályától 7 km-re, ezért van benne ráció, hogy ne csak a térségben hirdessük magunkat.

– Milyen potenciál van még Fekedben, a Trabert Hofban?

– A közeljövőben szeretnénk esküvői helyszínként is megjelenni. Úgy látjuk, van igény a kisebb, 30–40 fő körüli csendesebb események megszervezésére. Erősödni akarunk a cégeknek kínált szolgáltatások terén is. Középtávon az országos ismertségünket kívánjuk erősíteni, például a hajós, szállodahajós turizmus megszólítása sok lehetőséget rejt, a hosszú távú terveink között pedig egy saját szálláskapacitás kialakítása szerepel. Természetesen mindezek mögött továbbra is ott van a Fekedi Stifolder, amivel a gasztronómiai vállalkozást megalapoztuk, ez azonban egy kicsit háttérbe szorult az elmúlt évben. Éppen a minap keresett meg bennünket egy olyan partnerünk, aki a prémium minőségű gasztroszolgáltatóknak szállít be, így számos helyre eljuthatunk a nemzetközi díjakkal elismert füstölt áruinkkal. Idén erre is kell koncentrálnunk.

K.T.