Sikeresen átvészelte az idei év talán legnagyobb kihívását, a koronavírus-járvány miatt előállt helyzetet a fuvarozást és a gabonakereskedelmet fő tevékenységként végző bólyi Agro Boy Kft. Ebben segítségére volt egy biztos hátteret nyújtó üzleti partneri kapcsolat, ám a visszaesés így is közel 30-40%-os volt. A vállalkozás – és az ágazatban dolgozók – számos kihívással, pl. sofőrhiánnyal küzdenek, de a gabonakereskedelemmel 1994 óta, fuvarozással 2005 óta, napelempark-üzemeltetéssel pedig két éve foglalkozó cég eddigi fennmaradását is annak köszönheti, hogy a megoldásokra fókuszál: a közeljövőben például egy új tevékenységi kör elindítását is tervezik. Az Agro Boy eddigi sikereiből kivette részét Körösztúri Balázs fuvarszervező is, aki sok energiát fordít az új partnerek megtalálására.
– Az év utolsó negyede mindig meghatározó a forgalmunk szempontjából, hiszen ilyenkor már a jövő év elejére képeznek tartalékot a partnereink. Ehhez idén hozzájárul a Covid miatt bekövetkezett helyzet, azt tapasztaljuk, hogy a cégek igyekeznek minél nagyobb forgalmat generálni, terméket legyártani, tartalékot képezni félve az esetleges és előre nem látható további hullámoktól – mondja Körösztúri Balázs. – Tavaly a Nagykanizsa melletti sormási telephelyünkön a meglévő gabonaszárító és raktárkapacitás mellett új gabonaszárítót és -tisztítót helyeztünk üzembe, bízunk benne, hogy ez már az idei kukoricabetakarításnál is kiszolgálja az ilyenkor megnövekedett igényeket. Ugyanígy fejlesztettük a gépkocsiparkunkat, ez is azt jelzi, hogy hiszünk a jövőben és a megoldásokra fókuszálunk.
– Melyek az aktuális kihívások, amelyekkel a vállalkozás, az ágazat szembenéz?
– Látható, hogy a sofőrtársadalom egy öregedő görbét mutat, kevés a fiatal és rutinos munkaerő, hiány mutatkozik gépkocsivezetőkből. A nyugat-európai szabályozás sem segít az ágazatnak (külföldi minimálbér, mobilitáscsomag stb.). Az idősebb generáció nem tudja úgy kezelni a fejlettebb telekommunikációs eszközöket, applikációkat, mint a fiatalok, pedig ezek a rendszerek egyre nagyobb teret kapnak a munkánkban, a mindennapjainkban. Emellett azt is tapasztaljuk, hogy rengeteg vállalkozás, mert árérzékeny, inkább az olcsóbb lehetőséget választja, ezzel általában a külföldi cégek és nem a helyi vállalkozások mellett kötelezik el magukat. Pedig a helyi vállalkozás jobb minőségű szolgáltatást képes nyújtani, mivel könnyen elérhető és hamar tud reagálni a fuvarozás közben előálló új helyzetekre. Az Agro Boynál ezt a szemléletet valljuk és erre szeretnénk rábírni a többi vállalkozást is, hogy keressük a helyi céges kapcsolatokat.
– Hogyan szereznek új partnereket?
– Az esetek nagyobb részében a jól teljesített fuvar hozza a másik fuvart, tehát egymásnak ajánlanak bennünket a partnereink. De más csatornákat is igénybe veszünk, például direktben is megkeresünk vállalkozásokat. Illetve az üzletipartner-közvetítő platformok is hozhatnak új ügyfeleket, ezért regisztráltunk a közelmúltban a kamara ITT & MOST felületére, ahol a környező országokban működő vállalkozásokkal is kapcsolatba kerülhetünk. Fuvarszervezőként ugyanúgy hozzátartozik a munkámhoz az új partnerek felkutatása, mint a kocsik irányítása vagy az egyes műszaki problémák megoldása.
– Miért elkötelezett a cég iránt?
– Ha valaki nem elkötelezett, nem érzi a sajátjának a céget, akkor ne dolgozzon annak a vállalkozásnak, mert ez meglátszik a munkáján. Azt vallom, amennyiben jó a cégnek is, akkor nekem is biztos a munkahelyem, a megélhetésem, a jövőm. Ha nem teszem meg azt, amit a legjobb tudásom szerint meg tudok, akkor mások fogják elvinni a nyitva lévő lehetőségeket, nekünk meg nem lesz fuvarunk, így fejlődni sem tudunk, és nem leszünk képesek megvalósítani a jövőbeni elképzeléseinket.
– Mitől érzik magukat jól az önök cégénél a munkavállalók?
– Ez egy családi vállalkozás, és a cégvezetők igyekeznek is mindenkit családtagként kezelni, holott már 25-30-an dolgozunk az Agro Boynál. Ha bármilyen kérésünk van, nyugodtan fordulhatunk hozzájuk, mert biztosan sikerül megoldást találni a problémára. Úgy érzem, hogy én is kapok annyit, amennyit adok.
– Miként rajzolható meg a vállalkozás, milyen terveik vannak?
– A közeljövőben szeretnénk kialakítani egy új telephelyet Bólyban kamionmosóval, logisztikai központtal, kisebb raktárszolgáltatással, sofőrparkolóval, a sofőrök számára kényelmi szolgáltatásokkal, hogy minél komfortosabban tudják eltölteni a pihenőidejüket. Terveink között szerepel egy új piaci rés megtalálása, hogy ezzel is növeljük a szolgáltatásaink körét. Ebből is látható, igyekszünk a partnereink igényei elébe menni, nem csak lekövetni azokat. Mi ebben látjuk a fejlődés lehetőségét.
Kis Tünde