Két, a kiváló működést reprezentáló díjat vehetett át a múlt év végén az RG Stúdió. Az online marketing ügynökség azon kevesek közé tartozik, akik az Üzleti etikai díjat birtokolhatják, emellett a közönség szavazatai alapján elnyerték a Szerethető munkahely címet is. Erős Gábor tulajdonossal arról beszélgettünk, hogy az elismeréseknek nem önmagukban van értékük, sokkal inkább az évek alatt felépített megbízható hírnévnek, amelyre ráerősítenek ezek a visszajelzések.
– Az Üzleti etikai díjat több mint 20 éve alapították, és azt igazolja vissza, hogy valós emberi vagy fenntartható értékek szerint működik-e a vállalat. Az elbírálásnál fontos tényező, hogy a cég mennyire veszi figyelembe a munkatársak személyes igényeit, támogatja-e a karrierjüket, a magánéletüket, illetve az üzleti életben is kooperatív működésre törekszik-e a partnerekkel, emellett még a társadalmi szerepvállalás is számít. Épp az év végi csapatzáró rendezvényen fogalmazta meg az egyik kollégám, hogy hétfőn olyan jó kedvvel jön be dolgozni, mint ahogy pénteken délután hazament, emellett izgalmas környezetként éli meg a céges mindennapokat, és olyan visszajelzést kap az ügyfelektől, amely őt is emeli – azt gondolom, ez is visszaigazolja a díjat.
– Az Üzleti etikai díjnak mi az értéke az üzleti életben? Emeli-a cég értékét a partnerek szemében?
– Több elismeréssel, tanúsítással is rendelkezünk, azt gondolom, hogy ezek mind erősítik egymást, az etikai díjat is hitelesebbé teszik. Minden évben 10 vállalat kapja meg ezt a díjat, és csak azok pályázhatnak, akiket meghívnak erre. Személy szerint én erre vagyok a legbüszkébb az összes elismerésünk közül, mert beleláttam az elbírálási folyamatba, és tudom, hogy objektív az értékelés. Amikor készültem a díjátadó gálára, épp előtte beszéltem egy leendő partnerünkkel, jelezték, hogy szeretnének velünk szerződni, mondtam, hogy megyek a díjátadóra, ott találkozhatunk. Felkiáltott a beszélgetőpartnerem, hogy ők is jönnek, mert díjat kapnak. Mondom, mi is. Ennél az esetnél nem kérdés, hogy milyen üzleti értéke van ennek az elismerésnek, bár szerintem önmagában az etikai díj nem jelenthet túl sokat. Ha azonban a többi elismerés kontextusában nézem, akkor már nagyobb súlya van.
– Gazdasági nehézségek idején sok vállalkozás először a marketingbüdzséjét csökkenti. Önök is ezt tapasztalták az elmúlt néhány évben?
– Az ügyfélmegtartási mutatóink – amelyek az ügyfelek számát, illetve a tőlük származó bevételt láttatják – számunkra is meglepő eredménnyel szolgáltak. 2022-ben a korábbi partnereinktől származó bevétel döntő hányadát meg tudtuk megtartani. Ezt úgy tudjuk elérni, ha nemcsak az üzleti oldalról vagyunk sikeresek, hanem emberi oldalról is. Az az értékrend, amit képviselünk, kiválasztja az ügyfeleinket is, akik ugyanúgy hosszú távú stratégiában gondolkoznak, mint mi. Tudják, ha egy 1-2 éves anomália van a gazdaságban, az olyan szinten érinti őket, hogy meg kell oldaniuk ezeket a helyzeteket, hogy két év múlva tovább tudjanak menni. De mivel két évvel későbbre is van perspektívájuk, az is egyértelmű számukra, hogy azt a típusú munkát, amit mi végzünk, lehet fölfelé-lefelé skálázni, de megszüntetni nem. A Covid idején felajánlottuk az összes régi partnerünknek, hogy dolgozunk nekik tovább, és majd ha lesz rá fedezetük, kifizetik a munkánkat. A nagyvállalatoktól kezdve a kisvállalatokon keresztül nagyon sokan éltek is ezzel a lehetőséggel, és senkinél sem merült fel, hogy ne jelentkezzenek akkor, amikor kilábaltak a nehéz helyzetből. Ezek a partnerek a mai napig megvannak.
– Az RG Stúdió 2022 év végén megkapta a Szerethető munkahely címet is, ráadásul a közönségszavazatok alapján. Ezt miért érdemelték ki?
– A szerethető munkahely egyik nagyon erős pillére az, hogy mi csak azokkal az ügyfelekkel dolgozunk együtt, akik partnerségben, egyenrangú viszonyban, kölcsönös tiszteletben akarnak velünk együttműködni. Ez hatással van a kollégák hangulatára. E szellemiség másik ilyen tartóoszlopa az, hogy az RG Stúdióban összemosódik a szervezeti hierarchia. Rajtam kívül három szinten dolgoznak a kollégák, viszont ezt egyetlen szempont, az ügymenet miatt kell betartani. Egyébként mindenki szabadon elmondhatja a véleményét, megfogalmazhatja a kritikáját, tehát teljes mértékben őszinte a kapcsolatunk egymással. Ez a bensőséges viszony megkönnyíti az információáramlást, akár a személyes problémáikat is megoszthatják velünk a munkatársaink, mert amiben tudunk – akár anyagi, akár kapcsolati szinten –, segítünk. Jó érzés olyan helyzetekben segíteni a kollégáknak, amiket ők egyedül nem feltétlenül tudnak megoldani. Ezt természetesen ők is értékelik és munkájukkal segítik a céget.
K.T.