Ma még szokjuk a szót, influencer, sokan nem is tudják, hogy mit csinál, csak azt gondolják, hogy az ismertségével keres sok pénzt. A virtuális világban az elmúlt öt évben jelentős rajongótáborra tett szert egy pécsi háromgyermekes anyuka, Csíkos Andrásné Juca, azaz Activemum, aki otthoni tornagyakorlataival hódította meg az internetet. Ma 180 ezer követője van az egyik közösségimédia-felületen, többek között megjelent már az amerikai és a brit Cosmopolitan-ben, a Daily Mail-ben, az amerikai Shape-ben, de több hazai médiumban is. Ő volt az első vendég a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Kis- és Középvállalkozás Fejlesztési Bizottsága által indított Vállalkozói pódiumon szeptember 8-án.
A Vállalkozói pódium egy olyan beszélgetéssorozat, amelyben a meghívott vendég mind szakmai, mind emberi útjával példát mutat, inspirál, szakmai tapasztalatokat ad át vállalkozótársai számára. A hallgatóság megismerheti a vendég sikeres és tanulságos vállalkozói tapasztalatait, akár új ötletet kaphat a saját vállalkozása menedzseléséhez, fejlesztéséhez is. A rendezvényen lehetőség van kérdezésre, tapasztalatcserére, ezáltal egy újfajta nézőpont kialakítására is.
Az első vendég, Csíkos Juca megosztotta vállalkozása indulásának történetét. Olyan munkát szeretett volna, amit otthonról is tud végezni, a három gyermek nevelése mellett. Mivel mindig is sportolt, elkezdett videókat készíteni, amelyek a mindennapi tevékenységekbe (pl. házimunka) is beépíthető tornagyakorlatokat tartalmaztak. Néhány év alatt szinte az egész világon megismerték, neves külföldi magazinok is megkeresték, hogy interjút készítsenek vele, majd számos üzleti ajánlatot is kapott, ma is ezek az együttműködések jelentik vállalkozás alapját. Mint mondta, ahhoz, hogy valaki sikeres legyen, csak olyan tevékenységet szabad végezni, amit szívből képes csinálni, mert így lesz hiteles. Fontos, hogy valamiben különbözzön is a többi, hasonló „vállalkozótól”, az ő védjegye például a három kislánya, akik rendszeresen feltűnnek a videóiban, a képein.
A legfőképpen kisgyermekes anyukákat motiváló Juca küldetése, hogy a mindennapokban is végezhető, komolyabb anyagi, illetve időbefektetést nem igénylő fitneszgyakorlatokat mutasson be, amelyek együtt hajthatók végre egy vagy több gyerekkel. Mindezt örömmel, könnyed és követhető formában valósítja meg. A munkája megkívánja a folyamatos tanulást, hogy több területen is képezze magát, mert csak így képes egyre jobb minőségű tartalmakat készíteni. Az, hogy ma már szinte nem is kell új témákat kitalálnia, annak köszönhető, hogy eggyé vált a küldetésével, a vállalkozásával, így a környezetében bekövetkező változások, mások tevékenysége ugyanúgy inspirálja, mint egy-egy tárgy, egy elhangzott mondat vagy egy élmény. A Vállalkozói pódiumon készült beszélgetés egyik fő üzenete a nyitottság volt, a másik pedig a bátorság: ha megtaláltuk, mi boldogít bennünket, ne habozzunk, vágjunk bele, úgyis út közben tanulunk meg számos dolgot, amiről az út elején még fogalmunk sem volt.
Kis Tünde