Autóteszt: Györki Renátó – Leapmotor C10 REEV

A kínai befektetés-ösztönzéssel, és kínai beszállítói lánc optimalizálással foglalkozó China Europe Industrial Cooperation Center ügyvezetője és a PBKIK kínai üzletfejlesztési nagykövete, a Nyitrai Autóház legújabb kínai autómárkája, a Leapmotor hatótávnövelővel ellátott SUV modelljét próbálta ki.

Örültem ennek a lehetőségnek, mert hajlok arra, hogy a kínai elektromos autók közül válasszuk ki a következő családi autónkat. Ez a modell is kizárólag elektromosan hajtja a kerekeket, és azt is láttam, hogy létezik belőle teljesen elektromos változat is, emiatt nekem nagyon tetszik.

Miért választana elektromos autót?

Munkámból fakadóan sokat autózok, emiatt a gazdaságossági szempontok is fontosak, és természetesen a környezetvédelm is befolyásolja a gondolkodásomat. Bár sokan azt mondják, hogy az elektromos autók nem adnak kellő vezetési élményt, én azt gondolom, hogy inkább másfajta élményt adnak. A hangtalan suhanás, az azonnal ébredő nyomaték, és az egyszerűségből fakadó nyugalom sokszor ér annyit, mint egy pörgős benzinmotor. Az viszont kétségtelen, hogy ellentétes pólusokról beszélünk.

A tesztautó a Leapmotor C10 hatótávnövelős kivitele, egyfajta híd a két hajtási koncepció között.

Annyiban mindenképp, hogy az akkumulátorokkal kapcsolatos aggályokat eloszlatja a közel 1000 kilométeres hatótáv. Ezt leszámítva tulajdonképpen elektromos autóként viselkedik, még akkor is nagyon csendes, amikor beindul a benzinmotor. A menetteljesítmények meggyőzőek, erős, dinamikus, jó vezetni a C10-et, mikor nem az autóra koncentráltam, azt vettem észre, hogy nagyon komfortosan utazok benne. A tesztúton csak elektromosan közlekedtünk, és a több mint 100 kilométeres elektromos hatótáv nagyon sok esetben elegendő is. Ráadásul ez a hatótáv reális, úgy láttam, hogy a megtett kilométerek arányában csökkent az érték, és a fedélzeti számítógép szerinti fogyasztás is kedvező volt.

Az elmúlt egy évben szinte berobbantak a kínai autók az európai autópiacra, a sikerhez pedig a forma az első lépcső. A Leapmotor C10 dizájnja mennyire illik az utcaképbe?

Letisztult, elegáns, igényes, egy pillanatra sincs olyan érzése az embernek, hogy bármilyen kompromisszumot kellett volna kötni. A minőség is korrekt, egyenletesek a hézagok az elemek közt, szép a fényezés. Egyedül a karosszériába simuló kilincsek furcsák, de ennek a jobb légellenállás lehet az oka. Feltűnt még az is, hogy nem kínai abroncsok vannak az autón, hanem egy neves világmárka sportos gumijai.

Ez a letisztultság érezhető az utastérben is, ami talán azért furcsa, mert eddig úgy tudtuk, hogy a távol keleti vásárlók a díszesebb, csillogóbb, látványosabb megoldásokat szeretik.

Ez is mutatja, hogy mennyire jól alkalmazkodtak az európai igényekhez. A kínai autós imádja a sok gombot, nekik ez a belső tér túl egyszerű. Ez a skandináv stílus inkább a mi ízlésünknek felel meg. Itt is ugyanazt tudom elmondani, mint a külső kapcsán, minőségi az összkép, és azok a részletek is, amelyekkel találkozik a felhasználó. Az eldugottabb részeken már találni egy-két olcsóbb megoldást, de azt hiszem ez más gyártók autóinál sincs másként. Kellemes az üléspozíció, nekem tetszik, hogy kicsit magasabbról látom át a forgalmat. Kényelmesek az ülések, az pedig, hogy ez a jobban felszerelt modell még ülésszellőztetést is kapott talán még ebben a kategóriában is kiemelkedő. Hátul óriási a tér, a lábaknak és a fejeknek is bőséggel  jut hely. Pakolórekeszekből is jutott mindenhová, bár a kesztyűtartóról mintha elfeledkeztek volna, kisautós a mérete és a belseje is csak egy egyszerű műanyag. A csomagtartónál sajnos meg kell fizetni a tágas utastér és a kétféle üzemanyag árát, mert az akkumulátor miatt a raktér nem annyira tágas mint vártam. Viszont a padló alatt kulturált a kiegészítők tárolóhelye és a kétfajta töltőkábel is jár az autóhoz, nem kérnek érte plusz pénzt.

