A tavaly július elsején életbe lépett online számlázási kötelezettség változása miatt az érintett cégeknek érdemes minél előbb felvenniük a kapcsolatot számlázóprogramjuk fejlesztőjével, hogy a szükséges verzióváltásról egyeztessenek.
Várhatóan májustól változnak a számlázóprogramok kötelező, valós idejű, elektronikus adatszolgáltatásának technikai követelményei. A változás azon cégeket érinti, amelyek legalább százezer forintnyi áfát tartalmazó – vagyis általános esetben nettó 371 ezer forintos értékű – számlát állítanak ki és annak minden adatát azonnal, online módon kell továbbítaniuk az adóhatóság részére.
A változások csak minimális mértékben érintik a számlázóprogram használóinak napi munkáját – elképzelhető például, hogy a számlán szereplő termékhez kapcsolódó mennyiségi egységet ezután máshogyan kell kiválasztaniuk. Az új követelmények inkább a program és a NAV szerverei közötti kommunikáció technikai vonatkozásait érintik: így egyes adatok ezentúl értelmezhetőbben és feldolgozhatóbb állapotban kerülnek be a rendszerbe. Az új követelmények – vagyis az 1.1-es verzió – leírása már elérhető a NAV honlapján, melyek alapján a fejlesztők megkezdhetik a programok módosítását.
Abban az esetben, ha nem frissül időben a program, akkor a NAV rendszere nem fogja befogadni a számlaadatokat, a bírság pedig az érintett számlánként 500 ezer forintig is terjedhet cégek esetén.
A tervek szerint ősz környékén egyébként újabb változások várhatók, amikor a most frissített programokat még újabb, 1.3-as verziójú követelményeknek megfelelően kell majd módosítani. Ennek tartalma azonban ma még nem ismert.
Forrás: adozona.hu