Indul az év végi céges ajándékozás!

Közeledik az év végi céges ajándékozási időszak, amikor sokaknál gondot jelent, hogy mivel köszönjék meg a munkatársaiknak, a partnereiknek az egész éves munkájukat. A bor – akár céges logóval ellátva – még mindig jó választásnak bizonyul, emellett kedvelt ajándék a vállalkozás működési területéhez illeszkedő logózott ajándéktárgy, azonban az utóbbi években mind többen keresik a helyi termékeket ünnepi csomagolásban. Kovács Boglárka Dórával, a Villányi Borvidék marketingvezetőjével arról beszélgettünk, hogy év vége felé megélénkül-e az egyesületi tagok termékei, szolgáltatásai iránt a kereslet, és mire van igény: borra, termékre, esetleg az év végi céges események lebonyolítását bízzák-e a villányiakra.

 

– A tavalyi egy kivételes év volt, hiszen a reprezentációs adó eltörlésének következményeként nagymértékben megindult a karácsonyi ajándéknak szánt borok vásárlása, bízunk benne, hogy ez a döntés az idei évben is előnyösen érezteti majd a hatását. A pincészeteknél egyébként már most elindult az érdeklődés, és szerencsére úgy tűnik, hogy mind a borra, a helyi termékekre és a céges évzáró eseményekre egyaránt igény mutatkozik.

– Az egyesület miként fókuszál erre az időszakra? Van-e kampánya, eseménye, ajánlata céges ajándékokra?

– Év végén a Borút Egyesület összegyűjti a pincészetek kiemelt karácsonyi ajánlatait és hírlevélben népszerűsíti azokat a hírlevél feliratkozóinak. Emellett a Villányi borvidék socialmedia-felületein is reklámozzuk az ajánlatokat.

– Az utóbbi években a megye, a régió vállalkozásai részéről elindult egyfajta „vásárolj helyit” szemlélet – amiben a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara kampányának is része van –, azaz az itt készült termékeket, szolgáltatásokat igyekeznek előtérbe helyezni. Erre miként tud reagálni az egyesület, a tagok? Van-e kifejezetten céges ajándéknak szánt kínálatuk?

– Számunkra is egy nagyon fontos szempont a helyi borok és más, helyi védettséget élvező termékek népszerűsítése, és örömmel látjuk, hogy nemcsak a mi közösségi kommunikációnkban, de régiós szinten is van egy elvi támogatása ennek a törekvésnek. Persze ez mind a vásárlóknak, mind a pincészetnek gazdaságilag is előnyös döntés. A vásárlóknak a reprezentációsadó-mentesség miatt, az eladónak pedig azért, mert elsődleges termékként helyben történik az értékesítés. Vannak olyan pincészetek, amelyek kifejezetten a karácsonyi időszakhoz illeszthető ünnepi csomagokat dolgoznak ki a vásárlók számára. Az adott termelő profilja határozza meg a választék milyenségét: lehet kizárólag borból álló csomag, de akinél egyéb speciális, pl. szőlőmag-feldolgozásból előállított gasztronómiai vagy kozmetikai termékek, egyéb helyi termékek, édességek is elérhetők, ott ezeket is előszeretettel beépítik az ajánlatokba.

– Az egyik legnépszerűbb céges ajándék manapság is a bor, a minőségi bor, főleg azóta, amióta nincs reprezentációs adó. Mivel tudják a borúti tagok kiszolgálni az egyedi (saját borcímke, céges logóval ellátott csomagolás stb.) igényeket?

– Valóban nem újkeletű dolog, hogy céges bort adnak ajándékba a saját dolgozóiknak, a külső partnereiknek. A hazai borfogyasztás népszerűsítése és a helyi termékek vásárlásösztönzését segítő kampányok reméljük, hogy hosszú távon fenntartják majd a borvásárlás iránti érdeklődést. A pincészetek törekszenek arra, hogy minél jobban kiszolgálják azokat az igényeket, amit a cégek ilyenkor megfogalmaznak az elképzelésükkel kapcsolatban, így természetesen a legtöbb borászatnál egyedi címke gyártására is lehetőség nyílik. Vannak olyan esetek, amikor olyan erős a pincészet saját márkája, hogy konszenzusos megoldásként nem teljesen új, hanem karácsonyi kiegészítő címke kerül a palackokra.

– Vannak-e jó gyakorlatok, tapasztalatok, amiket a borút a céges ajándékozás témájában megfontol, átvesz? Az ajándékozni szándékozó cégeknek mit érdemes mérlegelniük az ajándékozással kapcsolatban?

– A Villány-Siklósi Borút Egyesület önmaga közhasznú szervezetként nem értékesít bort, a villányi borászatok egyedi ajánlatainak népszerűsítésében vesz részt. Mi úgy gondoljuk, hogy mindenképp előnyös döntés a helyi, magyar termékek választása. Egy praktikus tanács azonban megfogalmazható: a vásárló cégek mindenképpen időben vegyék fel a kapcsolatot a termelőkkel, hogy az ajándékok véglegesítésére kellő idő álljon rendelkezésre, véletlenül se csússzanak ki a karácsonyi időszakból.

K.T.