A felszereltség nagyon gazdag, mi az ami Önnek fontos ezekből az extrákból?

Két gyermekünk van, így a biztonsági berendezések mindenképpen. Nagyon hasznos a biztonságos kiszállást segítő rendszer, ami a figyelmetlen ajtónyitásokat segít megelőzni. A hatalmas panorámatető nekem nem létszükséglet, de sokaknak fontos lehet. A vezetési asszisztensekkel kapcsolatban kettősek az érzéseim, egyrészt engem is zavar a sok csipogás, figyelmeztetés, cserébe nagyon kényelmessé és biztonságossá teszik az utazást, és ami nagyon zavaró, azt ki lehet kapcsolni. Nagyon tetszik, hogy korrekt a menürendszer magyarítása, mindent érthetően és világosan ír ki az autó. Nem kifejezetten extra, viszont nekem nagyon tetszik, hogy a szellőzést rejtett rostélyokkal oldották meg. Ez amellett, hogy elegáns, még huzatmentes is.

Mennyire lehet személyre szabni a C10-et?

Már a bejutás is az, mert elég hozzá a mobilunk. Van egy érdekes alkalmazás, amivel automatizált műveleteket hozhatunk létre. Ebben nem tudtam jobban elmélyedni, de úgy látom, hogy egy okosotthonhoz hasonlóan lehet személyre szabni az autót. Tetszik, hogy a teljeskörű kapcsolódási lehetőségek és a vezetéknélküli töltés megléte mellett is központi helyen marad a telefonunk, nem egy eldugott rekeszben alakítottak ki neki helyet. Ez hasznos, mert sokszor jó, ha rá tudunk pillantani a kijelzőre. Ügyes az is, hogy a kormány kezelőgombjai is több funkciót kaptak, ha például kiválasztjuk a tükörállítást, akkor ezekkel lehet pozícionálni a külső tükröket. Hozzáteszem, hogy nem igazán kedvelem a mai autók tablet központú kialakítását, de az tény, hogy a Leapmotornál igazán jól oldották meg ezt a feladatot.

A kínai modellektől mindenki alacsony árat vár. Igaz ez a C10-re is?

Részben igen,. Semmiképpen sem egy dömpingáron kínált szegényes távol-keleti autó. Tisztességesen felszerelt, igényes járművet ad a Leapmotor, úgy, hogy nem kell kompromisszumokat kötni. A vételár ezért abszolút értékben nem alacsony, de ha a felszereltséggel és kínált szolgáltatásokkal együtt vizsgáljuk, vagyis az ár-érték arányt nézve, úgy már mindenképpen nagyon versenyképes, talán ez is magyarázza az európai sikereket.

TR.

A tesztautó adatai:

Hengerűrtartalom:                                     1499 ccm

Maximális teljesítmény:                             215 LE (158 kW)

Maximális nyomaték:                                 320 Nm

Csomagtér:                                                   400 liter

Maximális sebesség:                                    170 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                8.5 s

Maximális hatótáv:                                     970 km

Alapár (magánügyfél):                               14 990 000 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések: Első-, oldal- és függönylégzsákok, belsőoldali légyzsák,  adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, kiszállást segítő rendszer, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, LED világítás, 360 fokos kamerarendszer, NFC kulcs, panoráma napfénytető, elektromosan állítható első ülések

 

Közelgő rendezvényeink