Indulj előnnyel! – Mi várható az online marketingben az év hátralévő részében?

Az RG-STÚDIÓ Online Marketingügynökség szakértőit kérdeztük arról, hogy mi várható a 2025-ös évben online marketing fronton. A szakértők rávilágítottak néhány kulcsfontosságú területre, amelyekre érdemes kiemelt figyelmet fordítaniuk a vállalkozásoknak az elkövetkező hónapokban. A vállalkozásod méretétől és árbevételétől függetlenül az alábbi trendek és változások a te webáruházadat is érinthetik.

Webáruházak akadálymentesítése

A digitális térben egyre hangsúlyosabbá válik, hogy az online tartalmak mindenki számára elérhetőek legyenek. Ez nem csupán etikai szempont, hanem egyre inkább jogi követelmény is. 2025. júniusától ugyanis az EU irányelvei alapján a webáruházak számára is kötelezővé válik az akadálymentesítés, azaz a webáruház hozzáférhetővé tétele mindenki számára, beleértve azokat is, akik kognitív vagy fizikai károsodással vagy korlátozásokkal élnek.

Néhány feladat, melyekkel foglalkozni kell az akadálymentesítéskor:

  • Megfelelő színkontraszt alkalmazása,
  • Megfelelő betűméretek használata, címsorok logikus felépítése,
  • A képekhez alt tag-eket kell biztosítani, illetve az audió és videós tartalmakhoz szöveges leírást.

 

4 meghatározó online marketing trend 2025-re

Az RG-STÚDIÓ szakértői összegyűjtötték a 2025-re vonatkozó legfontosabb marketing előrejelzéseket is, amelyek iránymutatást nyújtanak a vállalkozások számára az év hátralévő részében.

  1. A hang- és képi keresés terjedése új SEO irányokat hoz: az ezekre szabott tartalmak előnyt élveznek a keresőmotorokban.
  2. A személyre szabott vásárlási élmény térnyerése miatt az AI chatbotok nélkülözhetetlenné válnak a termékajánlásokban és upsell/cross-sell eszközként.
  3. Az adatvédelem és a személyre szabott élmény iránti igény is erősödik, így érdemes előtérbe helyezni a nulladik féltől származó, azaz önkéntes alapon megadott adatok gyűjtését (pl. szavazásokkal, kvízekkel, termékkonfigurátorokkal).
  4. Egyre fontosabb a felhasználók számára a társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság és a hitelesség. Olyan márkákat választanak, melyek összhangban vannak ezekkel az értékekkel. A UGC (user generated content) segít növelni a hitelességet, míg a saját, célzott marketingeddel hangsúlyozhatod az értékeidet.

A személyre szabottság azonban nem csupán a vásárlási élmény kialakításában, hanem az online marketing stratégiád tervezésében és megvalósításában is kulcsfontosságú. Az RG-STÚDIÓ szakértői is ezt vallják: a dobozos megközelítések helyett vállalkozásodra szabott megoldásokat kínálnak. Néhány száztól egészen a több milliárdos éves árbevételű cégekig segítenek sikereket elérni az online térben számos iparágban, így bátran keresd őket, hogy elérd üzleti céljaidat!