„Mi nem trendkövetők vagyunk, hanem trendcsinálók”

Tulajdonképpen egy dühös helyzetből született 15 évvel ezelőtt a zuhanásbiztonság területét felölelő GAZEK márka, amikor egy üzleti tárgyaláson az addig munkavédelmi eszközök, felszerelések forgalmazását végző Bogos Csaba úgy döntött: a saját útját fogja járni. Jó érzékkel talált rá az addig hazánkban kevés fókuszt kapott zuhanásbiztonságra, és módszeresen, lépésről lépésre építette fel a mára védjeggyel ellátott márkát. Az eszközfejlesztéssel, -forgalmazással és felülvizsgálattal, oktatással foglalkozó vállalkozás nem a „hagyományos” utat választotta, mint ahogy a cégvezető-tulajdonos látásmódja és gondolkodása is eltér a sémáktól. Ahogy mondja, „mi nem trendkövetők vagyunk, hanem trendcsinálók”.

– Most például lázasan készülünk a GAZEK Akadémia első budapesti rendezvényére, amelyen a leesésvédelemmel kapcsolatos tudást, tapasztalatot osztjuk meg egy interaktív esemény keretében a munkavédelemben érdekelt szakemberekkel, döntéshozókkal. Meghatározó nagyvállalatok képviselői lesznek a vendégeink, akik rögtön igent mondtak a felkérésünkre. Mára országos szinten ismert és elismert lett a munkánk, olyannyira, hogy a felszereléseinket már hamisítják is. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy levédessük a GAZEK márkát.

– Aki követi az önök kommunikációját, láthatta, hogy a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt.-nél több mint 600 munkavállaló zuhanásbiztonsági képzésére kaptak megbízást, de ugyanígy rengeteg információt osztanak meg az eszközökről, a munkavédelmi szabályokról, megoldásokról. A GAZEK sok helyen látható, így számos rendezvényen is ott vannak.

– Tényleg a csapból is mi folyunk, kiválóan működnek a kommunikációs csatornáink. Rengeteg információt, tudásanyagot adunk át, sokat blogolunk, van hírlevelünk, és számos rendezvényen is jelen vagyunk. Ez utóbbiból rendszeresen jönnek létre hosszú távú üzleti kapcsolatok. Úgy látom, jelentős probléma a hazai vállalkozásoknál, hogy ugyan kiváló termékeik, szolgáltatásaik vannak, mégis nehezen tudják eladni azokat. Nagyon kevesen költenek marketingre, így nem is látszanak. Én a cég költségvetésének jelentős részét marketingre, kommunikációra, tartalmak előállítására, a kollégáim képzésére fordítom, azt vallom ugyanis, hogy meg kell mutatnunk magunkat, különben ebben az óriási zajban sose fognak megtalálni bennünket.

– A GAZEK szinte minden hónapban előrukkol valami újjal, hol a pink színű testhevederrel, hol egy addig nem létező eseménnyel. Hogyan határozza meg a következő lépést?

– Az esetek többségében ez az intuícióból fakad, amihez természetesen a piac igényei, a partnerek visszajelzései és a kollégáim ötletei, meglátásai is hozzájárulnak. Van, hogy beülök egy kávézóba és a külső szemlélő számára úgy tűnhetek, mintha aki lopja a napot. Pedig ilyenkor érkeznek meg azok az érzések, impulzusok, amelyek a jövőnket formálják. Lehet, hogy más nem hinne benne, ha ezeket megosztanám vele, én viszont élvezem, hogy megvalósíthatom a saját elképzeléseimet, fejlesztéseimet. Amikor 15 évvel ezelőtt felismertem, hogy a saját utamat kell járnom és nem másnak dolgoznom, ez olyan energiát adott, ami a mai napig tart. Szerintem ezzel a hittel érdemes dolgozni. Egy-egy kapcsolódás, beszélgetés által új hatások érnek, a gondolkodásom már ráállt a vállalkozás építésére, így sokszor érkezik meg egy új ötlet a hogyan továbbra. A kollégáimmal a nap 24 órájában erről szól az életünk.

– Miként tudja inspirálni a kollégáit, hogy meglegyen az összhang, a lelkesedés a célok eléréséhez?

– Az utóbbi egy évben a tévénézést lecseréltem olvasásra, így rengeteg csapatépítéssel, emberi kommunikációval, üzleti fejlődéssel kapcsolatos könyvet elfogyasztottam. Ezek mindegyike hozzáadott valamit a pozitív szemléletemhez, az inspiráláshoz. Azt gondolom, sokat változtam az elmúlt évek alatt, a kollégáimmal sokkal engedékenyebb, kompromisszumkészebb vagyok, és a kor előrehaladtával egyre higgadtabb is leszek. Olyan csapat áll mellettem, amely a változásomra pozitív módon reagál. Azzal tudom motiválni őket, ha hozzásegítem őket a siker megéléséhez. Látom a szemükben, hogy büszkék arra, amit elértünk.

– Hogyan alakul a jövő, milyen tervek megvalósításán dolgoznak?

– Évek óta próbálunk átköltözni egy új épületbe, ami lassan nem csak terv lesz, hanem a valóság. Egy új épületegyüttest hozunk létre, mert fontos számomra, hogy a kollégáim inspiráló munkakörnyezetben dolgozzanak. Ha sikerül, megépítjük a régóta áhított mini oktatási központunkat is, amelyben a rendszeresen megtartandó konferenciákhoz kialakítunk egy 30–50 fős előadótermet. Természetesen továbbra is az a célunk, hogy napról napra jobbak legyünk az eddig menedzselt területeinken, hogy azokon megerősödve néhány év múlva kiléphessünk a nemzetközi piacra is.

K.T.