A hazai TOP10-ben az RG-STÚDIÓ

Már csak a „műfaj” turbulens mivolta miatt is kevés olyan onlinemarketing-ügynökség működik ma hazánkban, amely 25 éve folyamatosan jelen van a piacon – a pécsi RG-STÚDIÓ azonban ezt elmondhatja magáról. A vállalkozás alapítója, Erős Gábor nem a megszokott trendeket követve formálta és formálja ma is a cégét, olyan elveket fogalmazott meg önmaguk számára, amelyek sokszor ellene mennek az „átlaggondolkodásnak”, mégis stabillá és keresetté tették az ügynökséget – amelyet az országban egyes szakmai szempontok szerint a  TOP10-ben jegyeznek.

 

– Két és fél évtizede azért hagytam ott az akkori igen jól fizető építészmérnöki állásomat, mert láttam, hogy a rossz marketing miatt projekteket veszít a cégünk. Úgy döntöttem, hogy létrehozom azt a vállalkozást, amely megmutatja a vállalatoknak, hogy igenis lehet marketinggel plusz bevételt generálni. Tehát a marketing ne egy szükséges rossz vagy kidobott pénzt legyen, ahogy azt sokan gondolták. A mai napig is azokkal az ügyfelekkel dolgozunk éveken át együtt, akik osztják ezt a nézetet. Nem projektvadászok vagyunk, hanem hosszú távú együttműködésekben gondolkodunk, és stratégia mentén működünk.

– 25 év jelentős idő egy cég életében is, pláne az online marketing műfajában.

– Rendkívül büszke vagyok arra, hogy az országban az elsők között jött létre ezen a területen a cégünk, és még mindig versenyben vagyunk. Azt is különleges teljesítménynek tartom, hogy innen Baranyából, Pécsről látjuk el az ország minden pontján megtalálható ügyfeleinket, sokuk digitális térben való megjelenése kapcsolódik a nevünkhöz, pl. az országos Rádió 1-é, de mi építettük fel a Telenor közösségi bázisát vagy fektettük le a Bosch Magyarország onlinemarketing-stratégiájának az alapjait. Az ügyfeleink többsége évek, évtizedek óta hűséges hozzánk, ez a folytonosság egyébként az online marketing sikerességéhez is hozzájárul.

Az RG-STÚDIÓ klasszikus fejlődésen ment keresztül: kezdtük egy albérletben, majd irodát béreltünk, aztán vásároltunk egy saját kisebb irodát, ma pedig egy korszerű nagy, saját tulajdonú irodában dolgozunk, modern körülmények között. A munkatársainkat régóta egyfajta forrásként kezeljük, nálunk nem az ügyfél, hanem a munkatárs az első. Ennek megfelelően priorizáljuk a partnereinket, azokkal dolgozunk együtt, akikkel működik a kémia. Nem a munkatársat erőltetjük bele a helyzetbe, hanem először egy másik kollégával próbáljuk meg vinni a projektet, és ha így sem megy, akkor felmondjuk az együttműködést. Ennek is köszönhető, hogy nálunk évek óta zéró a fluktuáció.

– A ma működő cégek többségét nem ez a fajta gondolkodás jellemzi.

– Sokszor előnyünkre válhat a sémákból való kilépés. Azt gondolom, hogy abban is állhat az előnyünk, hogy én már eggyel hátrébb léptem a cégvezetésből, sokkal inkább támogató jelleggel vagyok jelen a stratégiai oldalon. Néhány dologban összeütközünk a menedzsmenttel, és a viták során derül ki, hogy vajon átvihető-e a cégen az elképzelésem. Ez viszont azt feltételezi, hogy hárman, akik a céget vezetjük, abszolút őszinte kapcsolatot ápolunk, így meg tudjuk mondani a másiknak, ha nem értünk vele egyet. Emellett fontosnak tartom, hogy az itt dolgozók számára olyan körülményeket és jövőképet biztosítson a cég, ami megnyugvással tölti el őket, oldja a mindennapokkal kapcsolatos szorongásaikat, ezáltal minőségi teljesítményt lesznek képesek nyújtani. Azt gondolom, hogy ha egy megfelelő bizalmi viszony és színvonal mellett nagy szabadságot adunk a kollégáinknak, akkor velünk egy irányba tartanak.

– Miért maradt meg vidéki, pécsi ügynökségnek az RG-STÚDIÓ?

– Magam nem kötődöm Budapesthez, és a kollégáim sem akarnak elmenni Pécsről, sőt van olyan munkatársunk, aki a fővárosból érkezett hozzánk. Semmilyen hátránya sincs annak, hogy vidéki ügynökségként működünk. Az sem célunk, hogy a jelenleginél sokkal nagyobbra nőjünk, a jövőben is szeretnénk tisztességesen, de nyugodtan, mindenféle pszichés nyomás nélkül dolgozni.

– Hogyan alakul a jövő, milyen célok eléréséért dolgoznak?

– Ma számos pályázati lehetőség adott a vállalkozások számára, amelyekben onlinemarketing-szolgáltatást vehetnek igénybe, de csak minősített beszállítókkal dolgoztathatnak. Mivel már régóta benne vagyunk a minősített multiprogram rendszerben is, így hozzánk is számos megkeresés érkezik együttműködésekre. A másik dolog, amire fókuszálunk, a munkánk hatásfokának növelése, aminek az egyik komponense a mesterséges intelligencia alkalmazása – ezt az eszközt a vállalat működtetéséhez szeretnénk használni. A kollégáim is akkor érzik igazán jól magukat, ha megvan a kellő szakmai kihívás számukra, az MI-re pedig azokat a munkákat, folyamatokat hagyhatjuk, amelyekhez nem szükséges emberi kreativitás. Ezzel jelentős terhet tudunk levenni a vállukról.

K.T.