Élénk mozgolódás érzékelhető a natúr- és biokozmetikumok piacán, egyre több gyártó állít elő természetes alapanyagokból bőrápoló terméket. A kereslet is megugrott, hiszen mind nagyobb igény mutatkozik a kemikáliákat nélkülöző, az egészséget támogató arckrémek, dezodorok, tisztálkodószerek iránt. Sok a bőrbetegséggel, illetve különféle érzékenységgel küzdő gyermek és felnőtt, ezért is kezdett néhány évvel ezelőtt 100%-ban natúr alapanyagokból kozmetikumokat készíteni a pécsi Lumill Kft. HappySkin termékcsaládja mára kedveltté és keresetté vált, bár a vállalkozás tulajdonosa és a termékek megálmodója, Göcsei Kamilla szerint még mindig nagyon sok a teendő a felhasználók tájékoztatása, edukálása terén.
– Gyerekkoromtól ekcémával küzdöttem, rengeteg terméket kipróbáltam, ami segíthet, de egyik sem járt olyan eredménnyel, amit ígért. Igazán anyaként erősödött fel bennem az igény a kompromisszumok nélküli, természetes bőrápolás iránt. Mind a mai napig megdöbbentő számomra, hogy olyan nagy és neves cégek hangoztatják a natúrságot, amelyek valójában a közelébe sem érnek a valódi natúr szépségápolás fogalmának. Ráadásul alapanyagaikban számos összetevő a „nem natúr” kategóriába tartozik. Ezért szerettem volna olyan kozmetikumokat létrehozni, ahol semmiben sem kell alkut kötnöm, így született meg a HappySkin – foglalja össze röviden Kamilla a termékcsalád történetét.
– Kit lehet megszólítani a natúrkozmetikum fogalommal?
– Vannak, akik egy gyerekkori vagy kialakult betegség, allergia, intolerancia miatt nyitottak rá, de az is előfordul, hogy valaki csak tudatosságból keresi ezeket a termékeket. A másik csoportba pedig azok a nők tartoznak, akik már a fogantatás után elkezdenek figyelni arra, hogy mit esznek, mit kennek magukra, hogyan élnek.
– Milyen jellegű kommunikációt kíván meg a termék marketingje?
– Arra fektetjük a hangsúlyt, hogy az érdeklődőinket, a vásárlóinkat úgy informáljuk, edukáljuk, hogy az ne legyen sértő a számukra. Alapelvünk, hogy az üzeneteink feleljenek meg a valóságnak. Azt látjuk ugyanis, hogy a piacon lévő egyik-másik szereplő túlzásokba esik, olyanokat ígér, amit a termék nem, vagy nem úgy és nem akkor tud teljesíteni, így a vásárló teljesen mást kap, mint amit várt. Mi az őszinteségre, a tudásmegosztásra fókuszálunk, hogy a vásárlóink értsék, mitől jó és hatékony a termékünk. Az értékeink között az elsők között szerepel az egészség, és vállalkozásként nyilván fontos számunkra a profit is, de nem minden áron. Azt szeretnénk, ha az emberek felismernék: az egészségük szempontjából érdemes a természetes alapanyagokból készült kozmetikumokat választaniuk, hiszen ezek nem tartalmaznak olyan hozzávalókat, amelyek netán meg is betegíthetik őket. Rengeteg energiát fektetünk bele, hogy a legjobb minőségű alapanyagokat szerezzük be.
– Nagyon sok visszajelzést kapnak a fogyasztóiktól a termékek használatával kapcsolatban. Ezek miként hasznosulnak a termékfejlesztés és az értékesítés során?
– Használjuk ezeket a véleményeket, sőt évente csinálunk is egy olyan kampányt, amikor megkérdezzük a törzsvásárlóinkat, hogy mit szeretnének látni a HappySkin portfóliójában. Ha olyan mértékű az igény, akkor azt le is fejlesztjük és a piacra dobjuk a terméket. Emellett folyamatosan teszteltetjük a termékeinket a vásárlóinkkal, ezáltal is rengeteg tapasztalatot szerzünk, amiket felhasználunk annak érdekében, hogy minél jobb minőségűek legyenek a kozmetikumaink.
– Melyek azok a nehézségek, kihívások, amelyekkel szembenéz a vállalkozás a kereskedelmet tekintve?
– Említhetem az inkorrekt konkurenciát. Sokszor hátrányba kerül a mi termékünk azzal, amely gyors és látványos hatást ígér, olcsóbban. A mi kozmetikumaink tartós hatást ígérnek, egészségesen, de ez nem két nap alatt következik be. Ha belegondolunk, ez a reális. Több üzletlánc üzleteiben kaphatók a termékeink, ezeken a helyeken rendkívül magas árrést kell adnunk, nem beszélve az egyéb juttatásokról – ez nem a legelőnyösebb a számunkra. De jelen kell lennünk, mert a vásárlók keresik a HappySkin termékeket, tehát egyre több csatornán el kell jutnunk hozzájuk.
– Kitől kérhet vagy várhat segítséget, támogatást a kereskedői feladatokkal kapcsolatban?
– A családomtól kérhetek segítséget és a férjemtől, aki egy vállalatcsoportot irányít, tehát rendkívül jó meglátásai vannak. De említhetem a kamarát is, nemrégen jártam a Kereskedelemfejlesztési osztály vezetőjénél, akitől sok olyan információt kaptam, ami biztosan előrébb fogja vinni az idei teljesítményünket. Új partnerekkel kerülhetünk kapcsolatba általa, akár külföldiekkel is, akikkel akár a termékforgalmazást, az alapanyagbeszerzést vagy a bérgyártást tekintve működhetünk együtt. De az értékesítéshez sokat tesznek hozzá azok a társadalmi kampányaink is, amelyek pl. az alumíniummentes dezodorok használatára vagy arra hívják fel a figyelmet, hogy „Merj te lenni”.