Azok az ügyfelek, akik 2019-ben környezetvédelmi termékdíjas termékek forgalmazásával foglalkoztak, de nem nyújtottak be bevallást a termékdíjról, elektronikus tárhelyükre értesítést kapnak a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV).
Az értesítőlevélben részletes tájékoztatás olvasható a termékdíj-köteles termékek köréről, valamint a termékdíj-kötelezettségről.
- Mit kell tennie a címzettnek?
A NAV felkéri az adózókat nyilvántartásuk felülvizsgálatára és az esetleges mulasztás pótlására, az ehhez szükséges nyomtatványok elérhetőségének megadásával:
A bevallás pótlására a 19KTBEV nyomtatványon van lehetőség, a bejelentést pedig – ha azt is pótolni kell – a 19TKORNY nyomtatványon lehet megtenni. A formanyomtatványok és azok kitöltési útmutatói letölthetők a NAV internetes honlapjáról.
- Hol lehet érdeklődni a részletekről?
Ha az értesítőlevél címzettjének a szabályokkal kapcsolatban kérdése van, általános tájékoztatást kaphat a 1819-es telefonszámon, a NAV Infóvonalán.
A NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző rendszere (ÜCC) a +36 80/20-21-22-es telefonszámon, munkanapokon 8 óra 30 perctől 16 óráig, péntekenként 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható, melyen az alábbi menüpontokat kell választani:
Ügyintézés és konkrét ügyekre vonatkozó tájékoztatás → Bevallásokkal kapcsolatos ügyintézés → Bevallás benyújtásának elmulasztásával kapcsolatos tájékoztatás, bírság határozatok.
A rendszer használatához ügyfélazonosító szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. A PIN-kód a NAV internetes honlapján az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA) a TEL jelű nyomtatványon igényelhető itt.
- Személyes megjelenés esetén a NAV ügyfélszolgálatain be kell mutatni az azonosításra szolgáló dokumentumokat (személyi igazolvány, stb.), szükség esetén meghatalmazást. Postán, illetve e-Papíron küldött válaszlevélben a NAV-tól kapott levél iktatószámára kell hivatkozni.
Forrás: NAV