„Hiszem, hogy ezeknek a termékeknek van létjogosultságuk Magyarországon”

A régi idők hagyományaira alapozva saját receptúrával épített fel igen különleges prémiumélelmiszer-márkát Ivanacz Gábor, a Venison Gusto Kft. ügyvezetője. Gourmet füstölt termékeik mindegyike a legkiválóbb hazai húsok felhasználásával, tradicionális magyar receptek alapján készül, gondos, egyedi csomagolásban egész Európán belül elérhetők. Nemzetközi ügyfélkörük révén nagyban hozzájárulnak a magyar termék imázsépítéséhez. Ivanacz Gábor munkáját a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Az Év Fiatal Üzletembere Díjjal ismerte el.

– A Venison Gusto története hat és fél évre nyúlik vissza – mondja Ivanacz Gábor. – Egy gazdag orosz családnak dolgoztam komornyikként és láttam, hogy rengeteg pénzt költenek élelmiszerre. A kedvencük a sonkák, a szalámik, a felvágottak voltak. Ezeket a termékeket nekem is meg kellett kóstolnom, és azt gondoltam, hogy jók-jók, de a magyar szalámik jobbak. Ekkor fogalmazódott meg először bennem a Venison Gusto ötlete. Szerencsés helyzetben voltam, mert egy családi gazdaságban nőttem fel, így a legjobb minőségű élelmiszerekhez szoktam hozzá. Nekem nagyon fontos, hogy milyen minőségű élelmiszert fogyasztok, de sajnos az élelmiszeripar nem jó irányba megy. Ez is arra ösztönzött, hogy ezen változtatni kell. Emellett van bennem egy késztetés, hogy nyomot hagyjak Magyarországon, azaz olyan dolgot hozzak létre, amely erősíti Magyarország hírnevét.

– Ahhoz, hogy valaki sikerre tudja vinni az ötletet, sok minden szükséges. A Venison Gusto esetében mit takar ez a sok minden, mitől lett sikeres ez a vállalkozás?

– Egy vicc jut az eszembe. Egy állásinterjún felteszik a jelöltnek a kérdést, hogy hány év munkatapasztalata van. A jelentkező azt mondja, hogy 40. És hány éves? 37 – jön a válasz. Ez hogyan lehetséges? Túlóráztam – hangzik a felelet. Valahogy így vagyok ezzel én is, hogy az elmúlt tíz évben rengeteget dolgoztam azért, hogy sikerre vigyem az elgondolásomat. Mindig volt bennem egy építő szándék. Számomra fontos, hogy becsületesen éljek, hogy valamit letegyek az asztalra, illetve hogy odafigyeljek az emberekre. Az embereknek figyelem és bizalom kell, jó minőség, ezek összessége látszik meg a vállalkozásomon.

– Mi volt a cél a vállalkozással és ez miként teljesült?

– Szerettem volna, hogy a jachtos körökbe eljussanak ezek a magas minőséget képviselő termékek. Nem volt róla fogalmam, hogy ehhez mennyi munka, tőke, bizalom szükséges, ezt csak most mértem fel. Mentem előre, kerestem a lehetőségeket. A külföldi sikerek után szeretném itthon is bevezetni ezt a termékcsaládot. 17 éve elköltöztem Magyarországról, nem régen települtem haza, és ma erősebb a kötődésem a magyarsághoz, mint bármikor az életemben. Minden termékünk magyar alapanyagból készül, magyar emberek munkája által, hiszem, hogy ezeknek a termékeknek van létjogosultságuk Magyarországon. Sajnálatos, hogy először külföldön kell sikereket elérni ahhoz, hogy a magyaroknak felnyíljon a szemük, hogy ami Bill Gates-nek és a neves filmproducereknek jó, az itthon is elfogadásra találjon.

– Vállalkozóként milyen alapelveket fogalmazott meg magának?

– Csak a win-win szituációban hiszek, minden üzlet előtt megnézem, hogy az miért lesz jó a partneremnek. Nem megyek bele egy olyan üzletbe, ami csak számomra előnyös, mert az egy rövidtávú dolog, én pedig hosszú távra tervezek.

– Az Év Fiatal Üzletembere Díjnak milyen értéke van az üzleti életben?

– Ez a díj inkább magamnak jelent elismerést és jobbá teszi a napjaimat. Örülök neki, hogy mások figyelemmel kísérik a munkámat, a díj arra ösztönöz, hogy kitartóbb legyek és jobban csináljam a vállalkozást.